ścieżka

1. Data: 2003-10-03 17:16:18

Temat: ścieżka
Od: "hesus" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zacząłem robić ścieżkę w ogródku. Na razie zerwałem starą darń, skopałem,
obficie polałem, odczekałem, wyrównałem, ubiłem.
Powiedzmy że jest w miarę równo. Sęk w tym, że mam różnego rodzaju materiały
o różnej grubości - od kostek behaton 8cm do łupków
skalnych 2cm, a chciałbym żeby było równo. Proszę o dokładną radę. Z góry
dzięki.

2. Data: 2003-10-03 20:42:20

Temat: Re: ścieżka
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

3. Data: 2003-10-03 21:12:33

Od: "hesus" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> z tego co rozumie
> ukladasz na 'podsypce' z humusu
> tj wierzchniej czarnej ziemi
> ?
[...]
>bedzie ona pracowala
> np peczniala napiwszy sie wody
> no i w szczelinach bedzie roslo zielsko

mam jeszcze trochę piasku. Co proponujesz jako podsypkę? Nie ma to być
ścieżka zwarta jak chodnik i te 'szczeliny' będą raczej spore. Zamierzałem
zresztą posadzić tam trawę :)

> przy ukladaniu nawierzchni z roznej grubosci elementow
> nie zageszcza sie ostatniej warstwy podsypki
> bowiem dla kazdego elementu trzeba indywidualnie dobierac jej grubosc

To mam piaskiem usypywać odpowiedni wysokie 'stopnie'?

Dzięki za rady. Pozdrawiam

4. Data: 2003-10-03 21:26:13

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Tadeusz Smal" <s...@s...pl> wrote in message

> 3kg mlotem dopieszaczam calosc

Panie, miejcie sie na bacznosci! :-)))

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

5. Data: 2003-10-04 05:26:01

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> mam jeszcze trochę piasku. Co proponujesz jako podsypkę? Nie ma to być
> ścieżka zwarta jak chodnik i te 'szczeliny' będą raczej spore.
Zamierzałem
> zresztą posadzić tam trawę :)
:)
jesli to ma byc taki rodzaj sciezki
to nie musi byc ona idealnie rowna
bo trawa i tak wszystko zamaskuje
:)
jedynie ewentualnie pozniej przy koszeniu
gdy bedziesz staral sie zbyt nisko kosic
mozesz tepic sobie noze
:)

> To mam piaskiem usypywać odpowiedni wysokie 'stopnie'?
:)
mozesz piaskiem ale mozesz rowniez tym humusem
o ile jest on mialki i sypki
:)

6. Data: 2003-10-04 08:47:48

Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> :)
> mozesz piaskiem ale mozesz rowniez tym humusem
> o ile jest on mialki i sypki

Ja swoją ścieżkę układałam w jednym odcinku na żywej glinie, też się
da. Ale na piasku jednak zdecydowanie lepiej siada. Z piasku łatwiej
wychodzą chwasty (moja ścieżka jest częściowo obsadzona macierzanką i
karmnikiem ościstym), ale jeśli ma tam być koszona trawa, to nie
powinno być większego problemu z chwastami.
Cieńsze łupki być może trzeba będzie miejscowo podbetonować, bo lubią
się chwiać jak ziemia się uklepie, chyba że są to duże płyty.

Pozdrawiam
Ewa

7. Data: 2003-10-04 13:31:04

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"T.W." <t...@w...pl> wrote in message

> ale jeśli ma tam być koszona trawa, to nie
> powinno być większego problemu z chwastami.

Wolne zarty!

Pozdrowienia,
Michal

8. Data: 2003-10-04 14:15:06

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Cieńsze łupki być może trzeba będzie miejscowo podbetonować, bo lubią
> się chwiać jak ziemia się uklepie, chyba że są to duże płyty.
tym kolebaniem sie plyt
sama sobie odpowiedzialas dlaczego nie powinno sie ukladac kamieni
bezposrednio na glinie
warstwa podsypki to cos w rodzaju fundamentu
:)
ukladanie sciezek ogrodowych na beton
nie jest ani ekonomiczne
ani praktyczne
:)
ukladajac je tylko na podsypke piaskowa
zawsze mamy mozliwosc przelozenia sciezki
zaookraglenia luczkow itd
:)
nie wiaze sie to z kuciem
nie ma zadnego odpadu
nie zniszczy sie tez tych lupkow
ktorymi wylozona jest sciezka
:)))
dodatkow u mnie wiekszosc sciezek jest ponizej poziomu rabatek
wcinajac sie w grunt
gdyby byly one ukladane na beton
to po deszczu stala by w nich woda
gdybym nie ukladal ich na przepuszczalnych warstwach zwiru i piasku
:)
w najnizszych miejscach sciezek czy placykow
dodatkowo w tej dolnej warstwie zwirowej ukladam odwodnienie
z plastykowej rurki drenarskiej
:)

9. Data: 2003-10-04 16:38:46

Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> tym kolebaniem sie plyt
> sama sobie odpowiedzialas dlaczego nie powinno sie ukladac kamieni
> bezposrednio na glinie
> warstwa podsypki to cos w rodzaju fundamentu

Tadziu, moje płyty na glinie leżą i ani drgną.
Ale nie są to łupki grubości 2 cm.
Do takiej 2 cm (u mnie w roli ścieżki funkcjonują nawet cieńsze, ok. 1
cm ) jak dam grudę betonu pod samą płytkę, to:
1. rozwiąże się problem kolebania ( z piasku taka cienka też potrafi
"wyjechać", zwłaszcza jeśli jest mała)
2. nie będzie to układanie ścieżki na betonie, tylko zwiększenie
grubości płytki, jeśli zachodzi taka potrzeba

W pełni się zgadzam, że układanie ścieżek w ogrodzie na betonie nie
jest do niczego potrzebne :)
I wszystkie Twoje argumenty są świętą prawdą.

Pozdrawiam
Ewa

10. Data: 2003-10-04 16:39:11

Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora