pytanie do uzytkownikow okien plastikowych...

11. Data: 2006-01-23 12:32:47

Temat: Re: pytanie do uzytkownikow okien plastikowych...
Od: "Galind" <g...@r...ru> szukaj wiadomości tego autora

> Nowe drewniane okna

Taaa. zwłaszcza z Sokółki. _Zmuszony_ byłem względami ekonomicznymi
zostawić takie drewniane okno w jednym z pokojów. Musiałem je wymienić
wcześniej bo stare się po prostu rozpadło. Po 2 lkatach uzbierałem na
wymianę wszystkich okien na plastikowe. Żal mi było wykuwać to okno,
przecież ma dopiero 2 lata. Tfu, tfu, jego mać - największy błąd -
plastikowe sprawdzajasieidealnie po 2 latach, to drewniane co ma teraz 4
lata nadaje siedo wyrzucenia - wypaczone, zgnite, pokrzywione. Sokółka -
kicha. A chałupę w miedzyczasie ociepliłem i teraz bede musiał drzeć
styropian aby wstawić nowe plastikowe.

Polecam wszystkim pamoplast - doskonałe okienka.

pozdr
Galind

12. Data: 2006-01-23 14:55:12

Od: G...@S...pro.onet.pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 23 Jan 2006 07:55:02 +0100 I had a dream that sekcio <s...@w...pl> wrote:
>przed zima wynienilem okienka na plastikowe z SOKOLKI i w zwiazu z duzymi
>mrozami zastanawia mnie jedna rzecz a wlasciwie 2:)
>mianowicie:
>1 normalne jest to, ze zaprarowuje mi szyba od pokoju tzn tak, ze
>zawilgocenie moge zetrzec

Nie, - to oznacza, że masz kiepską wentylację. Jeśli w mieszkaniu
masz piecyk gazowy do grzania wody, to uważaj, bo się pewnego dnia
nie obudzisz.

>2 wydaje mi sie ze jest leki przedmuch miedzy drzwiami balkonowymi a futryna
>w okolicach zawiasu srodkowego, zauwazylem, ze nie ma tam na calej dlugosci
>dwoch uszczelek, bo ze wzgledu na obecnosc zawiasu zalozenie drugiej jest
>niemozliwe

Wiele okien ma regulację zima/lato, która zmniejsza/zwiększa dociśnięcie
okna do framugi, czyli do uszczelek też. Mi okna zamontowali w maju, były
ustawione na lato, a w zimie mi wiało.

>p.s. w domu mam temperature ok 23 stopni

To ciepło.

--
Grzegorz Janoszka

13. Data: 2006-01-23 19:55:48

Od: "Tomek" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Oczywiście, ale ja nie o tym. Z wątku (i setki innych wątków na ten
> temat) wynika, że przyczyna opisywanych problemów są zbyt szczelne
> plastikowe okna. Ty jako remedium proponujesz drewniane okna. Dlatego
> pytam: czy drewniane = mniej szczelne?

Nie miałem na myśli szczelności. Chodzi mi o to, że znam trochę osób z
drewnianymi oknami i wiem, że takich problemów nie mają.
Ja też ich nie mam. Mam stare drewniane, nowe drewniane i plastiki.
Największym badziewiem sa plastiki. Mają kilkanaście lat i praktycznie okna
nie przypominają. Plastik ma jakiś dziwny kolor, okna jest poodkształcane.
Pomijam fakt, że u nas montuje się je masowo, a na świecie wymieniają
plastik na drewno.

Tomek

14. Data: 2006-01-23 23:25:46

Od: "kasa" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Janoszka"
<G...@S...pro.onet.pl> napisał w wiadomości
.pl...

> Nie, - to oznacza, że masz kiepską wentylację. Jeśli w mieszkaniu
> masz piecyk gazowy do grzania wody, to uważaj, bo się pewnego dnia
> nie obudzisz.

nawet przy temperaturze -25stopni ????
u mnie, gdy na dworze ponizej -20stopni, wilgotne robia sie dolne partie
okien (plastikowe z mikrowentylacja)
a temp. w mieszakniu to 21,5stopnia regulowana programatorem.
mozna to zjawisko wyeliminowac?

kasa

15. Data: 2006-01-23 23:49:05

Od: Andrzej Seneczko <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomek napisał(a):

> Największym badziewiem sa plastiki. Mają kilkanaście lat i praktycznie okna

eee no wtedy to faktycznie byly badziewne te plastiki i nie mozesz ich
porownywac do obecnych nie mialy metalowych wzmocnien na obwodzie i prze
to sie krzywily

--
Pozdrawiam Andrzej
Puławy

16. Data: 2006-01-24 06:33:38

Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

To ja też zadam pytanko :)

Tak samo mam okna plastikowe , szyby K=1.1 (tak na nisz napisano). Blok
oddany 2-lata temu. Wszystkie okna miały wycięty spory kawał uszczelki
(chyba jedne spore wycięcie w uszczelce zewnętrznej - chyba z 20 cm) , i dwa
mniejsze wycięcia w uszczelce zewnętrznej.
W większości pokojów zmniejszyłem wilekość braków w uszczelkach (zostawilem
tak 2-3 cm przerw w uszczelkach ). Jak narazie nie mam problemów :)

Jedynie w kuchni (nie ma tam wogóle już grzejnika - został zdemontowany
(potrzebne było do zabudowy) są "oryginalne" wycięcia uszczelek ...
Tam zawsze bardziej "wiało" , ale jako że mam kuchnię otwartą , to
stosowałem kuchnię także jako "wyciąg" wentylacyjny ;) (w kuchni i łazience
jest szyb wentylacyjny).

Niestety na na oknach mam na dole lód , a najgorzej jest w kuchni. Tam widać
jak wchodzi wilgośc w ścianę , (kuchnia pomalowana na kolor jasno zółty i
widac jak nadłoni że dookoło ościeznicy wchodzi wilgoć).

Zastanawiam się czy wobec tego także nie zmniejszyć "dziur" w uszczelkach w
kuchni , a może nawet we wszsytkich pokojach zupełnie usunąc dziury w
uszczelkach ...

Te braki w uszczelkach powodują także że wchodzi paskudny brud na ściany
(wpompowane brudne powietrze i itd ..).

Jednak czy to dobry pomysł zlikwidowac wogóle braki w uszczelkach ?

Gdzie wogóle można kupić takie uszczelki jakie stosuje się w oknach ???

Dzieki !

17. Data: 2006-01-24 12:09:46

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> okna do framugi, czyli do uszczelek też. Mi okna zamontowali w maju, były

Jest jeszcze inne rozwiazanie..
w starszym budownictwie stosowano takie podokienne otwory
oczywiscie w miare wzrostu nieszczelnosci okien było
to zapychane czym sie da..ale po
wstawieniu szczelnych okien jest "jak znalazł"..w całym mieszkaniu
można miec zamkniete okna i stały dopływ świerzego powietrza

Marek

18. Data: 2006-01-24 15:37:29

Od: "uciu" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pomijam fakt, że u nas montuje się je masowo, a na świecie wymieniają
> plastik na drewno.

dokładnie!!! Znajomy ma od 6lat fabrykę drewnianych i 100% produkcji idzie
do rajchu - taki też był cel założenia firmy. Zamówień mają tyle, że jakby
pracowali 24h to może by się wyrobili. Widocznie ich okna się sprawdziły.

19. Data: 2006-01-24 18:07:19

Od: "Pietrek" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "uciu" napisał:

> [...]
> pracowali 24h to może by się wyrobili. Widocznie ich okna się sprawdziły.

Może to akurat stosunek jakość/cena?
A z tymi Niemcami to też różnie bywa, bo się mówi, że Niency to albo tamto.
Że robią tylko tak a odchodzą od czegoś. Rozmawiałem z kimś, kto tam
pracował dłuższy czas i nie ma reguły, jedni robią drewniane a i plastiki
również montują. I znowu, że wodę robią tylko w miedzi czy tylko w PCV. Nie
jest to prawda, ponieważ robią w obydwu technikach ale raczej odchodzą od
rur stalowych, bo te zarastają ale takimi też się robi.

P.

20. Data: 2006-01-24 18:40:37

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

uciu napisał(a):

> [...]
> pracowali 24h to może by się wyrobili. Widocznie ich okna się sprawdziły.

W Niemczech uświadomili sobie iż PCW zawiera PCB a w razie pożaru
wydzielają się dioksyny, to cała przyczyna wymiany okien.
pozdr. Jerzy

nawilżacz-lampa ->czy warto kupić?
jak wykorzystać mróz
Garnki Steinbach jaka jakość ?