Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
sfeed.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
From: Adam Moczulski <a...@p...neostrada.pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: silnik pralki
Date: Sun, 11 Oct 2009 22:04:21 +0200
Organization: TP - http://www.tp.pl/
Lines: 29
Message-ID: <hatebe$p7a$1@nemesis.news.neostrada.pl>
References: <hasg02$ou6$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<hat88h$jc2$1@atlantis.news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: ackk15.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1255292079 25834 83.10.86.15 (11 Oct 2009 20:14:39
GMT)
X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 11 Oct 2009 20:14:39 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
In-Reply-To: <hat88h$jc2$1@atlantis.news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.dom:115336
Ukryj nagłówki
Pietrek pisze:
> Użytkownik "Adam Moczulski" napisał:
>
>> Pralka mi wysiadła złośliwie w sobotę, tak abym nie mógł wezwać
>> fachowca, więc sam się za nią wziąłem. Udało mi się ustalić, że to wina
>> głównego silnika napędzającego bęben. Nie chce ruszyć i to wyłącza
>> resztę. I pytanie do znających się na rzeczy - jest to silnik z osobno
>> zasilanym stojanem i rotorem. Stojan sprawdziłem i przewodzi. Rotor nie
>> przewodzi. Czy to jednoznacznie wskazuje na wymianę silnika ? Chodzi mi
>> o to że po pierwsze nie czuć było smrodu palonej izolacji, jak to ma
>> miejsce przy spaleniu silnika. Po drugie już raz silnik ten nie chciał
>> ruszyć, a po jakimś czasie, nim przyszedł fachowiec sam z siebie ruszył.
>> Stąd moje wątpliwości.
>
>
> Jaka pralka, model, ile lat? Jak sprawdzałeś stojan? Szczotki jeszcze są a
> może już nie?
Stara pralko-suszarka Brandt WBD1001. Przeszła już ze 4000 cykli
prania. Niby powinna pójść na złom, ale w Polsce nie kupię nowej
pralko-suszarki ładowanej od góry. Mimo że prawdopodobnie są tu produkowane.
Sprawdzanie zacząłem d dokopania się do płytki elektroniki, gdzie miłym
trafem była też karteczka ze schematem. Tym tropem idąc wypiąłem wtyczkę
silnika i sprawdziłem obwody omomierzem. A co do szczotek, to właśnie je
podejrzewam o awarię. Tylko czy je można wymienić w tego typu silnikach ?
--
Pozdrawiam
Adam
|