pytania elementarne :)

11. Data: 2002-03-27 08:56:17

Temat: Re: pytania elementarne :)
Od: "Hanka Skwarczyńska" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojciech Połowczuk" <p...@i...pwr.wroc.pl> napisał
w wiadomości news:a7qbd3$km8$1@panorama.wcss.wroc.pl...
jednoroczny
> (...)
>
> Może Maciejkę posiej, ładnie pachnie wieczorem. A propos
siania, [...]

Dzięki za instrukcję (ja wiem, że to niby oczywiste, ale jednak
;)

> Pooglądaj sobie torebki z nasionami w sklepie ogrodniczym i
weź co Ci się
> spodoba,

Tak chyba zrobię. Ojejku, najwyżej nie urośnie, przynajmniej
będę wiedzieć, na co mam szanse, jak przyjdzie do konkretnego
planowania.

Pozdrawiam
Hanka
--
Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek

12. Data: 2002-03-27 09:16:39

Od: "Hanka Skwarczyńska" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nina Liedtke" <n...@h...pl> napisał w wiadomości

> [...]Witaj, bratnia duszo ;) Mniej więcej rok temu zostałam
(dość
> niespodziewanie) właścicielką domku, po czym (z niejakim
zdumieniem)
> odkryłam, że otoczony jest on kawałkiem ugoru, na którym (to
było
> najdziwniejsze) mogę robić, co chcę...

:) Ja mam co prawda pewne ograniczenia (w postaci TŻ stanowczo
upierającego się przy żywopłocie z iglaków), ale poza tym
właściwie całkowitą dowolność, oznaczającą między innymi brak
skalniaka i oczka wodnego i wielkie drewniane skrzynie z
rozmaitym zielskiem jadanym na tarasie.

> Ten rok w dużej części zmarnowałam. [..]

Prawdopodobnie zrobię to samo. W sumie to, co rośnie, a bardziej
nawet to, co nie rośnie u sąsiada za płotem - może poza
ziemniakami (TŻ wyczytał, że najprosztszą drogą do sukcesu jest
posadzenie w ogródku tego, co naturalnie rosło na tym terenie
;) - daje dość konkretne wskazówki.

> [...]
> 8. Można nie zwlekając kupić kilkanaście pojemników z małymi
(tanimi!)
> drzewkami, postawić je w jakimś bezpiecznym miejscu w
ogrodzie,
> a potem się zastanawiać ;)

To mi wygląda na bardzo dobry pomysł, tylko jak to jest z
przesadzaniem drzew i krzewów? Nie sądzę, żeby panowie
budowlańcy mieli ochotę się certolić z jakimiś krzakami, więc na
razie wszystko musiałoby stać w kącie i dopiero później trafić
na docelowe miejsce; jest jeszcze wąski pasek między ogrodzeniem
a rowem, na którym widziałyby mi się irgi czy inne berberysy,
ale niewykluczone, że za rok - dwa gazownia albo inne
kanalizacje będą chciały tam kopać...

> [...]
> jeszcze dwa drzewka judaszowca.

Kolejny punkt na liście obok różaneczników i magnolii... które
sobie posadzę, jak będę na emeryturze, bo póki co niespecjalnie
się zanosi na jakiekolwiek rezerwy czasowe, które można by
poświęcić na pielęgnowanie wymagających roślinek :)

> [...]krzak 'dzikiej' (?
> te przy drodze trochę inne są... i zdecydowanie krócej kwitły)
róży,
> [...]
> jakieś pająki przędły w krzaku gigantyczne sieci i sklejały
liście;

Aha. Nie będzie dzikiej róży :)))

> [...]Mały Kazio z dostępem do Internetu może
> wiele zdziałać :)

I na to właśnie mały Kazio liczy :)

Pozdrawiam
Hanka
--
Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek

13. Data: 2002-03-27 10:14:29

Od: <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ale poza tym właściwie całkowitą dowolność, oznaczającą między innymi brak
> skalniaka i oczka wodnego

Cooooo, toż bez tego nie może być "Ogrodu Polskiego" przełomu wieków!!!
;-)

Pozdrawiam, Joanna

14. Data: 2002-03-27 10:31:43

Od: "Hanka Skwarczyńska" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

między innymi brak

> Cooooo, toż bez tego nie może być "Ogrodu Polskiego" przełomu
wieków!!!
> ;-)

No właśnie :) A poza tym nie będę chyba odosobniona w
przekonaniu, że na 1400m2 z domem na samym środku wygląda toto
trochę śmiesznie. Zresztą przy mojej wrodzonej pracowitości
najchętniej zostawiłabym ugór samemu sobie i poczekała, aż mi
ładne chwasty urosną, ale nie mogę tego zrobić TŻ, mającemu
zamiłowanie do trawników świadczących o pięciu wiekach
regularnego koszenia :)

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
a...@w...pl

15. Data: 2002-03-27 12:27:33

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Hanka Skwarczyńska" napisala:
(...)

> [...]
> ładne chwasty urosną, ale nie mogę tego zrobić TŻ, mającemu
> zamiłowanie do trawników świadczących o pięciu wiekach

To nie zapomnij o wałowaniu, tez przez pięc wieków :-)
A ogród wciągnie Cię, pomimo pracowitości. Może nie od razu,
ale wciągnie. Zakład?

Krycha&Co(ty)

16. Data: 2002-03-27 12:46:17

Od: "Hanka Skwarczyńska" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna Chiger" <k...@p...pl> napisał w
wiadomości news:3CA1BAB5.D1B48445@people.pl...
> [...]
> A ogród wciągnie Cię, pomimo pracowitości. Może nie od razu,
> ale wciągnie. Zakład?

Wygrałaś. Mogę Ci za to wyzbierać te gąsienice, gąsienice mnie
nie ruszają :)

A z tymi chwastami to niezależnie od pracowitości... mnie się
znacznie bardziej podobają takie ogródki typu tu kępka tego,
ówdzie tamtego, a za rogiem krzaczek. Cóż, kiedy TŻ życzy sobie
mieć porządek... ;( Więc wykłócam się w rozsądnych granicach,
np. że jak już musi być żywopłot z iglaków, to niech to nie będą
identyczne jak przez kalkę tuje, najlepiej takie same jak u
sąsiada (smaragd, w tym sezonie na Śląsku najmodniejszy).

A jak się zaczęłam zastanawiać, co by fajnie było mieć w
ogródku, to mi wyszło, że tych kilometrów pod las może być mało
:)

Pozdrawiam
Hanka entuzjastyczna
--
Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek

17. Data: 2002-03-27 14:05:24

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wygrałaś. Mogę Ci za to wyzbierać te gąsienice, gąsienice mnie
> nie ruszają :)

Mnie też nie, ale je trzeba jeszcze rozdeptać, żeby nie wróciły, a to
już jest mało przyjemne.

> A z tymi chwastami to niezależnie od pracowitości... mnie się
> znacznie bardziej podobają takie ogródki typu tu kępka tego,
> ówdzie tamtego, a za rogiem krzaczek.

Tak, też nie tylko z lenistwa mam bałagan :-)

> [...]
> identyczne jak przez kalkę tuje, najlepiej takie same jak u
> sąsiada (smaragd, w tym sezonie na Śląsku najmodniejszy).

Zrób mu ze świerków, porządny, sąsiadom się spodoba. A w środku
juz po swojemu :-) BTW, szmaragdami ogrodziłam szambo, ładnie
zasłoniły.

> A jak się zaczęłam zastanawiać, co by fajnie było mieć w
> ogródku, to mi wyszło, że tych kilometrów pod las może być mało
> :)

No to już działa - zawsze jest za mało. Taki małorolny z lasem to
chyba małoleśny?

Krycha&Co(ty)

18. Data: 2002-03-27 14:59:33

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Hanka Skwarczyńska" <a...@w...pl> wrote in message

> Znaczy chwasty? ;) Poszukam, może uda się znaleźć. Rozumiem, że
> rozsypać po wierzchu i patrzeć, co będzie?

W sklad takich mieszanek wchodza kwiaty nie uznawane powszechnie
za chwasty. Rozsypac po wierzchu i lekko zagrabic. Jesli przez tydzien
(moze mniej?) nie pada, podlac.

> Z wczorajszego przeglądu półki sklepowej zapamiętałam m.in. [...]
> Czy cokolwiek z tego ma szanse przetrwać moje ogrodnicze zapały?

Wszystko ma duza szanse.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

19. Data: 2002-03-27 22:12:51

Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz wrote:

> "Nina Liedtke" <n...@h...pl> wrote in message

> Czasem wychodzi. Wyhodowalem katalpy z nasion, rosna szybko.

> W ziemi pewnie by tez przetrzymaly.

I zdaje się, że powinny być zadołowane. W końcu powinny przejsć faze
spoczynku i zachartować się przed kolejnymi zimami.

Pozdrawiam
Bea

20. Data: 2002-03-27 23:32:19

Od: n...@h...pl (Nina Liedtke) szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 26 Mar 2002 22:41:28 -0500, "Michal Misiurewicz"
<m...@m...iupui.edu> wrote in article
<U4bo8.591$yv4.175830@newsfeed.slurp.net>:

> Czasem wychodzi. Wyhodowalem katalpy z nasion, rosna szybko.

Hmm. Powiadasz? :) Katalpy uważam za bardzo piękne, ale trochę mnie
do nich zniechęciło to, że podobno są bardzo wrażliwe.
//-----
| [...] trzeba pamiętać, aby nie przeznaczać dla nich miejsc, gdzie
| byłyby narażone na uszkodzenia. Ich kora jest bowiem nietrwała,
| gałęzie kruche, a rany trudno się goją.
//-----
Tak pisze p. Jakub Dolatowski na stronie Prószyńskiego. A ja mam
2 koty, które uwielbiają łazić po drzewach i ostrzyć sobie o nie
pazurki... Poza tym te ostatnie wichury nie zachęcają do sadzenia drzew
wrażliwych na wiatr...

> Judaszowiec to jedno z ladniejszych drzew:
> http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/kwiaty/redbud.jp

Ano :) A tak poza tym, to podoba mi się Twoja klasyfikacja ;-)

> Kanadyjski nie ma zwyczaju zima przemarzac (jak sama
> nazwa wskazuje), nie wiem jak z tymi europejskimi.

Myślę, że już niebawem będę mogła się na ten temat wypowiedzieć - bo
mam 1 kanadyjski i 1 wschodni. Jeśli one, świeżo posadzone i przysypane
tylko kopczykami ziemi i kory, przetrzymały mrozy -25, to będzie
znaczyło, że przetrzymują wszystko.

BTW - opis judaszowca na stronie Prószyńskiego dostarczył mi wiele
radości. Najpierw - przy pierwszej lekturze - dowiedziałam się, że
z 7 gatunków judaszowca godne uwagi są dwa, z których jeden jest
'najbardziej znany i ceniony', a drugi 'uprawiany u nas jeszcze
rzadziej'.
Druga okazja do radości nastąpiła po zakupieniu sadzonek. Zostały one
przyniesione do domu w celu zidentyfikowania gatunków. Do przeglądarki
załadowany został opis ze strony Prószyńskiego i nastąpiła taka scenka:
Ja (przy komputerze): Tu piszą, że 'Najbardziej znany i ceniony jest
judaszowiec południowy...'
TŻ (oglądający metki przy roślinkach): Czekaj, czekaj! Jaki? Południowy?
To takiego nie mamy. Mamy kanadyjski i wschodni.
Ja: ...judaszowiec południowy, nazywany też wschodnim.

> Z niektorymi dzikimi rozami trzeba uwazac, podobno rosa rugosa
> (roza pomarszczona) bardzo nie lubi zadnych opryskow. Na wszelki
> wypadek nie sprawdzalem.

Ta moja to chyba nie jest rosa rugosa... Wygląda bardzo podobnie, ale
kwiaty pojawiały się na niej jeszcze w październiku, kiedy wszystkie
przydrożne róże już dawno wykształciły owoce. A na niej owoców nie ma
wcale.

Pozdrawiam
Nina
--
___// Antonina Liedtke http://akson.sgh.waw.pl/~aliedt/ {`--.
(_/(( .--'} "Wygnałem z mego ogrodu wszystkie troski świata... {:}'-.}>, jgs

kiedy oprysk brzoskwini
Potrzebuję pomysłu
Podpora pod pnącze
Re: I need help 3638