Re: "rodzina na swoim" albo "mieszkanie dla mlodych" WTF?

Date: Wed, 31 Oct 2012 10:02:02 +0100
From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: "rodzina na swoim" albo "mieszkanie dla mlodych" WTF?

W dniu 31.10.2012 08:43, ad pisze:

> Jak to? Przecież ja potrzebuję tej pomocy :)
> Buduję się dość długo jak na aktualne standardy.
> Ktoś pisał, że powinienem postawić taki dom w 3 miesiące. A u mnie
> będzie to trwało lata.

Skoro celowo zaplanowałeś budowę na lata, to znaczy że nie potrzebujesz
pilnie domu. CBDO :-P

[ciach]

> udokumentowaniu wydatków? Prześledzilem cały watek i nadal uwazam, ze to
> wasparcie dla bankow, a nie dla ludzi. Gdyby bylo dla ludzi to mozna by
> sie bylo o nie starac bez kredytu.

Patrz kompleksowo.

Człowiek potrzebuje mieć dom - czyli musi go wybudować w miarę szybko.
Czyli potrzebuje dużo kasy na raz. To pierwszy element.

Drugi: potrzebuje wydać dużo pieniędzy na raz na fachowców i materiały.
Czyli będzie duży ruch w branży budowlanej, większe zatrudnienie - duża
poprawa statystyk bieżących.

W rezultacie ma szybko zaspokojoną potrzebę mieszkaniową, zarobią
budowlańcy i przy okazji także bank, a rząd ma lepsze statystyki pod
kątem PKB i bezrobocia.

Na podobnej zasadzie działają wszelkie dopłaty w innych krajach do
nowych samochodów pod warunkiem zezłomowania starych - większy popyt,
większa produkcja, większe zatrudnienie. A teraz Fiat będzie redukował
produkcję w Polsce bo dywersanci tacy jak ja kupują za grosze stare
samochody i doprowadzają je do dobrego stanu technicznego (olewając
estetykę) zamiast kupować nowy samochód co 5 lat ;)

Ludzie chcieli kapitalizmu i konsumpcjonizmu to mają...

Generalnie nie jestem zwolennikiem takiego podejścia - wolę rzeczy "na
lata", samodzielne robienie większości rzeczy przy domu oraz żywność
nisko przetworzoną, samodzielnie hodowaną lub kupowaną lokalnie.

Ale to nie pasuje do promowanego od kilkunastu lat "amerykańskiego stylu
życia".