ruskie

1. Data: 2001-11-02 13:45:36

Temat: ruskie
Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam :-)
prawie ze od tygodnia nie gotuje obiadkow, bo jakos ostatnio stolujemy sie u
mamusi - a to fasolka po bretonsku, a to bigos (dzis). Ale od pewnego czasu
chodza za mna ruskie ;-). Nigdy ich jeszcze nie robilam - wstyd sie
przyznac. Jakie robicie nadzienie? Ciasto na pierogi umien, skladniki z
grubsza znam, ale jakie proporcje?
Dzieki z gory
Asia

1. Data: 2001-11-02 13:54:19

Temat: Re: ruskie
Od: "Bea" <b...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

asia napisał(a) w wiadomości: <9ru82f$5ha$1@news.tpi.pl>...
> [...]
>chodza za mna ruskie ;-). Nigdy ich jeszcze nie robilam - wstyd sie
>przyznac. Jakie robicie nadzienie? Ciasto na pierogi umien, skladniki z

No a ja własnie ciasta nie umiem:(
Za to nadzienie...tradycyjne wychodzi mi rewelacyjnie:)
Serek bialy, poltlusty przekrecam przez maszynke i do tego tez ugotowane
ziemniaki
(tez przez maszynke)
Nastepnie zeszkolna cebulke, sol, pieprz i surowe jajko (1 szt.)
Dzibdziam to wszystko widelcem tak aby sie polaczylo. Wszystkie skladniki
"na oko".
( kostka sera...to chyba 20-25 dkg., kilka ziemniaków)
Nie nalezy jednak przesadzac z iloscia ziemniakow. W kiepskich barach bywaja
takie wlasnie pierogi....praktycznie same ziemniaki.
Moja mama (pamietam!) dodawala 2 zmielone ziemniaczki do ciasta. Ciekawe
dlaczego....?
I gotowe:)

Pozdrawiam,
Bea

1. Data: 2001-11-02 14:09:28

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mamusi - a to fasolka po bretonsku, a to bigos (dzis). Ale od pewnego czasu
> chodza za mna ruskie ;-). Nigdy ich jeszcze nie robilam - wstyd sie

naród za broń! Co tu będą ruskie za naszymi łazić! Do kotła i gotować
ruskich aż wypłyną! A potem w mordę ich, przepraszam, do buzi...

> przyznac. Jakie robicie nadzienie? Ciasto na pierogi umien, skladniki z
> grubsza znam, ale jakie proporcje?

ja robiłem 50/50 kartofle i ser, ale to na skutek trudności w zdobyciu
prawidłowego twarogu. Można dać trochę więcej sera. Do tego cebulkę na
maśle usmażoną, sól i pieprz, a jak kto lubi, to i majeranku można.

Waldek

Niech cię licho. Teraz jestem głodny, więc lecę do domu.

WK

1. Data: 2001-11-02 14:10:54

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

[ciach]
> [...]
> takie wlasnie pierogi....praktycznie same ziemniaki.
> Moja mama (pamietam!) dodawala 2 zmielone ziemniaczki do ciasta. Ciekawe

aby się nie rozłaziły i ciasto było bardziej elastyczne. Też tak robię,
ale daję trochę mniej.

Waldek

1. Data: 2001-11-02 17:31:01

Od: "Maria" <t...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@z...fu-berlin.de...

---CIACH---
> naród za broń! Co tu będą ruskie za naszymi łazić! Do kotła i gotować
> ruskich aż wypłyną! A potem w mordę ich, przepraszam, do buzi...
> [...]
Podstawą sa zawsze gotowane ziemniaki, ser twaróg, cebulka,sól, pieprz w
proporcjach takich aby to wszystko było pikantne jak na Twoje podniebienie.
Ma Ci smakować przed ugotowaniem. JA dodaję zawsze 1/2 sera twarogowego i
1/2
bryndzy owczej. Takie nam smakują najbardziej.
Ziemniaki i sery mniej więcej po połowie czyli 1/2 ziemniakow i 1/2
serów.Cebulka przesmażona na masełku.
Jak już ugotujesz, to masz do wyboru kilka wersji:
1. ze skwarkami z boczku
2.ze śmietaną
3.z sosem grzybowym
Wszystkie wersje dobre a nawet baaardzo dooobre.
Waldku ! Tez mam ochote na "ruskie"
U mnie pracowity dłuuugi weekend, więc może zamiast czytać posty, przez
które nijak nie mogę przebić się na bieżąco, zrobię jutro ruskie z grzybowym
sosem?
Pozdrawiam . Maria T.
-----------------------------------

1. Data: 2001-11-02 19:48:51

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik asia <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9ru82f$5ha$...@n...tpi.pl...
> [...]
> chodza za mna ruskie ;-). Nigdy ich jeszcze nie robilam - wstyd sie
> przyznac. Jakie robicie nadzienie? Ciasto na pierogi umien, skladniki z

To jeszcze ja swoje pięć groszy dodam, ale ponieważ lenistwo mnie dziś
zabije chyba dołaczam linka:
http://www.gotowanie.wkl.pl/przepis.php?przepis=116

Pozdrawiam
Wkn

1. Data: 2001-11-03 17:05:44

Od: "ceyarz gmyz" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja kupilem pomysl z jednej knajpy i ostatnio dodaje do ruskich troche
oryechow wloskich. Ale moja ulubiona warjaca na temat ruskich jest wersja
zwana lubelska cyzli kasza gryczana zamiast ziemniakow a do tego drobno
pokrojny listek miety.Mniam
Czarek

Make Unlimited phone calls from your PC to ANY phone in the World!
http://www.eboom.com/free/

1. Data: 2001-11-05 09:03:22

Od: kw <k...@a...wbc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

polecam nadzienie z ruskich pierogow wlozyc w nalesniki, zlozyc w trujkat i
zapiec - pycha /PS nalesniki oczywiscie na slono/

1. Data: 2001-11-05 13:34:17

Od: "Beata" <b...@h...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

kolezanka ostatnio wrocila ze Lwowa i opowiadalam o przepysznych ruskich: w
srodku tylko nadzienie z puree ziemniaczanego, posolone, a do pierogow
podawano twarog z czosnkiem, mocno doprawiony. Jadlo sie nakladajac po
troszczku twarogu na pierozek.....mmm~~...chyba sie skusze i cos podobnego
wykombinuje...mam tylko nadzieje, ze dobrze zapamnietala...chyba ze ktos z
Was ma przepis na taka wersje pierogow..i co oczywiscie dokladnie ma sie
znalezc w nich i w tym twarozku..:-))

pozdrawiam
Beata:-)

1. Data: 2001-11-05 20:39:21

Temat: Odp: ruskie
Od: "Ramzes" <w...@w...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik kw <k...@a...wbc.lublin.pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:3...@a...wbc.lublin.pl...
> polecam nadzienie z ruskich pierogow wlozyc w nalesniki, zlozyc w trujkat
> zapiec - pycha /PS nalesniki oczywiscie na slono/

Ja robie tez tort nalesnikowy.Nalesnik na nalesnik przelozony nadzieniem jak
w ruskich pierogach,polany na wierzch beszamelem zmieszanym z zóltym
serem.zapieczone .Calkiem dobre. Pozdrawiam Ramzes.

robot kuchenny
Śmiszna kapusta
Re: Schab po morawsku Maklowicza
Moja babeczka ;-)