schab

1. Data: 2004-03-31 05:58:37

Temat: schab
Od: "Kasia" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie. W święta zamierzam zrobić chrzciny chciałam przyrządzić schab z
morelami, może ktos zwas wie jak się to robi i podzieli się przepisem. Dodam
że nigdy nie robiłam schabu pieczonego
Pozd. Kasia

1. Data: 2004-03-31 06:23:15

Temat: Re: schab
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In <c4dmmb$c2g$1@opal.futuro.pl> Kasia wrote:
> Mam pytanie. W święta zamierzam zrobić chrzciny chciałam przyrządzić
> schab z morelami, może ktos zwas wie jak się to robi i podzieli się
> przepisem. Dodam że nigdy nie robiłam schabu pieczonego

Jeżeli nigdy nie piekłaś schabu, to czemu chcesz zacząć akurat od schabu
z morelami? Nie lepiej zaczynać od sposobu prostszego, bardziej
klasycznego? To też nie takie łatwe jak się wydaje, a jednak pozytywny
efekt pewniejszy. Mnóstwo przepisów na pieczenie schabu znajdziesz
zresztą jak przeguglasz archiwum tej grupy.

Władysław

1. Data: 2004-03-31 09:15:35

Od: "Rafał Wylociński" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Użytkownik "Kasia" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> Mam pytanie. W święta zamierzam zrobić chrzciny chciałam przyrządzić schab
> morelami, może ktos zwas wie jak się to robi i podzieli się przepisem.
> [...]

Ja piekę ze śliwkami suszonymi. Z morelami można postąpić podobnie
Schab umyć i obrać z błonek. Nasolić i popieprzyć pieprzem cytrynowym
(pieprz grubo mielony ze skórką cytrynową). Przykryć folią i zostawić w
lodówce na 1-2 dni. Po wyjęciu z lodówki cienkim, długim, ostrym nożem
zrobić nacięcia (kieszonki) na owoce. Ja robię 2 rzędy nacięć, co ok 5 cm,
bok siebie wbijając nóż pod kątem ok 20 - 30 stopni (ale tak aby nie
przeciąć na wylot) kręcąc nożem kilka razy.
Mniej więcej jak na rysunku

o - otworek ----- kieszonka
___________________________________

-------o --------o -----------o ---------o

-------o --------o -----------o ---------o

___________________________________

Morele trzeba wcześniej namoczyć, chyba że będą świeże i miękkie. Nadziać
mięso morelami. Tak spreparowany schab obrumienić ze wszystkich stron na
ostrym ogniu i b. mocno rozgrzanym smalcu lub oleju. Potem do piekarnika
(najlepiej w rękawie). Piec w ok 180-200 st.C ok 1 godziny na kg mięsa.
Czasami trzeba skrócić czas pieczenia, jak kawałek mięsa jest cienki.
Generalnie lepiej trochę nie dopiec (zawsze można ponownie wsadzić do pieca)
niż przepiec (wychodzi suchy wiórek).

Proponuję wcześniej zrobić pieczeń testową. :))

Życie jest jak gulasz. Nigdy nie wiesz na co trafisz.
Pozdrawiam
.Rafał

dieta optymalna
365 Obiadów
przepis na ciasto do szarlotki-poszukuje
Palcówka
120-180 stopni w mikrofali?