róża dzika - rosa rugosa - stratyfikacja nasion

31. Data: 2005-10-26 09:33:23

Temat: Re: róża dzika - rosa rugosa - stratyfikacja nasion
Od: "Ela" <ela_NOSPAM_luczynska_NO-SP4M!_@gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "piotrh" <p...@t...pl> napisał w wiadomości
news:djnh2n$iml$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Użytkownik "piotrh" <p...@t...pl> napisał w wiadomości
> news:djkp2h$qa6$1@atlantis.news.tpi.pl...
>>
>> Użytkownik "mirzan" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
>

>> Mnożysz(łeś) tak też rugosę ?
>> Ciekawi mnie wynik
>> wychodzi , z rugosą nie . Pech ?-)
>> --
>> Pozdrawiam :-) pithal
>>

> Znaczy pech :-(
> --
>
> Pozdrawiam :-) pithal

W sobotnim programie ogrodniczym w TV -1 pokazano jak należy postąpić.
Teraz należy gałązki pociąć na długość pięciu listków.
Oberwać listki i patyczki zadołować w piwnicy, w wilgotnym piasku. Może to
być w pozycji pionowej lub poziomej- wtedy całe przykryć piaskiem. Wczesną
wiosną wsadzić gałązki do gruntu, ale tak aby wystawały najwyżej jedno- dwa
oczka. Najlepiej w cieniu.

Pozdrawiam,
Ela Łuczyńska

32. Data: 2005-10-26 09:47:24

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ela" <ela_NOSPAM_luczynska_NO-SP4M!_@gmail.com> napisał w wiadomości
> [...]
> wiosną wsadzić gałązki do gruntu, ale tak aby wystawały najwyżej jedno- dwa

Bardzo dziękuję :-)
Słyszałem , że róża pomarszczona jest trudna do ukorzeniania i dlatego
polecany jest siew , ale żyłka doświadczalna silniejszą jest ;-)
Spytam jeszcze co z kolcami robić - usuwać czy zostawić ?
Dużo ich i dobrze się trzymają .
--

Pozdrawiam :-) pithal

33. Data: 2005-10-26 09:51:00

Od: "Ela" <ela_NOSPAM_luczynska_NO-SP4M!_@gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> polecany jest siew , ale żyłka doświadczalna silniejszą jest ;-)
> Spytam jeszcze co z kolcami robić - usuwać czy zostawić ?

Kolce zostają, -:))
Ja też będę próbowała......
Pozdrawiam,
Ela Łuczyńska

34. Data: 2005-10-26 10:02:35

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja też będę próbowała......
> Pozdrawiam,
> Ela Łuczyńska

No to idę niedługo na moje dzikie łany róż pomarszczonych naciąć
łodyg , może też trafię na białe :-) i do dzieła .

Powodzenia Tobie i sobie życzę !
--

Pozdrawiam :-) pithal

35. Data: 2005-10-26 10:06:19

Od: "Ela" <ela_NOSPAM_luczynska_NO-SP4M!_@gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>> >

> No to idę niedługo na moje dzikie łany róż pomarszczonych naciąć
> łodyg , może też trafię na białe :-) i do dzieła .

POWODZENIA......-:)
Pozdrawiam,
Ela Łuczyńska

36. Data: 2005-10-27 04:59:49

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Szkoda, ze sie dopiero teraz dogadaliście a nie w zeszłym tygodniu.
> Zatoczyłem łuk przez Legnicę do Poznania. Mogłem przekazać.
> pozdr. Jerzy

Zapraszam przy następnej okazji.
Pozdrawiam.Mirzan

37. Data: 2005-10-27 20:33:45

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

mirzan napisał(a):
> Zapraszam przy następnej okazji.

Dzięki, ale drogowskazu nie było do Ciebie [a dużo tam u siebie macie
ogrodów], może przy następnej okazji się uda wpaść.
Zresztą moje wyjazdy to jak "odcinki specjalne" w wyścigu dookoła Polski.
:-)
pozdr. Jerzy

38. Data: 2005-11-02 10:47:10

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ela" <ela_NOSPAM_luczynska_NO-SP4M!_@gmail.com> napisał w
wiadomości news:2ac2e$435f552d$3eb35fc8$18845@news.chello.pl...

> POWODZENIA......-:)
> Pozdrawiam,
> Ela Łuczyńska

Patyczki w ziemi ;-) liczę na brak mrozów .
Potem utnę jeszcze do zadołowania i wkopania wiosną
jak polecałaś :-)
--

Pozdrawiam :-) pithal

39. Data: 2005-11-02 19:38:00

Od: "Ela" <ela_NOSPAM_luczynska_NO-SP4M!_@gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>>
> Patyczki w ziemi ;-) liczę na brak mrozów .
> Potem utnę jeszcze do zadołowania i wkopania wiosną

-:))
Mrozy zapowiadają dopiero na przełomie stycznia i lutego.....
W zeszłym roku o tej porze robiłam sadzonki z ....lawendy, bardzo głęboko
powsadzałam do ziemi i zostały tak na zimę bez żadnej ochrony. Na wiosnę
zaczęły wypuszczać listki,..... i rosną . I już są z nich spore krzaczki.
Pozdrawiam,
Ela Łuczńska
ps
bardzo łatwo ukorzeniają się tawułki japońskie

40. Data: 2005-11-02 21:20:55

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> bardzo łatwo ukorzeniają się tawułki japońskie

Tawułki japońskie ? Masz na myśli Astilbe jakąś japonica ?
Przecież tej wystarczy uciąć kawałek korzenia i już nawa roślinka a w zimie
przechodzą "hibernacje" ...

Serdecznie Miłka

Identyfikacja
Czarna woda w oczku + osad na kamykach