pytanie do uzytkownikow okien plastikowych...

1. Data: 2006-01-23 06:55:02

Temat: pytanie do uzytkownikow okien plastikowych...
Od: "sekcio" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

przed zima wynienilem okienka na plastikowe z SOKOLKI i w zwiazu z duzymi
mrozami zastanawia mnie jedna rzecz a wlasciwie 2:)
mianowicie:
1 normalne jest to, ze zaprarowuje mi szyba od pokoju tzn tak, ze
zawilgocenie moge zetrzec
2 wydaje mi sie ze jest leki przedmuch miedzy drzwiami balkonowymi a futryna
w okolicach zawiasu srodkowego, zauwazylem, ze nie ma tam na calej dlugosci
dwoch uszczelek, bo ze wzgledu na obecnosc zawiasu zalozenie drugiej jest
niemozliwe
z gory dziekuje za odpowiedzi
pozdrawiam

p.s. w domu mam temperature ok 23 stopni

2. Data: 2006-01-23 08:47:40

Temat: Re: pytanie do uzytkownikow okien plastikowych...
Od: "Pietrek" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sekcio" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
dlugosci
> dwoch uszczelek, bo ze wzgledu na obecnosc zawiasu zalozenie drugiej jest

To już byłom pisane ale może jeszcze raz.
Cała ta wymiana okien to jedna wielka lipa. Po wymianie uzyskujemu
niewatpliwie efekt estetyczny i są łatwiejsze w utrzymaniu (mycie). Z
energooszczędnością bym dyskutował, ponieważ wraz ze szczelnością nowych
okien idzie wzrost wilgotności a to przez brak odpowiedniej wymiany
powietrza w pomieszczeniu.
Wszelkiego typu nawiewniki nie dają rady lub są cały czas otwarte, bo
wentylacja ciągnie powietrze. Jeśli okna są zbyt szczelne to wentylacja
będzie ciągnąć w jednym pomieszczenou nawiewając smrody innym otworem
wentylacyjnym lub kominem, norma.
Żeby wentylacja była skuteczna należy rozszczelnić skrzydło, jeśli zrobimy
to na zasadzie ustwienia klamki do góry na ukos to nam zimno "leje" całą
krawędzią po parapecie, temperatura powietrza spada. Tam gdzie jest pow.
100m* nie jest to tak uciążliwe niż tam gdzie jest 35m*, w większej
kubaturze łagodniej się zimne powietrze rozproszy. Osiągamy skuteczną
wentylację, brak nadmiernej wilgotności i o kilka stopni mniej w
pomieszczeniu.
Inna rzecz to usprawnienie wentylacji poprzez wycięcie uszczelki w skrzydle
(u góry na środku) na dł 15-20cm. Stąd te wszystkie firmy stosuję
"mikrowentylację" poprzez wycięcie właśnie kawałka uszczelki w skrzydle.
Kiedy wymieniamy okna to nam się wydaje, że będzie od razu miło i przytulnie
a często dostajemy w "promocji" pleśń, gasnące termy i inne cuda.
Kwestia nowych i szczelnych okien przy użytkowaniu termy gazowej to też dość
niebezpieczna sprawa ze względu na często złe odprowadzanie spalin.

Pietrek

3. Data: 2006-01-23 08:58:49

Od: "Tomek" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Fajnie. I co proponujesz mieszkańcom blokowisk z czasów głębokiej komuny?
> (tak niestety mieszka duża część Polaków) Pozostać przy tamych starych
> oknach. spaczonych, zastrupiałych, z ubytkami stolarki, odłażących od
muru,
> nie zamykających się w żadną stronę, nieuszczelnialnycvh na żadne sposoby?
> To ja już wolę tę lipę w postaci plastikowych okien.
> Anka

Nowe drewniane okna

Tomek

4. Data: 2006-01-23 08:58:53

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

5. Data: 2006-01-23 09:11:31

Od: "Pietrek" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomek" napisał:

> muru,
> >

> Nowe drewniane okna

Kiedy kupowałem mieszkanie w starym budownictwie to właściwie nie było o
czym dyskutować, bo stan stolarki był -7 w skali od 1-10 ;) W ogóle się nie
zamykały i brakowało połowy szyby w jednym ze slrzydeł.
Na pewno są łatwiejsze w utrzymaniu i zawszeć to nowe. Głównie chodzi mi o
te "niespodzianki" po montażu nowych.

Drewniane nowe okna to inny temat. Drewno zawsze będzie "pracowało" w
odróznieniu od plastiku i z tego co było pisane kilka postów wcześniej po
kilku latach dzieją się dziwne rzeczy.

Pietrek

6. Data: 2006-01-23 09:12:51

Od: "Tomek" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Drewniane nowe okna to inny temat. Drewno zawsze będzie "pracowało" w
> odróznieniu od plastiku i z tego co było pisane kilka postów wcześniej po
> kilku latach dzieją się dziwne rzeczy.
>

> Pietrek

U mnie po 8 nic się nie dzieje.

Tomek

7. Data: 2006-01-23 10:46:53

Od: Sierp <s...@s...NO.net> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 23 Jan 2006 09:58:49 +0100
"Tomek" <b...@o...pl> wrote:

> Nowe drewniane okna

jakos tydzien temu byl identyczny watek o oknach drewnianych, ktore
mialy 5 lat - wypowiadaly sie 2,3 osoby
chyba ze nowe to masz na mysli - nowe co 5 lat

Sierp

8. Data: 2006-01-23 11:00:20

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> Nowe drewniane okna

Nowe drewniane okna znaczy się są nieszczelne z definicji? ;-)

J.

9. Data: 2006-01-23 11:44:27

Od: "Tomek" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nowe drewniane okna znaczy się są nieszczelne z definicji? ;-)
>
> J.

Drewniane tez można zrobic kiepskiej jakości. Danlux przetrzyma niejedne
plastiki.

Tomek

10. Data: 2006-01-23 12:10:59

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Drewniane tez można zrobic kiepskiej jakości.

Oczywiście, ale ja nie o tym. Z wątku (i setki innych wątków na ten
temat) wynika, że przyczyna opisywanych problemów są zbyt szczelne
plastikowe okna. Ty jako remedium proponujesz drewniane okna. Dlatego
pytam: czy drewniane = mniej szczelne?

J.

nawilżacz-lampa ->czy warto kupić?
jak wykorzystać mróz