ryż - podstawa zdrowej kuchni

71. Data: 2006-04-24 09:48:45

Temat: Re: ryż - podstawa zdrowej kuchni
Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " JaMyszka" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
news:e2i64f$b64$1@inews.gazeta.pl...
> I powiem Ci tak na ucho, że czasami można tak zgorzknieć, że nawet
cukrzyca
> nie pomoże;/

W sumie masz rację - dobra, jak sie czepiam to wybacz. Jestem dziś po
nieprzespanej nocy i rozliczenie podatkowe wypełniam (uwielbiam robić
wszystko na ostatnią chwilę...). Cukrzycę jeszcze nie wiem czy mam -
badania w planie i na kartce zapisane, ale po słodkościach świątecznych to
strach iść na nie:P

> Ja ze swej strony, mogę teraz przeprosić

A za co? Obraziłaś mnie? Internet polega na tym, że ma tą zaletę, że mozna
powiedzieć wszystko co się podoba lub nie i tą wadę, że również można
powiedzieć wszystko. Daj na luz. Wydałam tylko swoją opinię, bo widzę, że
już któryś raz te odnosniki do melodyjek płyną po tej grupie. Dżdżownica też
to lubi.

> i radzić, byś mnie do plonkownicy
> wrzuciła. W czym problem?

Chyba ty widzisz jakiś problem. Póki co, jeszcze nie zdarzyło mi się nikogo
wrzucić do KF. Jestem juz dużą dziewczynką.

> Będziesz miała wtedy święty spokój;]

Ta, świętuy spokój będę miała po śmierci, a i w to wątpię...:P

Pozdrawiam,
Akulka

72. Data: 2006-04-24 09:54:43

Od: " JaMyszka" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dominik Jan Domin napisał:

> [...]
> Mickiewicza niechaj stoi za świadectwo.
>
> - barszcz ukraiński przed PRLem zwany był małoruskim, albo wprost ruskim,
> analogicznie do pierogów. Przy czym nie ma to nic wspólnego z Rosjanami,
> tylko z Rusią, czyli naszymi południowo-wschodnimi kresami. Raczej więc
> akcent geograficzny niż narodowościowy.
>
> - ryba po zydowsku - żydów nie znam żadnych (a szkoda), ale ten przepis
> wygląda jek wprost wzięty z Compendium Ferculorum, z dawnej polskiej kuchni.
> Może po prostu u polskich żydów dawne przepisy, nakazujące dodawania
> migdałów i rodzynków do mięsa czy ryby, przetrwały dłużej??

Wymieniłam te potrawy, aby wykazać, że nie zawsze nazwa potrawy oddaje jej
"kuchnię źródłową";)
Thx za dokładniejsze wyjaśniena:)

--
Pozdrawiam :)
JM

73. Data: 2006-04-24 09:56:17

Od: notujaca <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

czeremcha napisał(a) 22/04/2006 17:48:

> Risotto alla milanese.

Hmmm zawsze wydawało mi się, że risotto polega na tym, że ryż się praży na
patelni i stopniowo dodaje wody/wywaru... A nie że się miesza ugotowany ryż
z podsmażonymi składnikami. Więc czy to "żarełko" to aby na pewno risotto?

--
pzdr notująca
krytyk rzeczywistości

74. Data: 2006-04-24 09:59:41

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "notujaca" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
ryż
> z podsmażonymi składnikami. Więc czy to "żarełko" to aby na pewno risotto?

No właśnie.... Risotto brzmi dumnie - wiem, bo mam pewne bardziej lub mniej
udane próby za sobą..:P

Pozdrawiam,
Akulka

75. Data: 2006-04-24 10:00:43

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wymieniłam te potrawy, aby wykazać, że nie zawsze nazwa potrawy oddaje jej
> "kuchnię źródłową";)
> Thx za dokładniejsze wyjaśniena:)

Oczywiście, że tak. Całkowicie się z Tobą zgadzam. Dodałbym jeszcze:
- bigos litewski, który jest tradycyjna polską potrawą oraz
- sznycel po wiedeńsku, z jajkiem na górze, podczas gdy w wiedniu preferują
raczej kawałek cytryny...

Do kompletu dochodzi jeszcze to, ze choćby sam sznycel - to w jednej części
Polski kawał mięsa bez panierki, a w innej - kotlet mielony.

Ech, nasze nazewnictwo...

DJD

76. Data: 2006-04-24 10:05:42

Od: " JaMyszka" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Akulka napisała:

> [...]
> już któryś raz te odnosniki do melodyjek płyną po tej grupie. Dżdżownica też

Ja też zauważyłam, że to może wzbogacić kontakt interpersonalny;p
Zapraszam na piwo:)

> Chyba ty widzisz jakiś problem. Póki co, jeszcze nie zdarzyło mi się nikogo
> wrzucić do KF. Jestem juz dużą dziewczynką.

No, dobra...
Nie ma sprawy;*-)
Wypijmy http://melodyjka.net.pl/TrueTone/Melodyjka,93,189601
3.html

PAMIĘTAJ!
Żółty przycisk na środku strony
Fajne, nie? (a ta uwaga o przycisku jest po to, by nie ganiać za włącznikiem)

> Ta, świętuy spokój będę miała po śmierci, a i w to wątpię...:P

To gruszy mie ma u Cię?
(Rodowiczka śpiewała, ża tam jest:p)
:))

77. Data: 2006-04-24 10:13:14

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> PAMIĘTAJ!
> Żółty przycisk na środku strony
> Fajne, nie? (a ta uwaga o przycisku jest po to, by nie ganiać za

Rozbrajasz mnie:-)

> To gruszy mie ma u Cię?
> (Rodowiczka śpiewała, ża tam jest:p)

No wiśnie są, czereśnie, śliwy, jabłonie, a gruszy nie ma. Była, ale kilka
lat temu podskoczyłam by zerwać owoc i się złamała prawie po samej ziemi -
proszę nie pytać jak to się stało, bo to sprawa iście z archiwum X. Ale
jakie pyszne gruszki miała, chlip;-(

pozdrawiam,
Akulka

78. Data: 2006-04-24 10:37:15

Od: notujaca <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Akulka napisał(a) 24/04/2006 11:59:

> Użytkownik "notujaca" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
> ryż
>
> No właśnie.... Risotto brzmi dumnie - wiem, bo mam pewne bardziej lub mniej
> udane próby za sobą..:P

Mnie się wydaje, że największa trudność to dostanie dobrego ryżu - jak się
robi z arborio to mi zawsze wychodzi, mimo iż nie jestem super wytrawnym
kucharzem :-)

--
pzdr notująca
krytyk rzeczywistości

79. Data: 2006-04-24 10:50:54

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mnie się wydaje, że największa trudność to dostanie dobrego ryżu - jak się
> robi z arborio to mi zawsze wychodzi, mimo iż nie jestem super wytrawnym
> kucharzem :-)

A wiesz, jak u mnie na "wsi" trudno go dostać? Tak samo mascarpone i
ricottę - wręcz horror. Supermarketów wszędzie pełno i nigdzie nie ma, nawet
w Tesco....

Pozdrawiam,
Akulka (co z większych miast musi przywozić "rarytasy" do 80-tysięcznej
"dziury")

80. Data: 2006-04-24 10:55:36

Od: " JaMyszka" <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

notujaca napisała:

> [...]
> robi z arborio to mi zawsze wychodzi, mimo iż nie jestem super wytrawnym

Jest to prawda najprawdziwsza!
Kiedyś była klasyfikacja - najlepszy był klasy I;/ Jednej długości i jednego
czasu gotowania.
Ale i tak Czesi mieli lepszy;/
Kiedyś kupiłam u nich kl. I (noo... drogi był), a jaki długi i smaczny:)
Tak w ogóle, to my tu jakieś (sorry, ale inaczej tego nie można określić)
zmiotki z podłogi kupujemy;\
W niczym nie przypomina ryżu azjatyckiego. A tam na każdym rogu sprzedają -
już ugotowany!
Pamiętam ryż na słodko z marchewką i rodzynkami, a do tego szaszłyk z baraniny
To już nie tylko niebo w gębie, ale całym się było w niebie;D
Próbowałam w warunkach polskich podać tę potrawę... ryż inny:(

--
Pozdrawiam :)
JM
http://www.bykom-stop.avx.pl/index.html ; http://ortografia.pl/
Bezpieczny wolontariat: http://www.fah.pooh.priv.pl/

[allegro] Zapraszam serdecznie na moje aukcje
PRZEPIS na sałatkę z chińskich zupek
Re: Juz placa za rakotworczy tefon !
sklep z owocami morza w arkadii?
CZY KTOS