śledzie korzenne

1. Data: 2007-12-21 12:31:19

Temat: śledzie korzenne
Od: "asik" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Chciałabym zrobić śledzie korzenne. Kiedyś miałam przepis ale gdzieś mi sie
zapodział. Czy mógłby ktoś podać przepis (u mnie było tak ze do woreczka
wkładało sie w ziarenkach pieprz, ziele angielskie i cos tam jeszcze to
wkladalo sie do sloika i chyba zalewalo olejem. Sledzie mialy w tym sie
moczyc kilka dni). Niekoniecznie musi byc ten przepis.
Dziekuje
Asik

2. Data: 2007-12-21 12:50:16

Temat: Re: śledzie korzenne
Od: "Gosia" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://kuchnia.gery.pl/sledzie-korzenne-wigilia.html przepis brzmi podobnie

3. Data: 2007-12-21 12:58:35

Od: "asik" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gosia" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "asik" <a...@t...pl> napisał w wiadomości

> http://kuchnia.gery.pl/sledzie-korzenne-wigilia.html przepis brzmi
> podobnie

O to chyba właśnie to było. Hm tylko ja kupiłam w tym roku śledzie w oleju.
Czy można z takich to przyrządzić? W przepisie są solone (w zeszlym roku
mialam wlasnie solone).

Asik

4. Data: 2007-12-21 13:06:19

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"asik" <a...@t...pl> wrote in message

> [...]
>>
> O to chyba właśnie to było. Hm tylko ja kupiłam w tym roku śledzie w
> oleju. Czy można z takich to przyrządzić? W przepisie są solone (w zeszlym

W oleju raczej już nie naciągną, ale wymiana oleju zmieni ich smak
powierzchniowy - co może być korzystne. Jeżeli są to płaty, to można pociąć
je na kawałki i ułożyć z blanszowaną cebulką i plasterkami cytryny, niech
się pomacerują ze 24 godziny i dopiero wtedy zalać olejem korzennym.

5. Data: 2007-12-21 13:07:53

Od: "Gosia" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> oleju.
> Czy można z takich to przyrządzić? W przepisie są solone (w zeszlym roku

Ale w końcowym efekcie i tak są one w oleju chyba?
Te co kupiłaś nie musisz juz tak długo moczyć. Domyślam się że kupiłaś
gotowe płaty śleziowe?

6. Data: 2007-12-21 13:10:45

Od: "asik" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale w końcowym efekcie i tak są one w oleju chyba?
> Te co kupiłaś nie musisz juz tak długo moczyć. Domyślam się że kupiłaś
> gotowe płaty śleziowe?

Tak gotowe tylko tak się zastanawiam czy przejda tymi korzeniami czy sa tak
chlonne jak zwylke solone sledzie?

Asik

7. Data: 2007-12-21 13:16:11

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> niech się pomacerują ze 24 godziny i dopiero wtedy zalać olejem korzennym.

Ok tyle ze po co blanszowac cebule?
najlepszy smak wlasnie z cebuli przechodzi a z blanszowanej cebuli jedynie
slodycz przejdzie ...

8. Data: 2007-12-21 13:24:23

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Misiek" <p...@o...pl> wrote in message

> Ok tyle ze po co blanszowac cebule?
> najlepszy smak wlasnie z cebuli przechodzi a z blanszowanej cebuli jedynie
> slodycz przejdzie ...

Niektórzy nie tolerują surowej. Ja nie blanszuję.

9. Data: 2007-12-21 16:24:48

Od: "Gosia" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Gosia" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

> Tak gotowe tylko tak się zastanawiam czy przejda tymi korzeniami czy sa
> tak chlonne jak zwylke solone sledzie?
>
> Asik

powinny przejść, opłucz je i troche pomocz, ja do wody dodaję troszke octu
lub soku z cytryny

10. Data: 2007-12-21 19:49:55

Od: "asik" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "asik" <a...@t...pl> napisał w wiadomości

> powinny przejść, opłucz je i troche pomocz, ja do wody dodaję troszke octu
> lub soku z cytryny

Ok jutro bede robic dziekuje za rady.

Pozdrawiam
Asik

nalewka kawowa - popsuta?
Lukier. Pomocy
przewrotne pytanie w kwestii 12 potraw...
Marynwany czosnek - Indie
gdzie pudelka na tort/ciasta?