przesąd? -ubijanie białek

1. Data: 2005-02-08 20:37:53

Temat: przesąd? -ubijanie białek
Od: "Agusia D." <N...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Mam pytanie natury technicznej. Zawsze myślałam (a skąd to się wzięło nie
wiem, pewnie od Mamy), że jeśli do białek przeznaczonych na pianę, dostanie
się żółtko to się białka nie ubiją. No i zawsze przestrzegałam ostrożnego
wybijania, a nawet pozbywałam się białka, do którego wpadło choć odrobinę
żółtka. Aż do wczoraj, kiedy stwierdziłam, że trudno, jak się nie ubiją to
się nic nie stanie.
No i ubiły się na piękną, sztywną pianę, a miały odrobinę żółtka!! Oświećcie
mnie, jak to jest?
Pozdrawiam!
Agnieszka z ciastem orzechowo-kokosowym :-)

--
____________________________
Radio - to cudowny wynalazek!

1. Data: 2005-02-09 08:18:37

Temat: Re: przesąd? -ubijanie białek
Od: richo nazca <n...@n...nospam.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Agusia D. napisał(a):

> No i ubiły się na piękną, sztywną pianę, a miały odrobinę żółtka!! Oświećcie
> mnie, jak to jest?

Przy podobnych okazjach przypomina mi się taka oto przypowieść ;-)

Córka patrzy, jak mama odcina końcówkę i wrzuca szynkę do wody.
Zaciekawiona pyta:
- Mamo! Czemu odcięłaś kawałek? -
- Córko kochana, moja mama tak robiła całe życie. -
Córka nie daje za wygraną, zwraca się do babci:
- Babciu! Czemu odcinałaś kawałek szynki? -
- A wiesz wnusiu, moja mama tak robiła całe życie. -
Nieusatysfakcjonowana pyta Najstarszą:
- Prabciu, czemu odcinałaś kawałek szynki? -
- No jak to? Przecież nie mieściła się do garnka!

--
richo

1. Data: 2005-02-09 09:03:29

Od: "Andy Niemczuk" <l...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

richo nazca wrote:

> Przy podobnych okazjach przypomina mi się taka oto przypowieść ;-)
>
> Córka patrzy, jak mama odcina końcówkę i wrzuca szynkę do wody.
cIACH
> - No jak to? Przecież nie mieściła się do garnka!

To tak jak z tymi kopistami w przy przepisywaniu Bibli
Jak odnaleziono pierwszy egzemplarz (zrodlo) to okazalo sie ze stalo tam:

Zyj w celi bracie

a nie

Zyj w celibacie.

Andy

1. Data: 2005-02-09 10:01:50

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <cub80b$u6$1@news.lublin.pl>,
"Agusia D." <N...@p...fm> wrote:

> [...]
> się nic nie stanie.
> No i ubiły się na piękną, sztywną pianę,

Na pewno? Da się na niej położyć całe jako w skorupce i one je utrzyma?
A jak jest trwała? Spróbuj zrobić z tego suflet.

> a miały odrobinę żółtka!! Oświećcie
> mnie, jak to jest?

Żółtko jest bardzo silnym emulgatorem i zawiera tłuszcz. Tłuszcz ten
rozprowadzony w ubijanej masie utrudnia łączenie się cząsteczek białka
które otaczają pęcherzyki powietrza.

Władysław

1. Data: 2005-02-09 11:42:37

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los wrote:

> Na pewno? Da się na niej położyć całe jako w skorupce i one je utrzyma?

Jeszcze nigdy mi się nie udało uzyskać takiego efektu, czy z żółtkiem,
czy bez....

Ewa

1. Data: 2005-02-09 11:43:21

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los wrote:

> Na pewno? Da się na niej położyć całe jako w skorupce i one je utrzyma?

Hej! A może o wydmuszkę chodzi? ;-)

Ewa, z nadzieją

1. Data: 2005-02-09 13:37:35

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wladyslaw Los napisał:

> Na pewno? Da się na niej położyć całe jako w skorupce i one je utrzyma?

A w jakim celu na pianę kładziesz jajko? Dekoracyjnym? ;)
--
pa, BBjk

1. Data: 2005-02-09 14:21:09

Temat: Re: przesąd? -ubijanie białek [ot]
Od: "Goha" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "richo nazca" <n...@n...nospam.com.pl> napisał w wiadomości
>Córka patrzy, jak mama odcina końcówkę i wrzuca szynkę do wody.
byles na jakims wykladzie Jacka Pulikowskiego?
pozdrawiam :o)

--
Myszka + Bartek (14.09.2004)

Kazda wladza deprawuje, ale wladza absolutna
deprawuje absolutnie - Lord J. Acton

1. Data: 2005-02-09 18:51:22

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <cud3rm$cqc$1@inews.gazeta.pl>,
BasiaBjk <b...@q...pl> wrote:

> A w jakim celu na pianę kładziesz jajko? Dekoracyjnym? ;)

Nie, to tradycyjny sposób sprawdzania czy jest dostatecznie sztywna.

Władysław

1. Data: 2005-02-09 20:08:37

Od: "Quefear" <q...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeszcze nigdy mi się nie udało uzyskać takiego efektu, czy z żółtkiem,
> czy bez....

zatrudnij jakiegoś chłopa z silną ręką :)

pozdrówki

Quef
--
quefear@"bezkupy"wp.pl