Re: przyducha

From: "Too old..." <j...@p...pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: przyducha
Date: Tue, 7 Jan 2003 06:08:34 +0100

news:015f01c2b5e7$06b39360$214c4cd5@d3h6c1...
> [...]
> nie znalazlem takich danych w moich zrodla wspomniano coprawda o CaO
> ale w tabelach sa inne srodki
> :)
> niemniej bywajac w roznych okolicznych gospodarstwach rybackich
> rozpytywalem sie o dawkowanie wapna i gdzies uslyszalem
> ze w sezonie wegetacyjnym co miesiac (od kwietnia do pazdziernika )
> sypia oni profilaktycznie wapno ( budowlane hydratyzowane)
> przeciwko zakwitom wody oraz niektorym pasozytom ryb
> w ilosci okolo 10 kg/ha
> :)
> jak przemnozysz daje to okolo 70 kg na hektar wody rocznie

No więc usciślając ja proponowałem 300 kg/ha a nie 700 .
Można to rozbić na 2-3 dawki w ciągu roku.
Poza tym ponieważ nie pamiętałem dawki opieram się na "Chów ryb w stawach"
.Jeszcze jedno - pamiętaj że Polaska to taki kraj w którym na nic nie ma
pieniędzy i dawki nawozów np. często się zmniejsza z oszczędności,a rybactwo
do zasobnych dziedzin gospodarki ostatnio nie należy.
Aha zajrzałem jeszcze do "Intensywnej produkcji ryb" :"zdolnosć buforującą
wody można poprawić przez wapnowanie (dawka roczna 500-1000 kg CaCO3/ha lub
połowa tej ilości przy użyciu CaO) ".
W "Hodowli ryb w stawach" dawka jednorazowa to 1-2 q CaO/ha .Z tym,że można
to powtarzać.

> :)
> chociazby doswiadczony akwarysta rekinek
> potrafisz i masz zapewne wszystkie potrzebne testy
> do badania nie tylko pH ale twardosci (roznych)
> :)
> a pozniej zamiast wkladania skalek wapniowych czy torfu jak u siebie
> zadysponowal bys worek wapna lub siarczanu miedziowego

Zrobić testy może każdy-są do dostania w każdym sklepie zoo.Ale z
interpretacją już gorzej-to nie akwarium i choćby taki odczyn już może być
całkiem zaskakujący dla każdego akwarysty.
Widzisz z siarczanem bym uważał - z tego co pamiętam potrzebny by był mały
przepływ w stawie ,a nie wiem czy Jagoda może taki zrobić .

--
rekinek- J.Krzysztof Chiliński j...@p...pl
Serwis "muszlowcowy" http://republika.pl/jkch1