ptasia

11. Data: 2006-03-06 15:54:39

Temat: Re: ptasia
Od: Mała Mi <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kriepa" <m...@w...pl> napisała ...

> Fajnie pan Kruszewicz w którymś radiu dziś rano powiedział - rok temu
> padły
> zapewne w wyniku ptasiej grypy łabądź wyjadany przez inne ptaki nie
> zwracał
> niczyjej uwagi, a dziś straż miejska w gumowych rękawiczkach jeździ po
> każdego zdechłego gołąbka :-)

Mnie w tej całej sytuacji najbardziej uderzył
brak jakiejkolwiek konsekwencji.
No bo albo-albo.
Albo istnieje realne zagrożenie ...
I wtedy miejsce, w którym leżały zwłoki
łabędzia należałoby jakoś zdezynfekować,
a następnie ogrodzić.
Nie to żeby od razu drutem kolczastym. ;-)
Wystarczyłoby taśmą, żeby przez jakiś
czas ludzie tamtędy nie chodzili.
Albo zagrożenia nie ma ...
A wtedy nie widzę powodu, dla którego
człowiek udający się po zwłoki musi wyglądać
jak kosmonauta. Rękawiczki akurat rozumiem
(sama bym w takiej sytuacji założyła -
niezależnie od grypy), ale tam był jeszcze
kombinezon i maseczka (jakaś wielce skomplikowana,
bynajmniej nie kawałek szmatki).

Pozdrawiam !
Mała Mi

12. Data: 2006-03-06 16:57:58

Od: scream <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 6 Mar 2006 13:56:06 +0100, Piotr Kasztelowicz napisał(a):

> w Toruniu nie ma zadnej akurat paniki, natomiast to ze przedstawiciele
> mediow, ktorzy pewnie i te postingi czytaja aby uzyskac informacje
> o tzw. "nastrojach" sa durnowaci to juz trudno ...

W Antyradiu mówili, że w Toruniu cena indyczego mięsa spadła o 4 zł :)
Ludzie są podatni na medialne sensacje - jak wchodziliśmy do UE to ze
sklepów znikał cukier i mąka...

--
best regards,
scream (at)w.pl

13. Data: 2006-03-06 17:29:18

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 6 Mar 2006, Mała Mi wrote:

> I wtedy miejsce, w którym leżały zwłoki
> łabędzia należałoby jakoś zdezynfekować,
> a następnie ogrodzić.

no przeciez wszystko to zostalo zrobione,
tylko media sie spoznily z obwieszczeniem
tego "calemu swiatu" a teraz ogniskuje uwage
ludzi ciagle na tych samych sensacjach - czyli
najbardziej znanym bulwarem w Polsce jest
Bulwar Filadelfijski ale nie w Filadelfii tylko
w Toruniu <hi,hi> w Toruniu jest na prawde
jeszcze pare fajnych miejsc, ktore moglby
wypromowac jakis labedz

P.>
--

Torun, in the middle of bird flu

Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz
http://www.am.torun.pl
PGP Key IDs: DH/DSS:0xF3EED8AF

14. Data: 2006-03-06 18:01:39

Od: Mała Mi <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisał ...

> no przeciez wszystko to zostalo zrobione

Rzecz w tym, że na gdańskiej plaży nic z tych
rzeczy zrobione nie zostało. I nie to, żebym
jakoś szczególnie panikowała z tego powodu,
ale kompletny brak logiki wyczuwam.

Pozdrawiam !
Mała Mi

15. Data: 2006-03-06 19:25:42

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

> Rzecz w tym, że na gdańskiej plaży nic z tych
> rzeczy zrobione nie zostało. I nie to, żebym

Torun zrobil bardzo duza przysluge i utratowal
prze kompromitacja skutecznosc sluzb weterynaryjnych
bo jesli w Rosji jest H5N1, w Niemczech jest w Autrii
to nie do uwierzenia jest, ze nie ma w Polsce.

Przypuszczam, ze padlo juz tego ptactwa bardzo duzo
ale zakopywano cichaczem. Natomist W Toruniu wpadlismy, ze owe labedzie z
ptasia grypa moga zrobic duza
promocje miastu i oplaca sie nawet w jej imie przejezdzac przez maty
nasaczone chloramina otoz bowiem:

1. nowy wojewoda urzedujacy w Bydgoszczy ale pochodzacy z Torunia
ma sie czym wykazac

2. ucichnie wreszcie o ojcu dyrektorze bo jest lepszy temat

3. Bulwar Filadelfijski ale nie w Filadelfii tylko w Toruniu
bedzie najbardziej znanym bulwarem w Polsce, a miejscu gdzie
padl pierwszy ptak w przyszlosci szef promocji miasta umiesci
statuetke labedzia z odpowiednia inskrypcja w czterech jezykach
i bedzie kolejna atrakcje turystyczna w miescie

4. zostanie zbudowany nowy most - wczoraj premier to obiecal
i ta inwestycje potrzebna miastu i w ogole w Polsce z racji
na polozenie Torunia mamy jak w banku

5. sluzby sprzatna wszelka padline, smieci i psie kupy
i w ten sposob Torun bedzie najczystszym miastem w Polsce

6. na jakis czas - trzy tygodnie ale zawsze - ciezkie samochody
i caly tranzyt pojdzie poza Torun

7. Prezydent Michal Zalewski wykaze sie jako sprawny gospodarz
i wlasciwy czlowiek w kryzysowej sytuacji i wygra wybory
na prezydenta bo rzeczywiscie moim zdaniem sie stara
i generalnie mu sie to nalezy a dla jasnosci sprawy
dodam, ze nie jest z PiSu ani zadnej organizacji
z nim zwiazanej

8. Torunskie Wojewodzkie Centrum Ratownictwa, ktore znajduje
sie niepodal mojego mieszkania zostanie dofinansowanie i w ten
sposob ostatecznie i zupelnie skonczy sie sen o mozliwosci
przeniesienia Komendy Wojewodzkiej Panstwowej Strazy Pozarnej
z Torunia do Bydgoszczy (a moze caly urzad wojewodzki
sie przeniesie i wowczas zarowno wojewodzkie wladze rzadowe
i samorzadowe beda w Toruniu)

9. Zostanie w koncu zrobione porzadne studio telewizji
publicznej w Toruniu bo jak mozna tyle informacji relacjonowac
z miasta, gdzie nie ma porzadnego studia

a do maja kiedy na dobre zacznie sie sezon turystyczny bedzie
juz po grypie stad turysci tym bardziej chetnie naplywac
beda do miasta

P.

16. Data: 2006-03-06 20:15:35

Od: Mała Mi <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> ptasia grypa moga zrobic duza
> promocje miastu i oplaca sie nawet w jej imie przejezdzac przez maty

:-))))))))
Gdańsk pozdrawia dzielne miasto.
A ja pozdrawiam sprzed oplutego kawą monitora.

Mała Mi

17. Data: 2006-03-07 07:59:39

Od: "Krzysztof (Suzuki Kokushu)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kasztelowicz napisał:
> w Toruniu jest na prawde jeszcze pare fajnych miejsc, ktore moglby
> wypromowac jakis labedz

Redakcja Radyja już jest dostatecznie rozreklamowana ;-)

--
Krzysiek, EBP
w Polsce prawica to populiści którzy chodzą do koscioła, a lewica to

18. Data: 2006-03-07 08:08:47

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ot krecenie...
88.html

Iwona
// Wlasciwoscia czlowieka jest bladzic, glupiego - w bledzie trwac / /
Cyceron

19. Data: 2006-03-07 14:57:46

Od: "Paweł W." <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

arturo napisał(a):
> mam pytanie o to jaka jest prawda o ptasiej grypie ?
> jesli ktos zlapie to nie mozna tego wyleczyc ?
> czy mozna w jakikolwiek sposob zapobigac ?
> czy np. dotychczasowe szczepionki moga w jakimkolwiek
> stopniu przedy tym wirusem uodpornic ?

"The true is out there"
Mało kto zna prawdę. Wchodziłem na strony WHO i tam też niewiele
informacji, i w ogóle brak statystyk, które by dużo powiedziały, bo
panika i działania jakie podejmują rządy sugeruje, że to choroba groźna
jak ebola.
Jedyne niepokojące dane to to: "Previously healthy adults and children,
and some with chronic medical conditions, were affected."
Szczególnie pierwsza część zdania. Jednak dotyczy to przypadku z 1997 w
Hongkongu, gdzie zarażonych zostało 18 osób (osiemnaście), a zmarło 6
(sześć osób). Pierwsza część jest niepokojąca dlatego, że ludzie zdrowi
z reguły nie są podatni na zakażenia/zarażenia. Układ odpornościowy jest
u nich bardzo sprawny i radzi sobie z większością sytuacji wtargnięcia
do organizmu chorobotwórczego patogenu. Natomiast ludzie chorzy na
choroby przewlekłe i tak są bardziej narażeni na WSZELKIEGO rodzaju
infekcje i wiąże się to u nich z bardziej niepomyślnym rokowaniem.
Obecna "epidemia" to ok.200 osób zmarłych, u których wykryto wirusa
H5N1. Jednak nie można nic więcej powiedzieć na temat tego wirusa
ponieważ nie wiemy:
- Jak dużo osób było zarażonych i nie zmarło !!!
- W jakich sytuacjach/warunkach higienicznych i sanitarnych doszło do
infekcji;
- Czy osoby zarażone miały bezpośredni zawodowy kontakt z zainfekowanym
drobiem;
- Jakim zdrowiem cieszyły się osoby przed infekcją;
- Jaką opiekę medyczną otrzymały;
- W jak dużej populacji ludzkiej doszło do infekcji;

I pewnie jeszcze kilka innych niewiadomych.
Nie mając informacji przynajmniej na część tych pytań można tylko
gdybać. Ale, biorąc pod uwagę powszechność występowania wirusa u ptaków
i faktycznie pomijalnej liczbie infekcji u ludzi, to wszystkie te
działania, to robienie ludziom wody z mózgu i próba odwrócenia uwagi od
ważnych spraw społeczno - gospodarczych. Np.z powodu powikłań po zwykłej
ludzkiej grypie umiera w Polsce kilkaset osób rocznie.
Śmieszy mnie ta panika, ale rozumiem, że ludzie bez elementarnej wiedzy
biologicznej (sporo ich) i braku informacji statystycznych odnośnie
choroby, boją się, skoro wszyscy tak to nagłaśniają.
Ja lubię drób i cieszy mnie, że będzie jeszcze tańszy. A kaczkę mogę
zjeść nawet padłą na ptasią grypę. Wirus ginie w 70 st.C, a przecież
surowej jej jadł nie będę :)

--
_ _ _ _
|_| |_| \ / |_ | \ / | |

20. Data: 2006-03-07 20:37:57

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 7 Mar 2006, "Paweł W." wrote:

> Śmieszy mnie ta panika, ale rozumiem, że ludzie bez elementarnej wiedzy
> biologicznej (sporo ich) i braku informacji statystycznych odnośnie

problem polega w tym, ze panika jest w mediach a tam gdzie jest
ta choroba zadnej paniki nie ma, co wiecej aby podtrzymywac
atrakcyjnosc tematu media probuja chyba same wywolywac panike.
Przyjedz do Torunia i sam zobacz

P.>
--

Torun, in the middle of bird flu

Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz
http://www.am.torun.pl
PGP Key IDs: DH/DSS:0xF3EED8AF

martwica kości łódkowatej
Markery nowotworowe
testy ishihary
Powiekszone wezly chlonne?
różnice miedzy polopiryną c a aspiryną c