pytanie spożywcze

1. Data: 2000-10-02 10:36:06

Temat: pytanie spożywcze
Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gdzie w 3city mozna kupić:
- mąkę żytnią
- glutaminian sodu
(w Hicie i Geant'ie nie ma)

sadyl

1. Data: 2000-10-02 10:46:50

Temat: Re: pytanie spożywcze
Od: "Lilly was here" <:)@com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Gdzie w 3city mozna kupić:
> - mąkę żytnią
> - glutaminian sodu
> (w Hicie i Geant'ie nie ma)

To został Ci jeszcze Auchan na obwodnicy i wszelkie sklepy ze "zdrową"
żywnością :)

Robisz żurek ?

Lilly was here

1. Data: 2000-10-02 10:53:17

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lilly was here wrote:

> Robisz żurek ?

zamierzam

sadyl

1. Data: 2000-10-02 11:26:36

Od: "M.W." <t...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

sadyl napisał(a) w wiadomości: <3...@p...onet.pl>...

>A nie jest to aby jakiś regionalny wynalazek ?
>Nazwa "kujawski" sugeruje, że robia go gdzieś kolo Ciebie (może we
>Włocławku)
>Jak w 3city nie znajdę, to będę musiał czekać do przyszłego poniedziałku
>:(
>W weekend jadę do Bromberga dać głos :)

W okolicach Wloclawka to mozna taki zakwas kupic z beczki - i to jest pycha
dopiero

Marek
z Lublina

1. Data: 2000-10-02 11:47:20

Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> zamierzam

Kup gotowca - zakwas kujawski ( taki w plastykowej butelce - trzymają go w
lodówce )
A reszta dodatków wg upodobania.
Ja robię tak :

Włoszczyzna, boczek wędzony, dwa ząbki czosnku, dużo białej kiełbasy
parzonej - nie szumuje się :), kilo ziemniaków ( krojone w kostkę ), dwa,
trzy suszone grzybki, sól, pieprz czarny, majeranek suszony, butelka zakwasu
( przeważnie kupuję dwie - dodaję od 1 +1/2 do dwóch - zakwas zakwasowi
nierówny :)

Boczek kroisz w kostkę, przesmażasz na tłuszczu, wrzucasz do gotującej się
wody w garnku, dodajesz pokrojoną wg uznania włoszczyznę ( pory, i inne
liście wyrzuć po podgotowaniu, nie będzie farfocli i "włosów" w zupie :)
wrzucasz pokrojone w kawałki ząbki czosnku, ziemniaki, grzybki, dodajesz
majeranku i gotujesz do zmięknięcia, następnie wrzucasz pokrojoną w
plasterki kiełbasę, zakwas , przyprawiasz do smaku ( ewentualnie dodajesz
część drugiego zakwasu ), zagotowujesz, na dno talerza kładziesz połówki
gotowanych jajek, zalewasz zupą i podajesz. Smacznego.

ostry

P.S. Można ziemniaki podać oddzielnie - ale w tedy lepiej gniecione ze
smażonym boczkiem wędzonym i cebulką.

1. Data: 2000-10-02 11:55:55

Od: "-A.L.A.M.O.-" <g...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sadyl" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Gdzie w 3city mozna kupić:
> - mąkę żytnią
> - glutaminian sodu
> (w Hicie i Geant'ie nie ma)

Glutaminian sodu to po prostu proszek do pieczenia,
a mąkę żytnią znajdziesz w każdej małej piekarni,
wystarczy, że się ładnie uśmiechniesz.
Albo w Gdańskich Młynach i Spichlerzach - może mają jakiś sklep firmowy.
Żurek robisz?????
Mniam!
:-)

1. Data: 2000-10-02 11:58:42

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ostry wrote:

> [...]

Włocławku)
Jak w 3city nie znajdę, to będę musiał czekać do przyszłego poniedziałku

a można zwykła odszumować w osobnym garze?

> pory, i inne
> liście wyrzuć po podgotowaniu, nie będzie farfocli i "włosów" w zupie :)

zawsze tak robię z każdą zupą

> P.S. Można ziemniaki podać oddzielnie - ale w tedy lepiej gniecione ze
> smażonym boczkiem wędzonym i cebulką.

Miejże litość: dzisiaj jeszcze nic nie jadłem :)
Mam zaślinić klawiaturę ?
:))

A w ogóle to duże dzięki za przepis - skorzystam na pewno.

sadyl

1. Data: 2000-10-02 12:04:18

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"-A.L.A.M.O.-" wrote:

> Glutaminian sodu to po prostu proszek do pieczenia,

w życiu - proszek do pieczenia to weglan albo pirofosforan sodowy albo
mix obu

> a mąkę żytnią znajdziesz w każdej małej piekarni,

wpadłem na to, ale jakoś w moich okolicach nie rzuciła mi się w oczy
mała piekarnia

> wystarczy, że się ładnie uśmiechniesz.

z tym może być problem - nie widziałeś mojego uśmiechu :)))

> Albo w Gdańskich Młynach i Spichlerzach - może mają jakiś sklep firmowy.

może i mają, ale nie wiem gdzie.
Jak nie znajdę gdzie indziej, to do nich zadzwonię

> Żurek robisz?????

Prorok jaki czy co ?

sadtyl

1. Data: 2000-10-02 12:15:02

Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A nie jest to aby jakiś regionalny wynalazek ?
> Nazwa "kujawski" sugeruje, że robia go gdzieś kolo Ciebie (może we
> Włocławku)

No to poszukaj innego zakwasu ( rozumiem, że masz straszne łaknienie na
żurek ?:) - jak byś sam chciał zrobić to może nie wyjść i tak czy ineczej
będziesz zmuszony kupić gotowy.
Pod pojęciem innego zakwasu rozumiem składający się wyłącznie z mąki i wody
( nie jest konserwowany w żaden sposób )

> a można zwykła odszumować w osobnym garze?

Robiłem tak ale to nie to samo - zupka nie chwyci smaku tak jak gotowanie
bezpośrednie. Poza tym z surowymi trzeba uważać ( zwłaszcza w marketach ) -
okres przydatności do spożycia naciągajhą do granic i kiełbacha może być po
prostu wstrętna ), parzone są bezpieczniejsze. Jeśli chcesz surową to kup w
"zaprzyjaźnionym" sklepie albo apkowane przez inną firę mięsną ( nie żadne
tam Leder Price ).

> Miejże litość: dzisiaj jeszcze nic nie jadłem :)
> Mam zaślinić klawiaturę ?

Ja też nie.... :(
Ale zawsze to fajnie tak się poznęcać :)))

ostry

P.S. Co do zakwasu to jeszcze ponoć poza mąką ( jak już ją dostaniesz :)
należy dodać ( nie znam proporcji ) chlep żytni podpieczony na sucho w
piekarniku ( grzanki ), połamany na kawałki

1. Data: 2000-10-02 12:37:31

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ostry wrote:

> [...]
> "zaprzyjaźnionym" sklepie albo apkowane przez inną firę mięsną ( nie żadne

Sęk w tym, ze mam ustalone dobre źródło na białą surową a nigdy nie
kupowałem parzonej więc właśnie obawiam się co do jej jakości przy
losowym zakupie.

sadyl

Kruche ciasto - ratunku
Zupa z soczewicy
Zupa cebulowa
Szpinak
bylo Re: Głosujcie na Mariana Krzaklewskiego ! jest przepis na kurczaczka