czyszczenie patelni teflonowej

1. Data: 2003-07-09 06:09:01

Temat: czyszczenie patelni teflonowej
Od: "Magdalena Witkowska" <s...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Po smazeniu moja patelnia ma przy krawedzi mocno "przytwierdzony" tluszcz.
Wyglada to mniej wiecej tak, jak np. klej, ktory pozostal na szkle, po
odklejeniu kiepskiej naklejki. Ten tluszcz ciagnie sie, coraz bardziej
rozsmarowuje na krawedzi patelni. Nie schodzi gabka. Pewnie zeszloby
metalowym drapakiem, ale teflon tez by zszedl.
Czy ktos ma jakis pomysl, co z tym zrobic? Może ktos ma podobne
doswiadczenia?

Pozdrawam
Sasannka

1. Data: 2003-07-09 07:23:52

Temat: Re: czyszczenie patelni teflonowej
Od: maruda - Ryszard <maruda_smurf@#usun-to#.gdynia.mm.pl> szukaj wiadomości tego autora

2003-07-09 08:09, osoba przedstawiająca się, jako 'Magdalena Witkowska',
zachciała zauważyć:

Spróbuj benzyną ekstrakcyjną.

1. Data: 2003-07-09 08:15:36

Od: "Kasia A." <k...@g...pl.usun_to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "maruda - Ryszard" <maruda_smurf@#usun-to#.gdynia.mm.pl> napisał
w wiadomości news:begfsk$ibi$1@nemesis.news.tpi.pl...
> 2003-07-09 08:09, osoba przedstawiająca się, jako 'Magdalena Witkowska',
> zachciała zauważyć:

Jest taki świetny środek Activ Soda z serii Frosch (z żabką), nadaje się do
powierzchni mających kontakt z żywnością. Patelni myć nim nie próbowałam ale
wszelkie inne tłuste zabrudzenia np. z szafek kuchennych schodzą po nim bez
wysiłku, bez szorowania, wystarczy przetrzeć.

Kasia

1. Data: 2003-07-09 08:52:14

Od: "Magdalena Witkowska" <s...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje za rady, wyprobuje :)

Kiedys mialam nieprawdopodobnie przypalony garnek (zupa mi wyparowala i sie
praktycznie wszystko spalilo - warzywa, mieso). Wsypałam do tego Kreta do
rur. Wszystko zeszlo elegancko, a myslalam, ze garnek pojdzie do smieci. Na
patelnie chyba to nie zadziala. Nie ten typ brudu :)

Sasannka

1. Data: 2003-07-09 09:00:35

Od: "gdaMa" <g...@w...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Witkowska wrote:

> [...]
> tego Kreta do rur. Wszystko zeszlo elegancko, a myslalam, ze garnek
> pojdzie do smieci. Na patelnie chyba to nie zadziala. Nie ten typ
Kretem bym nie ryzykowała, ale całkiem ładnie schodzi przypalenizna po
wcześniejszym namoczeniu garnka czy patelni w wodzie z dodatkiem proszku
do zmywarki - przynajmniej nie zniszczy się teflonu

gdaMa (Magda)

1. Data: 2003-07-09 10:07:23

Od: maruda - Ryszard <maruda_smurf@#usun-to#.gdynia.mm.pl> szukaj wiadomości tego autora

2003-07-09 11:00, osoba przedstawiająca się, jako 'gdaMa', zachciała
zauważyć:

> Kretem bym nie ryzykowała, ale całkiem ładnie schodzi przypalenizna po
> wcze?niejszym namoczeniu garnka czy patelni w wodzie z dodatkiem proszku
> do zmywarki - przynajmniej nie zniszczy się teflonu

Jeszcze jedno mi się przypomniało. Namaczanie w proszku enzymatycznym do
prania ręcznego. Np. E Standard.

Pozdrawiam
R.

Co zrobic, zeby jajka na twardo sie dobrze obieraly?
ehh
fondue
Placek po węgiersku
maraschino-z czym to sie (pi) je?