rezonans magnetyczny

1. Data: 2010-10-16 16:29:44

Temat: rezonans magnetyczny
Od: sulima <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

czy do rezonansu magnetycznego trzeba sie jakos przygotowac ? czy trzeba
byc na czczo etc czy tego typu badania (nawet jesli odplatne) wymagaja
skierowania ?

2. Data: 2010-10-16 16:34:27

Temat: Re: rezonans magnetyczny
Od: oliwa <o...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 16 Paź, 18:29, sulima <c...@t...pl> wrote:
> czy do rezonansu magnetycznego trzeba sie jakos przygotowac ? czy trzeba
> byc na czczo etc czy tego typu badania (nawet jesli odplatne) wymagaja
> skierowania ?

Dobrze byś miała stopery do uszu.
Jeśli idziesz odpłatnie, skierowanie nie potrzebne.
Naczczo? nie pamiętam, ale chyba
tak jesli rm dotyczy jamy brzusznej .
\\oli

3. Data: 2010-10-17 08:41:51

Od: "kurdebalans" <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> skierowania ?

>Dobrze byś miała stopery do uszu.
>Jeśli idziesz odpłatnie, skierowanie nie potrzebne.

Niby tak i niby nie. Po podaniu kontrastu mogą wystąpić nudności ale to
rzadkie "powikłanie".
Aparatuta jest już tak wielce wyspecjalizowana że dla badania różnych części
ciała aparaty mają tam coś odpowiednio do badania w maszynie ustawiane.
Mimo odpłatnego badania skierowanie jest potrzebne bo jak w poprzednim
zdaniu napisałem obsługa aparatu musi "maszynę odpowiednio ustawić". Lekarz
w skierowaniu napisze czego ewentualnie poszukuje.
Stopery do uszu?
Obsługa zapewnia słuchawki.
Stopery moim zdaniem są niepotrzebne. To i tak nic nie da. Hałas magnesu
przebija wszystko co do tej poty słyszałem. Pocieszeniem jest to że układa
się to w jakąś dziwną melodię.
Badanie trwa około 30 min.
W.

4. Data: 2010-10-20 01:35:59

Od: Dżeronim <2...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

"sulima" <c...@t...pl> wrote in message
> czy do rezonansu magnetycznego trzeba sie jakos przygotowac ? czy trzeba
> byc na czczo etc czy tego typu badania (nawet jesli odplatne) wymagaja
> skierowania ?

Abstrahując od pytania, jeśli nie musisz, nie rób tego badania. 2%
wszystkich nowotworów powodują właśnie badania rezonansem.

--
Radek

candida crusei
poszukuje bardzo dobrego ginekologa