sliwki

1. Data: 2004-08-31 20:02:20

Temat: sliwki
Od: walkie <walkie@no_spam_wroclaw.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam problem, dostalam ogromna siate sliwek od tesciowej.
I nie wiem co ja mam zrobic z tym...
Nie wiem czy czuje sie na silach zrobic z tego jakies powidla. Te
przepisy w google sa skomplikowane i czasochlonne a ja tyle czasu nie
mam ;]
Kto pomoze i podsunie jakis fajny pomysl? :)
--
* Justyna - walkie!
* http://walkie.cegla.art.pl & http://shanties.art.pl

1. Data: 2004-08-31 20:13:37

Temat: Re: sliwki
Od: "Paulinka" <p...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

walkie z adresu walkie@no_spam_wroclaw.net.pl w wiadomości
ch2lfq$v2o$...@w...net.pl wymodził(a) :

> Kto pomoze i podsunie jakis fajny pomysl? :)

Kompot, knedle, ciasto.

Paulinka

1. Data: 2004-08-31 20:22:33

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "walkie" <walkie@no_spam_wroclaw.net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> mam ;]
> Kto pomoze i podsunie jakis fajny pomysl? :)

jezeli nie chce Ci sie robic powidel, ktore trzeba odparowywac kilka dni,
zrob dzem sliwkowy na zelfiksie. To opcja dla leniwych, moim zdaniem calkiem
smaczna.
Wypestkuj sliwki, wrzuc do gara, niech sie rozgotuja (mozesz je zmiksowac
malakserem albo nawet rozgniesc tluczkiem do ziemniakow na drobne czesci),
dodaj do smaku troche mniej cukru niz kaze zelfix 3:1 i juz. Dokladnie
wymieszac, przelac do sloikow, zakrecic, postawic na jakis czas do gory
nogami, zeby dobrze zassalo pokrywke i gotowe.

pozdrawiam
wkn

1. Data: 2004-08-31 20:31:51

Od: walkie <walkie@no_spam_wroclaw.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wkn napisał:

> [...]
> wymieszac, przelac do sloikow, zakrecic, postawic na jakis czas do gory
> nogami, zeby dobrze zassalo pokrywke i gotowe.

i tak wlasnie zrobie bo jedyne co lubie to wlasnie powidla :)

1. Data: 2004-08-31 21:04:21

Od: "Ania Ladorucka" <a...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paulinka" <p...@N...pl> napisał w wiadomości

> Kompot, knedle, ciasto.

Ciasto - przed chwila upieklam takie:

5 jajek
1 szkl. cukru
1/2 szkl. smietany
25 dkg margaryny/masla - rozpuscic
4 szkl. maki
1 proszek do pieczenia (na 1/5 kg maki)
1 cukier wanilinowy
sliwki - ok. 1/5 kg

Skladniki zmiksowac, wylozyc na blache (duza), powtykac gesto wypestkowane
sliwki (skorka na dol oczywiscie) i piec 200 st. 40-50 min.

Szybkie i smaczne.

Pozdrawiam,
Ania

1. Data: 2004-09-01 04:44:43

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ania Ladorucka" <a...@n...wp.pl> napisał w wiadomości

> Skladniki zmiksowac, wylozyc na blache (duza), powtykac gesto wypestkowane
> sliwki (skorka na dol oczywiscie) i piec 200 st. 40-50 min.
>
> Szybkie i smaczne.

niezla jest do tego polewa z ubitego bialka z cukrem, puszyste wychodzi,
smaruje sie gotowe ciasto :) Proporcje mniej wiecej 3 lyzki piany, 2 lyzki
cukru

wkn

1. Data: 2004-09-01 07:06:52

Od: "Ania Ladorucka" <a...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wkn" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

> niezla jest do tego polewa z ubitego bialka z cukrem, puszyste wychodzi,
> smaruje sie gotowe ciasto :) Proporcje mniej wiecej 3 lyzki piany, 2 lyzki
> cukru

Ale jak to sie robi?

Pozdrawiam,
Ania

1. Data: 2004-09-01 07:18:01

Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mam ;]
> Kto pomoze i podsunie jakis fajny pomysl? :)

Ja zrobie w tym roku takie sliwki:
5 kg śliwek węgierek
1 kg cukru
goździki
Śliwki umyć, osuszyć.
Ponakłuwać i zasypać cukrem.
Po jednym dniu zlać sok, dodać goździki i zagotować.
Zalać nim śliwki.
Sok zlewać i gotować 5 razy.
Na końcu zagotować wszystko razem i wkładać do słoików.
Pasteryzować.

Sa pyszne. Moja ciocia podaje je nawet do sniadania w osobnej miseczce.
MNozna je rowniez podjadac same lub podac do obiadu. Jak kto woli.
Warunkiem jest, zeby nie byly robaczywe.
Pozdrawiam serdecznie.
Basiek.

1. Data: 2004-09-01 13:47:42

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale jak to sie robi?

no się ubija po prostu na taką kleistą białą gęstą masę. Tylko jajca trzeba
mieć z pewnego źródła i umyte w gorącej wodzie. W końcu to surowe białko.

wkn

1. Data: 2004-09-02 11:23:17

Od: "Agnieszka J." <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> napisał w
wiadomości news:ch3t38$mn$1@opal.icpnet.pl...
<ciach>
> Warunkiem jest, zeby nie byly robaczywe.

hmm... ale jak to zrobić, żeby wyłowić tylko te bez robaczków :))
--
Agnieszka J.

Dla ciekawych - statystyki grupy
Szprotki w oleju