Markery nowotworowe

1. Data: 2006-03-05 19:21:36

Temat: Markery nowotworowe
Od: "J. Biafra" <j...@n...chce.spamu.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

na początku listopada było u mnie podejrzenie nowotworu (jądra) -
niewielki, około milimetrowej wielkości guzek na powierzchni.
Przeprowadzone wówczas badania krwi na poziom markerów ujawniły
podwyższone ponad normę beta-HCG - 0,34ng/ml (norma: 0,10).

W skrócie: wylądowałem w szpitalu, gdzie ani USG ani oględziny "oczne"
operacyjnie wyciągniętego na wierzch jądra nic nie wykazały. Swoją drogą
to dziwne, skoro zmiana była wyraźnie wyczuwalna palpacyjnie, ale
mniejsza z tym - kazali mi spadać do domu.

13-tego stycznia zrobiłem sobie powtórne badania krwi. Wynik:
wolne beta-HCG < 0,10ng/ml.

Moje pytanie brzmi: czy w przypadku istniejącej ewentualnie zmiany
nowotworowej możliwy jest taki samoistny spadek markera na przestrzeni
2,5 miesiąca czy też to się nie zdarza ?

Oczywiście dla pewności zamierzam sobie zrobić badania jeszcze raz i
biorę poprawkę na ewentualny błąd laboratoryjny, ale chciałbym wiedzieć
czy to TEORETYCZNIE jest możliwe czy nie.

2. Data: 2006-03-06 09:13:23

Temat: Re: Markery nowotworowe
Od: "Krzysztof (Suzuki Kokushu)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie jestem specem od badań biochemicznych, natomiast guzy o kt. mówimy nie
tak rzadko ulegają spontanicznemu zanikowi, który NB _nie_ jest
równoznaczny z wyleczeniem. Tak więc obok błędu laboratorium taka możliwość
też istnieje. Tak więc, IMVHO, nawet gdyby poziom HCG okazał się w normie,
dalsza obserwacja jest wielce wskazana.

--
Krzysiek, EBP
Szczęśliwy kto za radą złych ludzi nie kroczy

testy ishihary
Powiekszone wezly chlonne?
różnice miedzy polopiryną c a aspiryną c
Mostek dent.
Material do posiewu