rosol

11. Data: 2006-10-07 19:37:51

Temat: Re: rosol
Od: "Jollen" <j...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> gotuje wlasnie rosol ale cos metny jest. co zrobic zeby byl klarowny?

Z moich obserwacji wynika, że kiedy przez przypadek (żeby nie mówić o braku
uczciwości handlowców) w moim rosole zamiast pietruszki znajduje się
pasternak, rosół zawsze jest mętny. No i jeszcze jedno, stary, a dobry
znajomy mówił, że opala cebulę na brązowy kolor nad ogniem, co dodaje koloru
i klarowności rosołowi, ale z tego patentu nigdy nie skorzystałam, więc nie
wiem czy tak dobry i skuteczny.

Jollen

12. Data: 2006-10-07 19:55:59

Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl> szukaj wiadomości tego autora

> znajomy mówił, że opala cebulę na brązowy kolor nad ogniem, co dodaje
> koloru i klarowności rosołowi, ale z tego patentu nigdy nie skorzystałam,
> więc nie wiem czy tak dobry i skuteczny.

No to w XIV wieku jesteś :-)

13. Data: 2006-10-07 21:44:19

Od: "MarcinP" <dzusUSUŃ@op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jollen" <j...@e...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> koloru i klarowności rosołowi, ale z tego patentu nigdy nie skorzystałam,
> więc nie wiem czy tak dobry i skuteczny.
nie wyobrażam sobie rosołu bez opalanej cebulki
na wsi u rodzinki robi się to na blasze pieca kaflowego
rosołek "pyrka" sobie 4 godzinki od 7 rano i po kościółku jest w sam raz
oczywiście kura z podwórka i warzywka z ogródka
taki rosołek najbardziej smakuje mi z gotowanymi ziemniakami
mniam

14. Data: 2006-10-07 22:18:56

Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl> szukaj wiadomości tego autora

> rosołek "pyrka" sobie 4 godzinki od 7 rano i po kościółku jest w sam raz

7, 8, 9, 10 rano! Na śniadanie go jadacie?

*piotr'ek*

15. Data: 2006-10-08 05:02:17

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl> napisał w wiadomości

> 7, 8, 9, 10 rano! Na śniadanie go jadacie?

Takie dziwne to?
W moim rodzinnym gnieździe pół gara niedzielnego rosołu znika przed
południem.

Qra

16. Data: 2006-10-08 07:52:31

Od: rAzor <o...@...zeby.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik walkie! napisał:

> teraz to za pozno ale naprzyszlosc zapamietam

Wiem. :)
To skuteczny sposób i wypróbowany. Przy załozeniu, ze kurczak był
swieży, a nie "długoleżący" preparowany przez sklepikarza - pasy bym
darł z tych, którzy odświeżają nieświeży drób w "Ace".
Przyczyną metnienia może być nadmierne wrzenie, przy niewłasciwym
wykrwawieniu (przepraszam za dosadnosc, ale niestety taka jest prawda) i
dużym otłuszczeniu kurczaka.
--
rAzor
------------

17. Data: 2006-10-08 08:04:24

Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Takie dziwne to?

Dzień wolny... niedziela... 7-ma rano... no to tak zaraz po dobrej sobotniej
imprezie.

> W moim rodzinnym gnieździe pół gara niedzielnego rosołu znika przed
> południem.

Wyjadacie łyżkami z gara :-)

*piotr'ek*

18. Data: 2006-10-08 08:34:04

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl> wrote in message

> Dzień wolny... niedziela... 7-ma rano... no to tak zaraz po dobrej
> sobotniej imprezie.

> Wyjadacie łyżkami z gara :-)
>
> *piotr'ek*

Przystępują do komunii na czczo. A później grzech obżarstwa.
Fantastyczny jest taki rosół z fasolą jaśkiem (ugotowanym osobno i włożonym
do talerzy) i wermiszelem...

19. Data: 2006-10-08 08:37:01

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"rAzor" <o...@...zeby.pl> wrote in message

> [...]
> Przyczyną metnienia może być nadmierne wrzenie, przy niewłasciwym
> wykrwawieniu (przepraszam za dosadnosc, ale niestety taka jest prawda) i

Ze sklepowych brojlerów tłuszczyk zdejmuje się podczas gotowania, lepiej
zastąpić go jakimś olejem podbarwionym np odrobiną papryki czy kurkumy.
Właśnie dlatego, że odświeżane i że tłuszcz i mięso przylegające do kości
psuje się najszybciej.

20. Data: 2006-10-08 10:38:41

Od: "walkie!" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

rAzor napisał(a):

> [...]
> swieży, a nie "długoleżący" preparowany przez sklepikarza. - pasy bym
> darł z tych, którzy odświeżają nieświeży drób w "Ace".
tu akurat mam pewnosc ze mieso bylo swieze, nie kupuje w
molochach tylko w sklepiku gdzie wiem kiedy sa dostawy
> Przyczyną metnienia może być nadmierne wrzenie, przy niewłasciwym
> wykrwawieniu (przepraszam za dosadnosc, ale niestety taka jest prawda) i
> dużym otłuszczeniu kurczaka.
moze toto, skore akurat zawsze sciagam a to chyba zrodlo
tluszczu?

--
Justyna/walkie!
http://walkie.cegla.art.pl