Re: przecier (słoikowy)

1. Data: 2015-12-27 16:19:29

Temat: Re: przecier (słoikowy)
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 24 Dec 2015 16:06:38 +0100, yapann napisał(a):

> czy przeciery pomirodowe ze słoiczka możn a wg Was jeść na surowo (bez
> podgrzania)?
> jak sądzę można (a nawet mniej strat bez podgrzania) no ale chciałam dopytać
> co Wam wiadomo.
>
> Truchła pomidorów zimową porą odstraszają wiórem, a jakieś szersze dostępne
> żródła potasu by się przydały ..

Potasu? - do tego aż nadto wystarczą banany, ziemniaki. Pomidory to nie
jedyne źródło potasu, no i co ma podgrzewanie do składu pierwiastkowego
(tu: potasu)?
Natomiast jesli chodzi o likopen, to tu pomidory są niezastąpione - surowe
i zwłaszcza w przetworach, gdzie taki np DOBRY ketchup czy zagęszczony
przecier mają go wielokrotnie więcej ze względu na zagęszczenie masy
pomidorowej, a podgrzewanie również wcale tu nie szkodzi.
--

XL
O smoleńskiej katastrofie będziemy wciąż Polakom przypominać - dopóki nie

2. Data: 2016-01-17 23:15:30

Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

banany nie - z powodów innych. (w tym - kalorii);
ziemniaki - no wiadomo że nie samym ziemniakiem się je, a potac jest
potrzebny też w daniach gdzie jest sód - a nie tylko przy okazji obiadu

oczywicie jak piszesz chodzi o zlożone źródła (nie tylko sam potas i
koniec) - ale różne kombinacje które nasze przeowdy znają od ewolucyjnych
pokoleń :p.

(z resztą akurat pomidorowe klimaty lubię - i zastąpić całkowicie pomidora
całkowicie czym innym co nie jest pomidorem w jakiś spośób - nie godzę się
:) )

ps: co do trwałości przecieru po otwarciu - to zalwewam minimalną warstwą
oleju/oliwy - to się nie psuje zaraz (nie pleśnieje), bo powietrza tam oleje
nie wpuszczają

Wesołych Świąt