romantyczna kolacja

1. Data: 2000-08-25 19:19:06

Temat: romantyczna kolacja
Od: "Wróbelek Elemelek" <m...@w...eta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Mam duzy problem. Moje zdolnosci kulinarne ograniczaja sie do przyrzadzania
roznych wariacji na temat jajecznicy... :)
A teraz przyszedl taki moment, ze chcialbym zaimponowac plci przeciwnej
romantyczna kolacja przy swiecach.
Nie mam jednak pojecia jakie potrawy przyrzadzic :(. Chcialbym aby bylo to
cos
lekkiego (przeciez nie bede jej zapychal schabowym ;)) i jednoczesnie
gwarantujacego
mile wrazenia estetyczne.

Z gory dziekuje!!! Wrobelek Elemelek

1. Data: 2000-08-25 21:41:08

Temat: Re: romantyczna kolacja - zupa chińska
Od: m...@k...net.pl (Marek P.) szukaj wiadomości tego autora

Zupa chińska
ona jest taka chińska jak ja Chińczyk, ale działa :-)

SPIS TREŚCI
======Kupujesz
======Sposób przyrządzania
======Opowiadasz, jakie to wspaniałości przygotowałeś

======Kupujesz:

rzeczy główne: kostka rosołowa, wołowinę bez kości, pietruszkę (2-3),
marchewkę (3-4),
(może być też seler, por, a więc zużywasz całą torebeczkę włoszczyzny),
czosnek
(1-2 ząbki),
cebulę (1-2 główki), ogórek, pieczarki (4-6)

utwardzacze: ziemniaki lub ryż lub makaron (tylko jeden!)

przyprawy: imbir w proszku, majeranek, można też tymianek (zamiast lub
oprócz)

======Sposób przyrządzania:

Mięso (najlepiej lekko rozmrożone) kroisz w kostkę, gotujesz w wodzie kilka
minut, potem wyrzucasz szumowiny (trzeba najpierw gotować osobno, bo by
pobrudziło resztę.

Pietruszki, marchewki itp. obierasz, kroisz w kostkę, wrzucasz do wrzątku,
dodajesz mieso bez szumowin.

Wrzucasz utwardzacz (troszkę ryżu - najpierw opłucz na sitku- lub ,
ziemniaki
pokrojone w kostke, lub połamany na krótkie kawałeczki makaron). Z ryżem nie
przesadź, bo się przypali. I czasem mieszaj.

Dodajesz przyprawy (pół łyżeczki imbiru, łyżkę lub więcej majeranku i
jeszcze co tylko chcesz). Będzie bardzo ładnie pachniało.

Gotujesz 15-20 minut, pieczarki i ogórek wrzucasz 5 minut przed końcem.

Na końcu wrzucasz kostkę rosołową czekasz, aż sie rozpuści (możesz
oczywiście wrzucić wcześniej).

======Opowiadasz, jakie to wspaniałości przygotowałeś(łaś)

Nalewasz łyżką wazową, najlepiej w małe naczynia (miseczki chińskie lub coś
podobnego). Jemy oczywiście łyżką, a nie pałeczkami.

Podkreślasz, że to zupa chińska, z ziołami, , ładnie pachnie, z imbirem, bez
soli, nietucząca, zdrowa na żołądek, dużo witamin, zrobiłeś sam, szybko się
udało zrobić.

Mówisz, że zupę zjada się lekko, a potem człowiek robi się taki bardzo
najedzony. Że zupa jest egzotyczna i ma takie egzotyczne działanie. Że jest
potrawą jednogarnkową, a wiec pasuje na kolację równie dobrze jak na obiad
itp. Że jest to Twój eksperyment kulinarny, który Ci wyszedł i jesteś z tego
zadowolony.

Przedtem się upewnij, czy dana osoba lubi czosnek, cebulę, i czy je mięso -
w razie czego nie dodawaj. Jeśli gość lubi parówki, możesz pokroić w
plasterki i dać zamiast wołowiny.

To, co zostanie, po wystygnięciu wsadzasz do lodówki (a stygnąć będzie
wolno). Możesz podgrzewać i jeść cały następny dzień.

Na pewno będzie smakowało, nawet jeżeli gość zje tylko odrobinę. Sam
proponuj: daję na spróbowanie, a jeśli zasmakuje to dodam.

Życzę powodzenia, choćbyś w końcu nie skorzystał z tych moich opisów.

To bardzo łatwy przepis, ale jak się to coś ugotuje, człowiek zaczyna
wierzyć we własne kucharskie możliwości.

Na dziewczynach robi duże wrażenie przyrządzanie tej zupy na ich oczach.
Trwa to oczywiście około godziny (całe to obieranie, mycie, krojenie), ale
jeśli przez ten czas zachowujesz się jak mężczyzna (pewnie i w sposób
zorganizowany, a zarazem przez cały czas uprzejmie rozmawiasz), zyskujesz
ogromnie na atrakcyjności. Nie wiem, dlaczego tak jest i czy zawsze to
zjawisko występuje, ale sam stwierdziłem kilkakrotnie.

---
Pozdrowienia - Marek

--
!!! Najlepszy ZEWNETRZNY modem w Polsce !!!
Modem ZyXEL Omni 56K za 272,95 zl http://www.promocja.kki.pl

--
Chcesz otrzymywac newsy poczta elektroniczna ? Sprawdz http://www.newsgate.pl

1. Data: 2000-08-25 21:57:55

Od: "Wróbelek Elemelek" <m...@w...eta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marek P. <m...@k...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:050a01c00edd$4efdefc0$cb684cd5@ppp...
> Zupa chińska
> ona jest taka chińska jak ja Chińczyk, ale działa :-)

Dzieki!!!

1. Data: 2000-08-26 10:41:55

Temat: Odp: romantyczna kolacja - zupa chińska
Od: "Zalewscy" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek P. wrote:
> [...]
> jeśli przez ten czas zachowujesz się jak mężczyzna (pewnie i w sposób
> zorganizowany, a zarazem przez cały czas uprzejmie rozmawiasz), zyskujesz

Dobre! :-))) I na dodatek moze byc skuteczne, a o to chodzi!
Marku, moje gratulacje za pomyslowosc; jestem pod wrazeniem;
dobry bajer gwarantem sukcesu :-DDD
pozdrowienia
Ula

1. Data: 2000-08-26 11:41:34

Od: "Artur Nowacki" <a...@l...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jesli to jest romantyczna kolacja to warto zauwazyc ze do tej zupy
"chinskiej" jest dawany czosnek, ktory wbrew pozorom (zapach niekoniecznie
lubiany przez wszystkich) jest znakomitym afrodyzjakiem.

Ale to tylko tak na marginesie.

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Artur Nowacki

1. Data: 2000-08-26 15:21:30

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

"Marek P." <m...@k...net.pl> wrote in message
| Nalewasz łyżką wazową, najlepiej w małe naczynia (miseczki chińskie lub
coś
| podobnego). Jemy oczywiście łyżką, a nie pałeczkami.

Jak dasz do tego długi i cieńki makaron chiński, to można pałeczkami.
Ale odrobina wprawy też się przyda. :-)
--
Konrad J. Brywczyński Riding on a unicorn
b...@w...pdi.net Stranded in my mind

1. Data: 2000-08-26 20:21:19

Temat: Re: romantyczna kolacja
Od: "pa2was" <p...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Wróbelek Elemelek" <m...@w...eta.pl> wrote in message
> Witam!
>
> Mam duzy problem. Moje zdolnosci kulinarne ograniczaja sie zaimponowac
plci przeciwnej
> romantyczna kolacja przy swiecach.

Bardzo proste i elelganckie sa różnego rodzaju sałatki, zwłaszcza jeśli
chodzi o kolację. Polecam bardzo prostą sałatkę ( i co najważniejsze
niekaloryczną) na bazie sałaty.
Składniki:
1 główka sałaty njlepiej kruchej można połączyć z sałatą kolorową
Jajka gotowane na twardo, pomidory, papryka kolorowa, pietruszka zielona,
tuńczyk, kukurydza z puszki
Pokroić lub rozdrobnić wszystkie składniki i polać sosem z musztardy i
oleju ( 2 łyżki musztardy i łyżka oleju) i posolić .
Warto dodać do tej sałatki pieczywo z ziarnami;

Smacznego
Dor.

1. Data: 2000-08-28 02:22:25

Od: "f." <f...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> oprócz)
>

> Na dziewczynach robi duże wrażenie przyrządzanie tej zupy na ich oczach.

Ziemniak w chinskiej zupie napewno robi ogrooooomne wrazenie na
dziewczynach, zwlaszcza skosnookich !
PS. Mysle, ze dla polepszenia skutecznosci owej zupy mozna dolac do niej ok.
100 g. spirytusu ;))

zeby nie bylo, ze tylko docinam moj przepis na zupe z sera ( nie chinski)

3 lodygi selera naciowego
3 spore marchewki
1 srednia cebula
pokroic warzywa w drobniutka kostke, usmazyc na masle az beda miekkie, ale
nie rumiane. Dodac lyzke stolowa maki, zasmazyc. Rozprowadzic szklanka
zimnego mleka. Dodac 3 szklanki rosolu ( moze byc wolowy, moze byc z
kurczaka, moze byc z kostki ). Dodac szklanke, lub wiecej, ostrego, stratego
na tarce sera typu cheddar. ( Nie marnowac resztek sera tylko zetrzec i
trzymac w zamrazarce na takie wlasnie okazje ). Mieszac az sie ser rozpusci.
Ja posypuje taka zupe paroma wiorkami startego sera. Dla dekoracji.

1. Data: 2000-08-28 13:56:04

Od: ":::wojmat:::" <w...@g...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek P. <m...@k...net.pl> w wiadomości
news:050a01c00edd$4efdefc0$cb684cd5@ppp napisał(a):
(...)
> Przedtem się upewnij, czy dana osoba lubi czosnek, cebulę, i czy je
mięso -
> w razie czego nie dodawaj

i nie zapomnij nie dawać też kostki rosołowej :-)

w imieniu wege kobiet i nie tylko
wojmat
- Musimy z sobą zabrać Prowianty.
- Co zabrać?
- Rozmaite rzeczy do jedzenia.
- Ach! - zawołał Puchatek uszczęśliwiony -
- Myślałem, że powiedziałeś Prowianty.
http://puszKKKa.spinacz.pl - baza wege przepisów

Zakalce
Z kuchni bulgarskiej