Re: rehabilitacja połamanej łąkotki przyśrodkowej kolana

From: "Polski pacjent" <l...@t...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: rehabilitacja połamanej łąkotki przyśrodkowej kolana
Date: 3 Jul 2006 02:06:39 -0700

Sabina napisał(a):
> Może i wyszło, ale Ci się coś pokręciło.
> Z wcześniejszych dyskusji zapamiętałam przede wszystkim, że rentgen czy USG
> są mało precyzyjne.

RTG pokazuje jedynie poważne złamania, jeśli na nim nic nie widać,
powinno się robić USG, choć tutaj wypowiadali się przeciwnicy USG,
twierdząc, że w kraju jest tylko kilku specjalistów od takich
badań. Miałem podobną kontuzję do Twojej i skierowanie na USG od
ortopedy, który wpierw mnie obmacał i stwierdził, że "na oko" nie
wie co mi właściwie jest.

> I że będę koniecznie musiała zoperować kolano, jeśli
> nie chcę sobie na dobre stawu zepsuć. O operacji również mówił lekarz,
> który skierował mnie na USG. W sumie to z jego ust po raz pierwszy
> usłyszałam o zabiegu, tutaj była konieczność jej wielokrotnie potwierdzana.

Lekarz na pewno powiedział Ci to samo co i mnie: USG wskaże co się
dzieje, a później albo operacja albo rehabilitacja.

> Jeszcze mniej watpliwości mają tutaj:
> http://www.sport-klinika.pl/_pol/informator/kolanala
ko.php

Nie przesadzaj z teorią w internecie. Lepiej słuchać się lekarza.

> To leczenie zachowawcze domyślam się (nie wiem czy słusznie) polega na
> nieoperowaniu. Tylko w jaki sposób zabiegany pan doktor robiący mi usg
> miałby sprawdzić długość i inne parametry uszkodzenia, skoro go wogóle w
> nadmiarze telefonów nad głową nie widział?

Zaufaj mu. Oglądał pewnie tysiące kolan i wie co mówi. Podpisał
się na wyniku więc jest odpowiedzialny za diagnozę i dalsze
leczenie.

> Jeśli rehabilitacja wystarczy - wspaniale. Wcale się do operacji nie palę,
> jeśli nie jest konieczna abym zachowała jako takie sprawne kolano. Tylko co
> z tym ułamanym kawałkiem łękotki, który wędruje mi po stawie?

Hmm... zadałaś to pytanie ortopedzie do którego poszłaś z wynikiem
USG? I co on na to?

> Możesz opowiedzieć coś o tym konkretniej? Jak brzmiała diagnoza, na
> podstawie jakich badań postawiona i jaka to była rehabilitacja?

Pisałem o tym w pierwszym wątku, zacytowałem wtedy wynik badania
USG. Jak dotąd przez własną głupotę nie zgłosiłem się z
wynikiem do ortopedy, ale od tego, który robił badanie usłyszałem,
że nie potrzebuję operacji, wystarczy rehabilitacja. Nie czuję
bólu, czasami strzykanie, zamierzam w wakacje powalczyć z nogą i
wówczas napiszę Ci co i jak. Generalnie chodzi o naderwaną
łękotkę i ścięgno.

> Nie mam pojęcia jakie są ceny. Przebiega to w ten sposób że przykładają mi
> do kolana taki piszczący długopis. Ponoć wspomaga to regenerację tkanek.

Jestem ciekaw jak można się zapisać na bezpłatne zabiegi, czy czeka
się miesiącami na wizytę, czy może lepiej pójść na rehab.
prywatnie. Gdy będziesz znała konkrety, podziel się wiadomościami.
Pozdrawiam,
P.P.