romantyczna kolacja:)

1. Data: 2001-05-28 09:55:38

Temat: romantyczna kolacja:)
Od: "mijka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
tymczasowo jestem zdana, jesli chodzi o gotowanie, tylko na kuchenke (bez
piekarnika i miktofali) - a chcialabym upichcic cos smakowitego na kolacje
"ze swieczkami":)
Mozecie mi cos zaproponowac (z podaniem przepisu)? Byloby fajnie, jesli nie
bylaby to bomba kaloryczna:)

Pozdr.
m.

Ps. Ryby odpadaja...

1. Data: 2001-05-29 09:48:49

Temat: Re: romantyczna kolacja:)
Od: "Mac66" <m...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ostatnio zrobiłem skrzydełka kurczaka w sosie limonowym. Do zrobienia w na
jednym palniku, no i lekkie i beztłuszczowe.
Oto przepis, który pozwolę sobie zacytować:

Kurze skrzydelka w sosie limonowym
Porcja dla 4 osob. Czas przygotow. 2,5 godz.
8 skrzydelek kurzych,
1 zabek czosnku,
4-8 lyzek soku cytrynowego lub limonowego,
sol.
1. Skrzydelka umyc, przekroic kazde na 2 czesci i wlozyc do miski.
2. Czosnek posiekac lub pokroic i posypac skrzydelka. Dodac sol oraz sok
cytrynowy lub limonowy i pozostawic w marynacie na 1 godz., przewracajac
skrzydelka od czasu do czasu.
3. Skrzydelka przelozyc z marynata do duzego, plaskiego garnka, tak aby
zmiescily sie w jednej warstwie. Zalac tylko taka iloscia wody, aby zakryla
skrzydelka i doprowadzic do wrzenia. Zmniejszyc natychmiast ogien i zakryc
garnek. Gotowac 15 min., potrzasajac garnkiem od czasu do czasu, aby
skrzydelka nie przyklejaly sie do dna. Jesli zaczna sie przyklejac dolac
odrobine
wody. Gotowy sos powinien byc bardzo gesty.
4. Skrzydelka podawac na malych talerzykach polane gestym sosem.

Źródło: Encyklopedia sztuki kulinarnej, tom 15 "Kuchnia arabska", strona 26.
From: a...@h...pl (Radku's De Apaczu's)

http://www.kuchnia.3miasto.pl/5181.htm

1. Data: 2001-05-30 06:54:04

Od: "Mac66" <m...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeszcze jedno proste danie: przekąska idealna po wódeczkę

Surową wątróbkę indyczą potnij na plasterki, namocz w cytrynie i obsyp solą.
Mmmmm...
Delicje.

Troche
Pianka bezowa na placku owocowym