Re: ścieżka

From: s...@s...pl (Tadeusz Smal)
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: ścieżka
Date: 3 Oct 2003 22:42:20 +0200

From: "hesus" <p...@o...pl>

> Zacząłem robić ścieżkę w ogródku. Na razie zerwałem starą darń, skopałem,
> obficie polałem, odczekałem, wyrównałem, ubiłem.
> Powiedzmy że jest w miarę równo. Sęk w tym, że mam różnego rodzaju
materiały
> o różnej grubości - od kostek behaton 8cm do łupków
> skalnych 2cm, a chciałbym żeby było równo.
:)
z tego co rozumie
ukladasz na 'podsypce' z humusu
tj wierzchniej czarnej ziemi
?
mozna i tak
ale musisz gdy uda sie Tobie uzyskac rowna nawierzchnie
to musisz byc przygotowany
ze bedzie ona pracowala
np peczniala napiwszy sie wody
no i w szczelinach bedzie roslo zielsko
:)
samo ukladanie nawierzchni nie jest trudne
owszem najlatwiej uklada sie kladac rownej grubosci kostke
wtedy robi sie tak jak Ty zrobiles
zageszcza wyrownujac podsypke
i pozniej uklada elementy
:)
przy ukladaniu nawierzchni z roznej grubosci elementow
nie zageszcza sie ostatniej warstwy podsypki
bowiem dla kazdego elementu trzeba indywidualnie dobierac jej grubosc
:)
kamienie osadzam na dobicie
wpierw mniej wiecej dobieram wysokosc z nadmiarem
do mniej wiecej ale porzadanej dobijam kamien
okolo kilogramowym gumowym mlotkiem blacharskim
:)
kamien zaglebiajac sie
zageszcza i wypelnia szczeliny nadmiarem podsypki
:)
po ulozeniu jakiegos fragmentu
przez gruba deche aby nie potluc drobnych kamieni
z ktorych ukladam swoje bruczki
3kg mlotem dopieszaczam calosc
:)
bez tego dobicia nie uzyskasz rownej i stabilnej nawierzchni
a sadze
ze dobijajac pokruszysz sobie te lupki
:(
z pozdrowieniami i usmiechami