Re: skuteczne palenie w piecu kaflowym

From: "Tomek" <b...@o...pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: skuteczne palenie w piecu kaflowym
Date: Tue, 28 Mar 2006 16:04:11 +0200

> Jak skutecznie palic w starym piecu kaflowym? Paliwo: wegiel, czy drewno?
> Ciagle palenie powolne, ciagle intensywne, czy intesywne i zamykac? a
potem
> znowu rozpalac? Mam nadzieje ze ktos z was uzywa takich staroci i jest
> ekspertem chetnym przekazac troche wiedyz tajemnej.. Malo tego w necie.
Niby
> wiadomo o co chodzi a jednak sa problemy :/

Do wypowiedzi przedmówców dodam, że ilość wsadu zależy od pieca. Mam stare
poniemieckie piece i przy umiejętnym paleniu wystarcza od 0,5 do 0,7 wiadra
węgla. Dużo zależy od węgla, jest prosty sposób na sprawdzenie jakości. Pal
dopóki piec nie zaczyna się robić chociaż w jednym miejscu gorący, wtedy
możesz myśleć o kończeniu palenia. Pamiętaj aby węgiel wypalił się do końca
i staraj się palić (a przynajmniej rozpalać) przy otwartym oknie.
Co do staroci to prawda, ale mnie ogrzanie 3 pokoi po 20 m2 kosztowało w tą
zimę 400 zł.

Tomek