śledzie w śmietanie :)

1. Data: 2005-02-17 18:40:44

Temat: śledzie w śmietanie :)
Od: "Ryba" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pomocy !!
zna ktoś jakiś łatwy sposób na "śledzie w śmietanie " ??
planuje zrobić jutro na obiadek.
mam śledzie -matiasy- i nie wiem co dalej z nimi zrobić :(

1. Data: 2005-02-17 18:53:14

Temat: Re: śledzie w śmietanie :)
Od: "Oszust" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moje ulubione piątkowe danie, którego mogę zjeść całą michę, albo i
więcej:)

Więc tak - 2 opakowania słodkiej śmietany (chociaż ostatnio przez
przypadek kupiłem kwasna i też dało radę) wlewamy do miski, wsypujemy łyżkę
cukru, mieszamy, potem dajemy octu (tyle, zeby było słodko kwasne) - lepiej
wlewać go mało i próbować, a potem dolewać, niż wlać za dużo, bo wtedy to
już porażka:)
Następnie kroimy matiasy w kostkę, taką jak do sałatki, albo troszkę
większą i do śmietany z tym:) Zostaje jeszcze cebula, ja daję jej mniej
więcej tyle samo, co śledzi, ale to już zalezy od gustu - oczywiście też
trzeba ja najpierw pokroić w kostkę:) Wszystko to mieszamy i do lodówki,
niech sie przegryzie.
Jemy obowiązkowo z ziemniakami ugotowanymi w mundurkach.
Smacznego wszystkim śledziożercom:)

--
Oszust
GG 2652263

1. Data: 2005-02-17 19:07:21

Od: "Magdalena W." <b...@1...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Oszust" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
lepiej
> wlewać go mało i próbować, a potem dolewać, niż wlać za dużo, bo
Ja przepraszam, w sumie wiem, że gust i smak są kwestią prywatną, ale
dlaczego słodzisz śledzie ?!
Pytam, bo pamiętam z młodości śledzie w wykonaniu mojej Mamy - kwaśna
"wiejska", prawdziwa gęsta śmietana + cieniutkie półtalarki cebuli +
koniecznie jabłko utarte na grubych oczkach tarki. I to było
pyszności. Aha, musiało się odstać jakąś godzinkę celem przegryzienia
smaków.

Kilka dni temu za to rzuciłam się niemal głową naprzód w miskę
wytęsknionych śledzi w śmietanie u teściowej i ... wyplułam pierwszy
kawałek :(
Wedle zeznania, słodka śmietana plus cukier plus kwasek cytrynowy -
dla mnie nie do przyjęcia :(

Może są dwie szkoły śledziowe? ;-)

Pozdrawiam
Magdalena

1. Data: 2005-02-17 19:18:41

Od: "Oszust" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moja mama tak robiła i tak zostałem nauczony:) Z tym, że tego cukru nie
jest wcale duzo, a po tym jak dasz słone śledzie, to w sumie wcale go nie
czuć.

--
Oszust
GG 2652263

1. Data: 2005-02-17 20:06:21

Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> niech sie przegryzie.
> Jemy obowiązkowo z ziemniakami ugotowanymi w mundurkach.

Wszystko jest w porządku tylko brakuje startego na tarce na dużych oczkach
jabłka ( bezpośrednio do miski ze śledziami).
Uwielbiam śledzie w śmietanie !!!

Pozdrowienia

1. Data: 2005-02-17 20:24:06

Od: "Magdalena W." <b...@1...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
cukru nie
> jest wcale duzo, a po tym jak dasz słone śledzie, to w sumie wcale
przetestuję następnym razem :-) Może po prostu moja teściowa
przesłodziła - w sumie wcale by mnie to nie dziwiło

Pozdrawiam
Magdalena

1. Data: 2005-02-17 20:40:53

Od: "batory" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena W." <b...@1...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> kawałek :(
> Wedle zeznania, słodka śmietana plus cukier plus kwasek cytrynowy -

No jasne, falenicka i otwocka :-)
Ja robię z kwaśną, cebulą i jabłkiem, o słodkiej, słodzonej, z octem i bez
jabłka pierwsze słyszę.
Pozdr. - Agnieszka

1. Data: 2005-02-17 20:44:52

Od: "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "batory" <b...@p...onet.pl>
> No jasne, falenicka i otwocka :-)
> Ja robię z kwaśną, cebulą i jabłkiem, o słodkiej, słodzonej, z octem i
bez
> jabłka pierwsze słyszę.

Następnym razem zrób ze słodką śmietaną, cebulą i kwaśnym jabłkiem. I
niech to trochę postoi w lodówce.
--
Pozdrawiam, Jerzy

1. Data: 2005-02-17 20:51:39

Od: "batory" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "batory" <b...@p...onet.pl>
> bez
>
> Następnym razem zrób ze słodką śmietaną, cebulą i kwaśnym jabłkiem. I
> niech to trochę postoi w lodówce.

No, a ocet? Co z octem?
Pozdr. - A.

1. Data: 2005-02-17 20:58:27

Od: "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "batory" <b...@p...onet.pl>
> No, a ocet? Co z octem?

Wylej to świństwo.
--
Pozdrawiam, Jerzy

Smietana a jogurt.
czy ktoś wie jak robią polędwiczki w KFC?
Mięso na gulasz
Garnuszki?!
jak zabezpieczyć utarte ziemniaki przed zsinieniem