Re: pytanko

1. Data: 2000-06-21 13:40:03

Temat: Re: pytanko
Od: Wojtek Maj <w...@s...pekao.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Herbatka wrote:

> [...]

"wariant "jest mi znany. Ale nie jako potrawa regionalna z kąd pochodzęlescz
jako potrawa "napływowa". Szczecin, z kąd poczodzę jest miastem, w którym
wymieszało się wiele kultur z wielu regionów polski. Z tąd znane są u nas takie
właśnie kluski, pyzy drożdzowe na parze, ale również na przykłąd gotowana
kukurydza w kolbach, bób (to podobno przystawka prosto z kieleckiego) barszcz
ukraiński (taki prawdziwy z kapustką), znane są u nas również wszlkiego rodzajuy
kapusty zasmażane - to ze śląska.
Słowem Kluchy szare są mi znane nie tylko z opisu ale i ze smaku. Mój chrzestny
kiedyś takie robił. Pamiętam gdy kiedyś wróciliśmy z nad jeziora do domu całą
chordą (było nbas 8 osób) i nie było nic do jedzenia, a wszystko ludzie głodne i
oczywiście nic (prawie) w lodówce. Wójek wtedy zrobił włąśnie szare kluchy. To
było pyyyycha. Pamiętam ich smak do dziś.

1. Data: 2000-06-21 13:43:38

Od: Wojtek Maj <w...@s...pekao.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

asia wrote:

> Herbatka <b...@d...com.pl> wrote in message
> !!!! Mnie sie zawsze wydawalo ze szare kluski to NASZA specjalnosc:-))).
> Jestem ze Slaska, a dokladniej z Katowic. Ale nasza wersja jest nieco inna.
> Ciasto chyba to samo, ale klusek nie kladzie sie lyzka tylko formuje recznie
> na kulki wielkosci jajka (tylko okragle).

A jednak inne i wtedy one nazywają się kluskami Śląskimi :)
Też dobre

Re: pytanko
Zapiekane ziemniaki
Festival du Homard