Re: rofl

From: "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.dieta
Subject: Re: rofl
Date: Mon, 10 May 2004 13:31:51 +0200
Sender: K...@p...onet.pl@sub131-106.elpos.net
<c73unj$eh0$1@absinth.dialog.net.pl> <c78e4j$hss$1@news.onet.pl>
<slrn.pl.c9fgf4.1mg.michal_@unique_mike.computer>
<c7d4k9$flj$1@atlantis.news.tpi.pl>
<slrn.pl.c9k7p0.1i5.michal_@unique_mike.computer>
<c7dn0j$19d$1@inews.gazeta.pl>
<slrn.pl.c9ktuh.26u.michal_@unique_mike.computer>
<c7fkao$aik$1@atlantis.news.tpi.pl>
<slrn.pl.c9mu0p.1k5.michal_@unique_mike.computer>
<c7g2se$l1f$1@atlantis.news.tpi.pl>
<slrn.pl.c9tcr6.1tu.michal_@unique_mike.computer>
<c7mlut$d1n$1@kastor.ds.pg.gda.pl>

Użytkownik "Wiedźma" <w...@T...pl> napisał w wiadomości
news:c7mlut$d1n$1@kastor.ds.pg.gda.pl...
> Użytkownik "Michal" <m...@s...nospam> napisał w wiadomości

Kwaśniewskiego

> To po co te inwektywy? Okreslenia "zywienie pastwiskowe"

Ależ już sam fakt obecnego zalecania coraz CZĘTSZEGO w ciągu dnia (na
razie 5 x dziennie) - to zmierzanie w prostej linii do częstotliwości
jedzenia typowej dla pasienia się na pastwisku. Tak to niestety wygląda,
choć nie którzy nie chcą tego zjawiska "drobnych kroczków" dostrzec.
Zwierzęta-przeżuwacze na pastwisku jedzą i przeżuwają niemal cały
dzień. Nie muszą produkować energii na myślenie, ale muszą jej mieć
wystarczająco dużo, aby trawę przetworzyć na zwierzęce białko i tłuszcz
dla własnego ciała, aby żyć. I na tyle im tej energii starcza, i to
praktycznie jedyne ich zajęcie w ciągu doby. Natomiast bydło w naturze
musi jeszcze dodatkowo gromadzić dużo energii (w glikogenie) potrzebnej
i dostępnej natychmiast w nagłej ucieczce przed drapieżnikami.

Ludzie też już mają odruch (potrzebę) przeżuwania (guma do żucia),
ale sądzę, że chęć/potrzeba żucia (ruszania szczękami) jest największa
u jedzących pastwiskowo. Dlatego tak chętnie jedzą wszelkie surowizny,
im twardsze, tym lepiej zaspokajają odruch "ściskania szczęk", a nawet
ludziom zdarza się patologia taka jak bruksizm.
http://www.przychodnia.pl/poradnik/index118.php3?d=7
&t=118
o której niewiele od ekspertów można się dowiedzieć, w dodatku nikt
z nich nie kojarzy owej nadmiernej aktywności szczęk (zwłaszcza w
okresie wieczorno-nocnym, typowym dla przeżuwaczy) z dietą obfitą
w twarde syrowizny. Skojarzenie aż rzuca się w oczy, a eksperci
umiejętnie go ingorują, jak z resztą wiele innych podobnie niewygodnych
tematów dla "jedynie słusznej" zbożowej opcji dla ogółu społeczeństwa.
czyli - duuuużo zboża, duuuużo surowizny warzywno-owocowej
i reszta pod ścisłą kontrolą i reglamentacją... :(
Chciałoby się powiedzieć - człowiek człowiekowi gotuje bydlęcy los... :(
Nie widzisz tego?
Optymalni mają inną perspektywę wynikającą z ich własnych doświadczeń,
dlatego o tym piszą, choć to choć to niektórym bardzo przeszkadza.

czy "korytkowe"
> w porownaniu do ludzi "jedzacych ze stolu"- czyli na DO? Dla mnie
byloby ok, gdyby przedstawil swoje poglądy nie atakujac i nie probujac
obrazac.
> I jeszcze te proby nedznej manipulacji- jesli nie przejdziesz na DO,
to jest to dowod na to, ze Twoj mozg jest na tyle zle odzywiony, ze
nawet
> nie potrafisz wybrac jedynej dobrej dla Ciebie drogi- biedne to jest.

Dopóki jesteś względnie zdrowa na swojej roślinnej diecie, to sensu
tego nie załapiesz. Po prostu jest Ci dobrze na Twojej diecie - więc i
wnioskowanie Twojego mózgu mówi Ci że - nie ma lepszej diety od
wegetariańskiej. Rozumiesz? Czujesz się dobrze - więc dietę uważasz za
dobrą. I nikt Cię nie przekona, że jest inaczej, bo tego nie chcesz.
Ludzi usiłujących temat analizować w sposób obiektywny jest niewielu.
Ideologia potrafi skutecznie w tym przeszkodzić.
Zmiana powyższego Twojego poglądu może nastąpić tylko jeśli:
1. uznasz, że Twoja wege nie bardzo Ci służy (czyli Twój organizm złym
samopoczuciem dostatecznie Ci dokuczy), lub
2. przestaniesz ideologicznie przedkładać dobro zwierząt nad dobro
swojego organizmu, czyli zdecydujesz przestać poświęcać własne zdrowie
dla "dobra" zwierząt.
Zwykle dopiero wieloletnia perspektywa czasu może zweryfikować poglądy
podobne do Twoich.

> Niestety niektorzy ludzie sie na to lapia, niestety rodzi sie w
> niektorych jakies smieszne poczucie wyzszosci, jesli zaczna stosowac
ta diete, i niestety atakuja inych uzywajac podobnych argumentow co
tworca diety. To jest dla mnie niepojete, no ale Lepper w koncu tez ma
swoich
> zwolennikow i tez nie potrafie tego zrozumiec- pewnie mam diete zle
> skomponowana i dlatego, nie?;-p

To już chwyty poniżej pasa. Co ma z tym wspólnego Lepper, że go tutaj
pzryrównujesz do Kwaśniewskiego? _KAŻDA_ idea ma swoich zwolenników
i przeciwników.
Czy ktoś z optymalnych opluwa na przykład panią Grodecką? (chyba jedyny
autorytet w Polsce, na jaki się powołują się wege, aczkolwiek niektórzy
nawet OD NIEJ się odżegnują).
Więc kto tu kopie? Nikt nie przebije niektórych wegetarian w ilości
pomyj, jakie do tej pory w dyskusjach wylali na Kwaśniewskiego i na
optymalnych również i będą wylewać nadal. Niektórzy wegetarianie brak
sensownych argumentów w dyskusjach odreagowują w bardzo prymitywny
sposób właśnie na Kwaśniewskim, jako OSOBIE.

--
Krystyna*Opty* [na DO od 06.98 r.]
Wspólczesna medycyna zajmuje się jedynie wycieraniem mokrej