Re: przyducha

From: s...@s...pl (Tadeusz Smal)
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: przyducha
Date: 7 Jan 2003 01:48:47 +0100

From: "Too old..." <j...@p...pl>

> No cóż w praktyce nikt w gospodarstwach stawowych nie bada co chwilę wody
> każdym stawie.Po prostu wapnowanie należy do normalnych zabiegów
> pielęgnacyjnych.
:)
starych stawow w ktorych prowadzilo sie intesywny chow karpii
lub stawow wykopanych na torfie
:)
> Co do dawki ,to moim zdaniem jest to mała dawka ;-))
> W wapnowaniu odkażającym stosuje się od 750 kg/ha do 2000 kg/ha .
:)
w odkazajacym byc moze
nie znalazlem takich danych w moich zrodla wspomniano coprawda o CaO
ale w tabelach sa inne srodki
:)
niemniej bywajac w roznych okolicznych gospodarstwach rybackich
rozpytywalem sie o dawkowanie wapna i gdzies uslyszalem
ze w sezonie wegetacyjnym co miesiac (od kwietnia do pazdziernika )
sypia oni profilaktycznie wapno ( budowlane hydratyzowane)
przeciwko zakwitom wody oraz niektorym pasozytom ryb
w ilosci okolo 10 kg/ha
:)
jak przemnozysz daje to okolo 70 kg na hektar wody rocznie
a nie jak sugerujesz 10x wiecej
:)

> A napisałem to poprzednio gdyż myślę,że staw Jagody i Sylwka nie był
> wapnowany od lat ;-))) Ale oczywiście jak się chce to można zrobić testy
> wody przedtem ,tylko kto je potem zinterpretuje ? ;-))))
:)
>rekinek- J.Krzysztof Chiliński j...@p...pl
:)
chociazby doswiadczony akwarysta rekinek
potrafisz i masz zapewne wszystkie potrzebne testy
do badania nie tylko pH ale twardosci (roznych)
:)
a pozniej zamiast wkladania skalek wapniowych czy torfu jak u siebie
zadysponowal bys worek wapna lub siarczanu miedziowego
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe