Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: tren R <t...@n...sieciowy>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: rola ojca
Date: Tue, 28 Jul 2009 00:48:56 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 68
Message-ID: <h4lasr$tuj$1@news.onet.pl>
References: <h4h6uh$qia$1@news.onet.pl> <h4idu8$6oq$1@inews.gazeta.pl>
<h4ioh5$h91$2@news.onet.pl> <h4jlt5$l1b$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<h4jm4g$ige$1@news.onet.pl> <h4jo32$oni$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<h4k196$goh$7@news.onet.pl> <h4k2bc$lus$1@news.onet.pl>
<h4k344$otu$1@news.onet.pl> <h4kc57$lne$2@nemesis.news.neostrada.pl>
<h4kdbu$lge$1@news.onet.pl> <h4ki0s$pg6$1@atlantis.news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: cpi99.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1248734940 30675 83.31.214.99 (27 Jul 2009 22:49:00 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 27 Jul 2009 22:49:00 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.18 (Windows/20081105)
In-Reply-To: <h4ki0s$pg6$1@atlantis.news.neostrada.pl>
X-Antivirus: avast! (VPS 090727-0, 2009-07-27), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:464580
Ukryj nagłówki
medea pisze:
> tren R pisze:
>
>> uzyskują jedne z najlepszych wyników w polsce - to musi być czegoś
>> zasługa.
>> trudno mi uwierzyć, że w grę w chodzi taka superrekrutacja.
>> w tym wieku nie da się aż tak przewidzieć, jak będą uczyły się dzieci.
>
> Nie da się BYĆ MOŻE przewidzieć widząc samo dziecko, ale już nieco
> więcej można prognozować, wiedząc kim są rodzice. Nie sądzisz?
> Jak odbywa się rekrutacja do tej szkoły (w praktyce)? Wiesz coś na ten
> temat?
wiem tyle, że są rozmowy z sajkologiem.
nie mieszałbym tu wiedzy o rodzicach. tu prognozy na przyszłość mogą być
jeszcze bardziej rozbieżne :)
>> superkadra? ok, być może
>
> Zgaduję:
> Po pierwsze dobór uczniów - dzieci zadbane, z tzw. dobrych rodzin,
> wykształceni rodzice.
> Po drugie warunki - mało liczne klasy, świetnie wyposażone gabinety,
> wiele (opłaconych) zajęć dodatkowych np. typu wycieczki edukacyjne.
> Po trzecie - lepsza kadra, bo i cóż się dziwić - lepiej z pewnością
> nauczycielom pracuje się z mniejszymi grupami, zdolnymi dziećmi i to w
> dodatku, kiedy jest się lepiej opłaconym.
>
> Krótko mówiąc - świetne warunki do uzyskiwania dobrych wyników. Aż
> dziwi, że przewaga nad publicznymi szkołami jest taka niewielka. ;)
niewielka? wytłumaczysz mi jak rozumiesz owa "niewielkość"?
>> , ale brak koedukacji sprzyja tym wszystkim superczynnikom, które się
>> po drodze wydarzają.
>> może jakie masz inne wytłumaczenie?
>
> To czwarty czynnik - dziewczynki w tym wieku są "grzeczniejsze",
> bardziej chętne do nauki itd, a chłopcy tylko by łobuzowali (chyba
> pamiętasz to z podstawówki).
no więc jest to podstawowa i zasadnicza różnica, wskazująca jakim
dziwactwem w zasadzie jest żenienie ognia z wodą.
> Na pewno są to lepsze warunki dla dziecka do nauki, ale czy też lepsze
> do ogólnego rozwoju np. emocjonalnego i społecznego? Da się to jakoś
> ocenić?
ja bym wolał nie wkraczać w tak ogólne i niemierzalne w zasadzie rejony.
tyłek jest wiadomo od czego a szkoła jest od edukacji.
> Sama przez najbliższy rok będę się zastanawiała nad szkołą dla córki.
> Też chodzą mi po głowie jakieś "lepsze" szkoły, biorę pod uwagę różne
> wersje i biję się z myślami. Dla niej w każdym razie najważniejsze jest,
> żeby chodzić do szkoły razem z ukochaną koleżanką z sąsiedztwa.
ja sie kierowałem kryterium bliskości. tzn - poza ekonomicznym. bo gdyby
mnie było stać, nie zastanawiałbym się i wybrał szkołę dalszą.
natomiast była krótka piłka, więc zdecydowaliśmy, że najlepiej będzie
nie rozpatrywać już detalicznych różnic między szkołami państwowymi,
tylko posłać dzieciaka do szkoły, z któej będzie mogła za jakiś czas
wracać piechtą do domu.
znajomi z okolicy - bezcenne.
--
http://www.lastfm.pl/music/Tu+i+Teraz/16+Minut
|