skierowanie - jeszcze raz

1. Data: 2003-06-15 17:32:54

Temat: skierowanie - jeszcze raz
Od: Anka Łazowska <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ponawiam pytanie - jak dlugo wazne jest skierowanie do specjalisty od
lekarza pierwszego kontaktu? Sprawa jest raczej pilna.
Czy jezeli posiadam takowe sprzed 3 miesiecy (mniej wiecej) to czy moge
je tylko przedluzyc?

Anka

2. Data: 2003-06-15 18:25:51

Temat: Re: skierowanie - jeszcze raz
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 15 Jun 2003, Anka Łazowska wrote:

> Ponawiam pytanie - jak dlugo wazne jest skierowanie do specjalisty od
> lekarza pierwszego kontaktu? Sprawa jest raczej pilna.

nie wiem - na prawde :-) zapytaj w Oddziale Funduszu

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

3. Data: 2003-06-15 19:43:08

Od: Anka Łazowska <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kasztelowicz wrote:

> nie wiem - na prawde :-) zapytaj w Oddziale Funduszu

Dzieki. Zastanawiam sie, czy to "stare" jest jeszcze wazne - schorzenie
to samo ale przyszlo mi zmienic placowke medyczna.
Problem, jak zwykle, pewnie moze byc zwiazany z systemem. Stare zostalo
wydane jeszcze za czasow KCh.
Na wszelki wypadek sprobuje sie jutro dobic do "swojego" lekarza. Mam
nadzieje, ze nie bedzie krecil nosem, ze po raz kolejny musi wystawic
"druczek". A przy okazji jak to wlasciwie teraz jest z tym NFZ?
Podobno mam prawo leczyc sie w tej placowce, w ktorej mam ochote, na
terenie calego kraju. Slyszalam jednak, ze z tym sa jakies problemy
(oczywiscie zxwiazane z brakiem organizacji w oddzialach NFZ). Czy
jezeli trafiam do szpitala - powinnam miec skierowanie?
I jeszcze jedno. Jezeli - odpukac - nie udaloby mi sie zdobyc nowego -
czy mam prawo powolac sie na to stare? Moze ktos jest zoreintowany????

Pozdrowienia,
Anka

4. Data: 2003-06-15 19:47:33

Od: "Monika B" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Anka Łazowska napisał(a) w wiadomości: <3...@p...onet.pl>...
>Ponawiam pytanie - jak dlugo wazne jest skierowanie do specjalisty od
>lekarza pierwszego kontaktu? >

Witam.
Skierowanie do specjalisty jest wazne przez rok od daty wystawienia. Potem
trzeba poprosic lekarza rejonowego o nowe.
Pozdrowienia
Monika

5. Data: 2003-06-16 14:02:45

Od: "Monika B" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>I jeszcze jedno. Jezeli - odpukac - nie udaloby mi sie zdobyc nowego -
>czy mam prawo powolac sie na to stare? Moze ktos jest zoreintowany????

Z tego co sie orientuje, to teoretycznie mozna sie leczyc we wszystkich
placowkach w kraju- ale tylko teoretycznie- bo szpitale nie dostaja
dodatkowych pieniedzy na pacjentow spoza regionu.Co do skierowania do
szpitala- to jest ono konieczne, chyba ze jest to nagly przypadek z
zagrozeniem zycia lub zdrowia. Z nowosci skierowanie moze wystawic kazdy
lekarz, a nie tylko taki, ktory ma umowe z kasa chorych (obecnie z
funduszem) tj moze to byc skierowanie z prywatnego gabinetu.
Pozdr
Monika

6. Data: 2003-06-16 18:03:18

Od: Anka Łazowska <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Monika B wrote:

> [...]
> lekarz, a nie tylko taki, ktory ma umowe z kasa chorych (obecnie z
> funduszem) tj moze to byc skierowanie z prywatnego gabinetu.

Witaj!

A wiec z tego, co sie dowiedzialam w tej kwestii dzisiaj - skierowanie
jest na pewno wazne przez miesiac (tak wynikalo z wypowiedzi wiekszosci
osob, od ktorych usilowalam uzyskac taka informacje - czyli informacji
medycznej i 3 szpitali, tudziez 1 przychodni rejonowej). Z zeznan osob
zajmujacych sie informacja medyczna w NFZ wynika (pytalam 3 osob i od
trzech uslyszalam trzy rozne odpowiedzi - wszystko w mazowieckim
oddziale NFZ), ze:
1. jest wazne do momentu realizacji - nie moze zostac wykorzystane po
raz kolejny.
2. jest wazne 3 miesiace od daty wystawienia
3. jest wazne do momentu ustania choroby, z przyczyny, z ktorej pacjent
jest kierowany do specjalisty.
Na stronach mazowieckiego oddzialu NFZ przeczytalam dodatkowo troche
"mydlana" informacje, wg ktorej skierowanie odnawia sie po roku, jezeli
schorzenie nie jest przewlekle. W przypadku schorzen przewleklych (np.
cukrzycy) wystarczy jednorazowe skierowanie do diabetologa.
W zwiazku z powyzszym postanowilam jednak udac sie do swojego lekarza,
gdyz doszlam do wniosku, ze skierowanie opatrzone dzisiejsza data na
pewno bedzie wazne w najblizszy piatek.
Zabawne w tym wszystkim bylo to, ze nawet moj lekarz nie byl w stanie
udzielic mi informacji na temat okresu waznosci skierowania i sam wpadl
na pomysl wystawienia kolejnego "druczku". Skierowan natomiast nie wolno
przedluzac - dlaczego? Nie wiem.
Co do lekarza, ktory jest uprawniony do wystawiania skierowanie: wg
informacji medycznej - tylko i wylacznie lekarz podstawowej opieki
medzycznej, ewentualnie jego zasdtepca z zaznaczeniem, ze robi to "na
zastepstwo". Tyle po krotce.
Swoja droga uwazam, ze pytanie o czas waznosci skierowan do specjalistow
z pewnoscia nadaloby sie do programu pana J. Weissa "Dzwonie do pani,
pana w bardzo nietypowej sprawie". Moze bysmy sie dowiedzieli czegos
konstruktywnego?

Pozdrowienia,
Anka

7. Data: 2003-06-16 20:33:35

Od: "Monika B" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

>informacji medycznej - tylko i wylacznie lekarz podstawowej opieki
>medzycznej, ewentualnie jego zasdtepca z zaznaczeniem, ze robi to "na

Witam.
Jestem lekarzem specjalista i wielokrotnie wystawialam pacjentom
skierowania do innych specjalistow, ktore byly wazne (zaden nie zostal
odeslany)
Wg ustawy o Powszechnym Ubezpieczeniu Zdrowotnym skierowanie do specjalisty
moze wystawic kazdy lekarz, ktory ma podpisana umowe z kasa chorych (czy
funduszem)
Pozdr
Monika

8. Data: 2003-06-17 19:50:49

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
specjalisty
> moze wystawic kazdy lekarz, ktory ma podpisana umowe z kasa chorych (czy

dokladnie:-)
sam tak robie, czesto skracajac pacjentowi droge do innego specjalisty przez
lek. rodzinnego. Nie ma nigdy problemow.

casus

puls i cisnienie
Re: [albertan] wola boga Wakan Alo
Materac Cisnieniowy