Re: róża dzika - rosa rugosa - stratyfikacja nasion

Data: 2005-11-03 10:32:42
Temat: Re: róża dzika - rosa rugosa - stratyfikacja nasion
Od: "piotrh" <p...@t...pl>

Użytkownik "Ela" <ela_NOSPAM_luczynska_NO-SP4M!_@gmail.com> napisał w
wiadomości news:3d3ee$436915de$3eb35fc8$23091@news.chello.pl...

> Mrozy zapowiadają dopiero na przełomie stycznia i lutego.....
> W zeszłym roku o tej porze robiłam sadzonki z ....lawendy, bardzo
głęboko
> powsadzałam do ziemi i zostały tak na zimę bez żadnej ochrony. Na
wiosnę
> zaczęły wypuszczać listki,..... i rosną . I już są z nich spore
krzaczki.
> Pozdrawiam,
> Ela Łuczńska
Tą metodą (wkopanie na zimę patyczka) mnożę róże szlachetne ,
bo teraz jest mnóstwo materiału na sadzonki ;-) wyniki różne ale
zawsze powyżej 60% przyjętych . Problem miałem zawsze
z różą pomarszczoną , dlatego zadołuję jeszcze patyczki do wiosny
gdyby z tymi wkopanymi teraz mi tradycyjnie nie wyszło (tfu,tfu ;-)
Pewne jest na razie to , że w sezonie z sadzonek zielnych i
półzdrewniałych
nic mi się nie przyjęło z pomarszczonej róży choć bardzo mi zależy
(może właśnie dlatego ?:-)
--

Pozdrawiam :-) pithal