sałatki z sałaty lodowej

1. Data: 2005-03-13 19:39:19

Temat: sałatki z sałaty lodowej
Od: "Ladro" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Co można zrobić z sałaty lodowej z góry dzięki za sprawdzone przepisy
pozdrawiam Grzesiek.

1. Data: 2005-03-13 20:08:38

Temat: Re: sałatki z sałaty lodowej
Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 13 Mar 2005 20:39:19 +0100, Waćpanna lub Waćpan *Ladro*, w
wiadomości news:<news:d1255k$al1$1@nemesis.news.tpi.pl> zawarł, co
następuje:

> Co można zrobić z sałaty lodowej z góry dzięki za sprawdzone przepisy

o tej porze roku to raczej kiepsko, pomidory to kolorowa woda, ogórki
smakuja jak karton, a papryka droga niesamowicie

ale w sezonie chętnie łączę sałatę lodową z pomidorami, ogórkiem, papryką,
czosnkiem marynowanym, szczypiorkiem i sosem vinegret - to wersja
najprostsza

niektórzy dodają jeszcze kukurydzę z puszki, inni lubią dać oliwki i fetę,
robiąc coś pseudogreckiego. każda wersja jest dobra, byle by nie zrobić
paćki, bo w sałącie lodowej najprzyjemniejsza jest jej chrupkość
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"Wbrew obiegowej opinii langusta żywi się wyłącznie owocami morza,

1. Data: 2005-03-13 21:23:41

Od: "Martti" <n...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ladro" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> Co można zrobić z sałaty lodowej z góry dzięki za sprawdzone przepisy

siemka,
ja robie do obiadu pewnie popularna wersje,
czyli salata lodowa + sos
a sos to: jogurt naturalny ok 150 ml do tego duzy zabek czosnku, plus sporo
koperku. Probujemy i jesli jest dla ciebie za ostry, mozesz dodac majonezu,
polecam z Bialut (4 przekrojone jajka na etykiecie) lub slodkiej smietanki
jak dla mne bomba, tylko salata jakas taka mizerna ;-)

smacznego

Martti

1. Data: 2005-03-13 22:05:43

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ladro" <g...@w...pl> wrote in message news:d1255k$al1$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Co można zrobić z sałaty lodowej z góry dzięki za sprawdzone przepisy pozdrawiam
Grzesiek.

czytalam, ze ta wlasnie salata ma najmniej
wartsoci odzywczych. lepiej uzywac inne
salaty.

iwon(k)a

1. Data: 2005-03-13 22:35:51

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 13 Mar 2005 16:05:43 -0600, Waćpanna lub Waćpan *Iwon(k)a*, w
wiadomości news:<news:d12dfl$67f$1@news.onet.pl> zawarł, co następuje:

> czytalam, ze ta wlasnie salata ma najmniej
> wartsoci odzywczych. lepiej uzywac inne
> salaty.

a co to, grupa o diecie? tu nam składniki odżywcze piszczą obsmażane na
ostrym ogniu, albo zagryzają się w kombinacji pomidorów z ogórkami. że o
zaduszaniu ich przez cukier z ciast nie wspomnę... :D

na pohybel składnikom odżywczym :D

1. Data: 2005-03-14 07:17:30

Od: "Jagna " <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

$...@n...news.tpi
> .pl...
> iam Grzesiek.
>

> czytalam, ze ta wlasnie salata ma najmniej
> wartsoci odzywczych. lepiej uzywac inne
> salaty.

Sałata ma ogólnie niewiele wartości tak jak ogórek więc czy to lodowa czy
głowiasta to jedno licho. Taki zapychacz i uzupełniacz. Lodowa teraz jedynie
moze być mocniej nachemizowana, ale to też jak każda teraz.

A co do tematu.
Ja lodowa robię "na winie" :) to znaczy co się pod rękę nawinie:) - wszelkie
warzywa, czasem owoce, jajka, ryby wędzone, sery, kiełki i różne takie,
kompozycje dowolne. A do tego sosy - też "na winie":). U mnie obok pekinki to
podstawa wszelkich kombinacji warzywowo-różniastych.
AgaL

1. Data: 2005-03-14 09:07:37

Od: Krzysztof Wróblewski <k...@a...wbc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam - kroisz ziemniaki w kostke ok. 2x2 cm i gotujesz, w polowie
gotowania dokladasz mokrojona w gruba kostke marczewke i przekrojona na
pol fasolke szparagowa, gotujesz razem do miekkosci, odcedzasz, chwile
odparowojesz (aby warzywa lekko przestygly), potrzasarz w garnku aby
lekko sie o siebie poocieraly, do tego drobisz salate lodowa, polewasz
oliwa z oliwek, posypujesz pieprzem i sola do smaku - pyszny dodatek do
jakiejs sztuki miesa - proporcje warzyw wg uznania

1. Data: 2005-03-14 12:39:13

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jagna " <b...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> jedynie
> moze być mocniej nachemizowana, ale to też jak każda teraz.

Wcale nie prawda, sałata ma sporo kwasu foliowego, witamin - prowitaminę A,
oraz B1, B2, C, PP i E (czyli można śmiało rzec, że to zacne warzywo ma nie
liche właściwości przeciwrodnikowe : ) ), zawiera też wapń, jod, mangan,
potas, sód, i jakąś substancje czynną , która działa uspokajająco i uśmierza
ból (w medycynie ludowej sałatę polecano jadać kobietom cierpiącym na
bolesne miesiączki oraz ciężarnym skłonnym do przedwczesnych skurczy, czy
zdenerwowania)
Ona tylko wygląda tak niepozornie. :)

Sowa

--
" najlepsze lata mam za sobą,
teraz będę pisać coraz nudniej i gorzej."

1. Data: 2005-03-14 12:43:04

Od: Korniejewowa <m...@S...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Polecam sałatę lodową smażoną. Oprócz sałaty należy się zaopatrzyć w
kiełki słonecznika i orzechy ziemne solone, sezam, półówkę cytryny i sos
ciemny sojowy. No i oliwę z oliwek lub olej orzechowy. Liście sałaty
rwiemy na kawałeczki, miażdżymy orzeszki, rozgrzewamy na patelni olej,
wrzucamy porwane listki, kwiełki sonecznika, orzeszki i sezam - przez
chwilkę (do zmniejszenia się objętości sałaty, czyli do jej klapnięcia)
trzymamy na dużym ogniu mieszając ciągle, po czym zdejmujemy,
przekładamy na talerz skrapiamy cytryną i sosem sojowym i gotowe -
bardzo smaczne i nietypowe.

Poza tym polecam sos - dip orzechowy do sałaty na zimno: orzeszki ziemne
zmiażdżone (garść), majonez (2-3 łyżki), cytryna (jak kto lubi, ale
generalnie sok z połówki średniej cytryny) i sos sojowy ciemny (2-3
krople) mieszamy razem i polewamy sałatę porwaną na strzępki.

Smacznego i pozdrawiam,

Korniejewowa

....::Posiadanie Qubusia w brzuszku zwiększa ochotę na cytryny i
truskawki::......

1. Data: 2005-03-14 13:57:49

Od: "Jagna " <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sowa <m...@w...pl> napisał(a):

> [...]
> ból (w medycynie ludowej sałatę polecano jadać kobietom cierpiącym na
> bolesne miesiączki oraz ciężarnym skłonnym do przedwczesnych skurczy, czy

Prawda prawda...
Oczywiście zawiera wszystkie te skłądniki o których piszesz ale nie są to tak
znaczące wartości. Np wspomniana przez Ciebie wit A - 192 (mikrogram w 100
gramach) a np szczypiorek ma 567, szpinak 702 liście pietruszki 902 a marchew
1656. Oczywiście są warzywa które maja mniej ale z racji tego ze nie
posiadają karotenu (barwnika) - kalafior, ziemniaki, czy korzeń pietruchy,
witaminy z gupy B - nie bedę pisać dokładnych wartości bo to są 3 zera po
przecinku mg(0,0045 - 0,0085) gdzie wiekszość warzyw ma ok 0,0coś tam
względnie 0,coś tam w 100 gramach. A weź np 100 gram sałaty i 100 gram
marchwi?? Jeśli chodzi o wit E to tez jest w tej grupie mniej posiadających,
wit C to mniej ma tylko ogórek i korzeniowe i suche strączkowe. Więc jak
widzisz zadna rewelka niestety... Nie mam tylko info o tej substancji
przeiwbólowej. Pozatym niestaty nie jest to warzywko które jadamy na codzień
i zadnych kosmpcznych ilości (jest lekka - na porcję dla jednej osoby przy
surówcze 3 składnikowej daje sie tylko ok 60g sałaty) więc nie jest
nadzwyczajnym źródłem mikroorganizmów. Ot takie podręcznikowe info:)
AgaL miłośniczka sałaty w sezonie - (rekord 3 głowki porządnej działkowej w
jednym podejściu:)

Sos musztardowy
menu wielkanocne
żurek
Blaty do mazurków
czy zna ktoś jakieś fajne przepisy dla cukrzyków???