siemie lniane

1. Data: 2003-10-08 16:08:23

Temat: siemie lniane
Od: "Gisia" <g...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

jak stosowac siemie lniane?
Oczywiscie oprocz posypywanie chleba- przed upieczeniem ;)

slyszalam, ze jest podobno bardzo zdrowe....

Prosze o informacje :)
Pozdrawiam serdecznie- Giss

1. Data: 2003-10-08 16:16:46

Temat: Re: siemie lniane
Od: "Magdalena Witkowska" <s...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

> jak stosowac siemie lniane?
> slyszalam, ze jest podobno bardzo zdrowe....

ponoć świetnie robi na .. per(...)stykę jelit :) Czyli nie ma problemów z
wypróżnianiem się, osłania ścianki żołądka i zmienjsza prawdopodobienstwo
wystąpienia wrzodów żołądka.

Ja dosypuję sobie do musli. Można sypac do białego twarogu jeszcze, lub do
pieczywa, jeśli asam chleb pieczesz :)

Sasannka

http://sasannka.xpect.pl

1. Data: 2003-10-08 16:27:24

Od: "Gisia" <g...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wystąpienia wrzodów żołądka.
>
> Ja dosypuję sobie do musli. Można sypac do białego twarogu jeszcze, lub do

Bardzo dziekuje :)
szczegolnie ten pomysl z dodawaniem do musli mi sie spodobal. hmmm... takie
proste, szkoda ze wczesniej na to nie wpadlam :)

POzdrawiam serdecznie- Giska

1. Data: 2003-10-08 17:02:20

Od: "Nell" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gisia" napisała:
> jak stosowac siemie lniane?
> Oczywiscie oprocz posypywanie chleba- przed upieczeniem ;)
>
> slyszalam, ze jest podobno bardzo zdrowe....
>
> Prosze o informacje :)
> Pozdrawiam serdecznie- Giss

Owszem, nasiona lnu są zdrowe i smaczne. O jego właściwościach możesz
przeczytać np tu:
http://www.ekoprodukt.pl/wiadomosciaptekarskie.html
http://www.fit.pl/siemie.html
http://www.kulinaria.pl/artykuly.asp?id=16
Ja np codziennie wieczorem zalewam wrzątkeim 2-3 łyżki stołowe siemienia i
rozdrobnione 3 suszone śliwki. Ranno wipijam (zjadam? ;)) na czczo.
(reguluje pracę przewodu pokarmowego i łagodzi wszelkie niestrawności).
Ponadto dodaję do muesli, sałatek a po uprażeniu i zmieleniu (można też
kupić już mielone) do różnych ciast.

Pozdr
Nell

1. Data: 2003-10-08 20:17:52

Od: "Gisia" <g...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nell- na prawde bardzo, bardzo dziekuje za podanie linkow.
POcztalam sobie wszystko dokladnie.
Pozdrawiam serdecznie- Gisia

1. Data: 2003-10-08 21:03:35

Od: "Nell" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gisia" napisała:
> Nell- na prawde bardzo, bardzo dziekuje za podanie linkow.
> POcztalam sobie wszystko dokladnie.
> Pozdrawiam serdecznie- Gisia

O rany, jak się cieszę, że się na coś przydałam

Pozdrawiam smacznie
Nell

1. Data: 2003-10-09 06:31:36

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> jak stosowac siemie lniane?
=======
Jakiś czas temu ktoś na grupie podał przepis na fantastyczne pire (puree) z
ziemniaków:
zmielone siemię (łyżeczka) uprażyć na suchej patelni, dodać do ugotowanych
ziemniaków i utłuc.
Wychodzą z tego aromatyczne i pachnące ziemniaki i smaku orzechowym.
Polecam.

waldek
=======

1. Data: 2003-10-09 07:54:08

Temat: Odp: siemie lniane
Od: "Edyta Jaczewska" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pamietam, ze z siemienia lnianego robilo sie kiedys "polskie gomasio" - w
oryginalnym gomasio prazy sie z sola nasiona sezamu, ale wtedy byly w Polsce
niedostepne.

Robi sie to prosto: prazy sie siemie lniane z sola na patelni, w stosunku
6-7 czesci siemienia na 1 czesc soli, dopoki siemie nie zmieni koloru i nie
zacznie leciutko strzelac (trzeba uwazac, zeby go nie spalic), a potem czesc
siemienia miele sie w mlynku, a czesc zostawia sie w calosci. Ta mieszanka
mozna posypywac zupy, salatki, pyszne jest tez kiedy odrobina posypie sie
chleb z maslem. Nie robic za duzo na raz i trzymac w lodowce, bo szybko
wietrzeje i jelczeje.

pozdrawiam,
Edyta

mrozenie zup
napoleonek
grochówka - :(
troszkę OT:Gdzie to kupić i jak to się nazywa?
na teraz! co z pora?