Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: tren R <t...@n...sieciowy>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: rola ojca
Date: Tue, 28 Jul 2009 00:58:18 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 65
Message-ID: <h4lbee$utn$1@news.onet.pl>
References: <h4h6uh$qia$1@news.onet.pl> <h4idu8$6oq$1@inews.gazeta.pl>
<h4ioh5$h91$2@news.onet.pl> <h4jlt5$l1b$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<h4jm4g$ige$1@news.onet.pl> <h4jo32$oni$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<h4k196$goh$7@news.onet.pl> <h4kc06$lne$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<h4kcaj$i95$1@news.onet.pl> <h4kdcc$fgc$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<h4kds7$mjk$1@news.onet.pl> <h4kitu$rc5$1@atlantis.news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: cpi99.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1248735502 31671 83.31.214.99 (27 Jul 2009 22:58:22 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 27 Jul 2009 22:58:22 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.18 (Windows/20081105)
In-Reply-To: <h4kitu$rc5$1@atlantis.news.neostrada.pl>
X-Antivirus: avast! (VPS 090727-0, 2009-07-27), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:464582
Ukryj nagłówki
medea pisze:
> tren R pisze:
>> no jak to?
>> sama napisałaś:
>> "Ma ewidentnie wysoki poziom, ponieważ dobiera sobie zdolne dzieci."
>> więc gdyby dobrała sobie BD to nie miałaby ewidentnie wysokiego poziomu.
>
> No tak, ale to byłaby średnia szkoły w dalszym ciągu, a nie wyniki
> edukacyjne w stosunku do konkretnego dziecka. Tzn. nie można by było
> powiedzieć, że to BD mają negatywny wpływ na inne dzieci, tylko po
> prostu BD "pracowałyby" na gorszy poziom szkoły.
tak jest. ale imho, należy założyć, że BD trochę by sie podciągnęły -
dajmy na to do D, a inne dzieci za to by sie opuściły. bo nic w
przyrodzie nie ginie. nauczyciele są zmuszeni do zajmowania się BD żeby
z nich zrobić D a w tym czasie inne dzieciaki się nudzą.
nie ma szans, żeby się wznosiły na wyżyny. będą pikować w dół, jak nic.
>> nie zgadzam sie z tym fundamentalnie.
>> poszła do okolicznej szkoły państwowej a chodziła wcześniej do
>> przedszkola prywatnego. muszę z przykrością stwierdzić, że jej edukacja
>> w owym przedszkolu stała na większym poziomie niż w podstawówce.
>
> Co? W jakim sensie? Osiąga teraz gorsze wyniki?
> Poza tym sam pisałeś:
> "w tym wieku nie da się aż tak przewidzieć, jak będą uczyły się dzieci"
>
> skąd w takim razie wiesz, że Twoja córka jakoś obniżyła swój poziom?
nie staraj się na siłę wychwycić niespójności w moim tekście.
napisałem "nie da się przewidzieć" w procesie rekrutacji do szkoły.
natomiast obserwuję moje dziecko pod wieloma kątami i np muszę
stwierdzić znaczny REGRES umiejętności posługiwania się językiem
angielskim po przejściu do podstawówki.
metodyka jest zupełnie inna, jak już zdążyłem zauważyć.
w przedszkolu były piosenki, zabawy, słuchanie, w szkole jest
powtarzanie jakichś słówek i zero fanu. chęć do posługiwania się
lengłidżem spadła praktycznie do zera.
na języku polskim - poznaje litery. a w przedszkolu znała już prawie
wszystkie. kiedy przychodziła do mnie i mówiła, że dziś poznała literę
B, a czytała już dość sprawnie będąc w przedszkolu, trafiał mnie szlag.
>> to jest coś nie do porównania. tu jest zbieranina wszelakich pacholąt
>> łącznie z takimi, po które pojawiają się chwiejący sie na nogach
>> "rodzice".
>
>> to jest uśrednianie, równanie w dół.
>> uważam, że obowiązek powszechnej edukacji powinien być zniesiony albo
>> ograniczony do 1 klasy, w której delikwenta nauczy się jako tako
>> czytać i pisać.
>
> Uważam, że podstawówka powinna być obowiązkowa dla wszystkich. Z różnych
> względów, nie tylko stricte edukacyjnych, ale też społecznych. Szkoła
> uczy społecznej hierarchii wartości - nie każdy dom to zapewni. Inna
> sprawa - niektóre dzieci później dojrzewają do szkoły i odbieranie im
> szansy nauki po pierwszej klasie byłoby jakimś skrajnym błędem.
szkoła uczy hierarchii wartości? tak, w ponad 30-sto osobowych klasach
jest zawsze grupa bandziorów (często gęsto z domów dziecka) która tę
hierarchię znakomicie potrafi ustalić.
--
http://www.lastfm.pl/music/Tu+i+Teraz/16+Minut
|