Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: tren R <t...@n...sieciowy>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: rola ojca
Date: Sat, 01 Aug 2009 01:54:43 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 43
Message-ID: <h5008c$lhu$2@news.onet.pl>
References: <h4h6uh$qia$1@news.onet.pl> <h4idu8$6oq$1@inews.gazeta.pl>
<h4ioh5$h91$2@news.onet.pl> <h4jlt5$l1b$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<h4jm4g$ige$1@news.onet.pl> <h4jo32$oni$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<h4k196$goh$7@news.onet.pl> <h4kc06$lne$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<h4kcaj$i95$1@news.onet.pl> <h4kdcc$fgc$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<h4kds7$mjk$1@news.onet.pl> <h4kitu$rc5$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<h4lbee$utn$1@news.onet.pl> <h4nma9$5op$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<h4qgmk$cn4$1@news.onet.pl> <h4vnbo$nt1$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<h4voal$7rr$1@news.onet.pl> <h4vrhv$eis$1@atlantis.news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: cpr13.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1249084492 22078 83.31.223.13 (31 Jul 2009 23:54:52 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 31 Jul 2009 23:54:52 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.18 (Windows/20081105)
In-Reply-To: <h4vrhv$eis$1@atlantis.news.neostrada.pl>
X-Antivirus: avast! (VPS 090731-0, 2009-07-31), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:465137
Ukryj nagłówki
medea pisze:
> tren R pisze:
>
>> i kto tu manipuluje?
>> "Badania naukowe wskazują na pewien paradoks, polegający na przewadze
>> w tempie rozwoju psychofizycznego, w tym w dojrzewaniu płciowym
>> dziewcząt w wieku od niemowlęctwa aż do dorosłości (...)"
>
> A to??:
>
> "Krytycy koedukacji wskazują na to, iż szczególnie w okresie dojrzewania
> płciowego wzajemna obecność w klasie chłopców i dziewcząt obniża
> dyscyplinę i komfort uczenia się, dekoncentruje uczniów na tle
> wzmacnianej stymulacji popędu seksualnego, sprzyja rywalizacji
> antagonistycznej między przedstawicielami płci, eliminuje specyficzny
> dla nich klimat emocjonalny, tłumi otwartość i zaangażowanie, a nade
> wszystko sprzyja ujednolicaniu czy uśrednianiu osiągnięć szkolnych,
> osłabiając szczególnie u dziewcząt ambicje do intensywniejszej nauki i
> maksymalizowania ich osiągnięć oraz tendencje do samorealizacji."
"szczególnie" - nie oznacza "w ogóle", tak?
chodzi imho generalnie o różnice w rozwoju. kwestie seksualne wchodzą
później. ale nie aż tak bardzo. dojrzewamy już w podstawówkach.
>> nauki w podstawówce. na prawdę, jak przypomnę sobie takich moich
>> koleżków w podstawówce, którzy nie zostali puszczeni do klasy trzeciej
>> - to ich kiblowanie kilkukrotne było dla nich jedynie męczarnią i
>> źródłem cierpienia. wyśmiewani, sfrustrowani - nie, to było bez sensu.
>
> Ja nie mam takich złych wspomnień dotyczących kolegów z klasy. O wiele
> gorzej wspominam fakt, że niektórzy nauczyciele na różne sposoby
> odbierali mi motywację i chęć do nauki. Owszem, nie pamiętam zbyt wielu
> dobrze uczących się chłopców, ale z tego, co widzę (na n-k), świetnie
> sobie wszyscy poradzili i nie stanowią marginesu społecznego, na który
> Ty chciałbyś ich zepchnąć, bo mieli naciągane trójki z polskiego i
> matmy, a niektórzy nawet powtarzali klasę.
nie. mi ni chodzi o trójkowiczów. chodzi mi o zdecydowany margines.
jeśli mówimy o BD. a jeśli chodzi o trójkowiczów, to jestem zdania, że w
single sexowych klasach mieliby czwórki :)
--
http://www.lastfm.pl/music/Tu+i+Teraz/16+Minut
|