przepis na skrzydełka z grilla

1. Data: 2004-07-05 08:44:34

Temat: przepis na skrzydełka z grilla
Od: "matech" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

czy ktoś ma sprawdzony przepis na skrzydełka (udka) z grilla???
z góry dziękuje

1. Data: 2004-07-05 10:28:07

Temat: Re: przepis na skrzydełka z grilla
Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "matech" <m...@p...onet.pl>
> czy ktoś ma sprawdzony przepis na skrzydełka (udka) z grilla???

Z rusztu są lepsze.
Posolić lekko i posmarować oliwą.
;-)
--
Pozdrawiam, Jerzy

1. Data: 2004-07-05 14:57:12

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <ccbac4$1f$1@atlantis.news.tpi.pl>,
"JerzyN" <N...@m...pl> wrote:

> Użytkownik "matech" <m...@p...onet.pl>
>
> Z rusztu są lepsze.
> Posolić lekko i posmarować oliwą.

A co za różnica między rusztem a grillem?

Władysław

--
Always look on the bright side of death

1. Data: 2004-07-05 16:16:12

Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
.
> A co za różnica między rusztem a grillem?

Przyłączam się do pytania Władysława, bo kiedyś zdarzyło mi się zamówić i z
jeść karkówkę z grilla a może właśnie rusztu.
To coś na czym wylądowała świeża karkówka miało średnicę co najmniej 1.5m a
ruszt wyglądał na stal nierdzewną z prętów o średnicy tak na oko 1cm (tak,
10mm).
Efekt był taki że na talerzu błyskawicznie wylądowało doskonale wypieczone
mięso, bez jakichkolwiek śladów przypalenia.
Może o to chodzi ?

TomekD

1. Data: 2004-07-05 16:34:30

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 05 Jul 2004 16:57:12 +0200, Wladyslaw Los
<w...@o...pl> wrote:

>A co za ró?nica mi?dzy rusztem a grillem?
>
>W?adys?aw

u nas grill to cos, co grzeje od gory, ruszt to pewnie barbecue,
czyli grzeje od dolu.

pierz
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-07-05 20:13:47

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "TomekD" <t...@p...onet.pl>
> Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl>
[...]
> Może o to chodzi ?

Dokładnie o to i jeszcze to, że najlepszy wykuty przez kowala a pręty są
w przekroju kwadratowe. Ponadto ruszt jest polski i kojarzy się z węglem
drzewnym i kamieniami dający w efekcie wyższą temperaturę a grill
najczęściej blaszany [b. rzadko żeliwny] i często podgrzewany gazem.
Tfuj.
--
Pozdrawiam, Jerzy

1. Data: 2004-07-06 05:50:56

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <ccccqv$7g2$1@nemesis.news.tpi.pl>,
"JerzyN" <N...@m...pl> wrote:

> Użytkownik "TomekD" <t...@p...onet.pl>
> [...]
>
> Dokładnie o to

Czyli o co?

> i jeszcze to, że najlepszy wykuty przez kowala a pręty są
> w przekroju kwadratowe. Ponadto ruszt jest polski

W ajkim sensie "polski"?

> i kojarzy się z węglem
> drzewnym i kamieniami dający w efekcie wyższą temperaturę a grill
> najczęściej blaszany [b. rzadko żeliwny] i

Zarówno "ruszt" jak i "grill" oznaczają dokładnie to samo -- metalową
kratkę na której kładzie się mięso do pieczenia nad ogniem. Różnica
tylko taka, że "ruszt" pochodzi z niemieckiego i słowo to występuje u
nas od stuleci, a "grill" przyszedł do nas niedawno z angielszczyzny.

> często podgrzewany gazem.

Te wszystkie grille na działkach, w ogódkach i w plenerze są podgrzewane
gazem?

Władysław

--
Always look on the bright side of death

1. Data: 2004-07-06 09:51:03

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czyli o co?
> W ajkim sensie "polski"?

Rusz jest bardziej polski bo dłużej u nas zadomowiony i występuje w
wiekszej ilosci słowników.

> Zarówno "ruszt" jak i "grill" oznaczają dokładnie to samo -- metalową
> kratkę [...]

Generalnie co do treści masz rację, ale kratka kratce nierówna, a liczy
się też konstrukcja i itd.,itp.
Dużo by pisać, pooglądaj zdjecia http://www.bbq.com/ i szybko sam
zauważysz różnicę.
Poza kratką z prawdziwym rusztem [takim dawnym] niewiele ma to
wspólnego.

> Te wszystkie grille na działkach, w ogódkach i w plenerze są
podgrzewane
> gazem?

Grille (BBQ) tak, ale u nas to jeszcze rzadkość.
;-)
--
Pozdrawiam, Jerzy

1. Data: 2004-07-06 11:36:03

Od: Aleksander Kłosiewicz <s...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

.

> [...]
> nas od stuleci, a "grill" przyszedł do nas niedawno z angielszczyzny.

> Te wszystkie grille na działkach, w ogódkach i w plenerze s? podgrzewane

A Władysław jak zwykle w formie ;-)
pozdr.Alex

1. Data: 2004-07-06 15:16:07

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aleksander Kłosiewicz" <s...@v...pl>

> A Władysław jak zwykle w formie ;-)

Uderz w ruszt/grilla* a Alex się odezwie
:-)

--
Pozdrawiam, Jerzy
*niepotrzebne skreślić