sliwowica destylowana

1. Data: 2004-09-09 18:37:04

Temat: sliwowica destylowana
Od: wiku <s...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

zna ktos recepture na sliwowice (tak np. jak w lacku robia)
glownie chodzi mi o to czy dodaje sie cukru (jesli tak to w ktorym
momencie) oraz jak dlugo powinny lezakowac sliwki w beczce przed
destylowaniem (z tego co wiem to podwojnym)
uprzedzajac komentarze - wiem, ze to nielegalne, dlatego potraktujcie to
pytanie jako czysto akdemickie (choc sliwki w tym roku wyjatkowo tanie)

wiku

1. Data: 2004-09-10 07:14:21

Temat: Re: sliwowica destylowana
Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiku wrote:

> [...]
> momencie) oraz jak dlugo powinny lezakowac sliwki w beczce przed
> destylowaniem (z tego co wiem to podwojnym)

Klasycznie - s'liwki sa; tak s?odkie, z.e nic sie; nie dodaje.
S'liwki (w beczce?) maja lez.ec', az. sfermentuja;. Ja bym po
prostu zrobi?a cos' w rodzaju wina s'liwkowego, dodaja;c gars'c'
rodzynek (niemytych) i ewentualnie cukru, jez.eli dla droz.dz.y
be;dzie za ma?o w s'liwkach.

> uprzedzajac komentarze - wiem, ze to nielegalne, dlatego potraktujcie to
> pytanie jako czysto akdemickie (choc sliwki w tym roku wyjatkowo tanie)

No bo drzewa obsypane i jest nadpodaz. :-)

choc' nie be;dzie to pewnie mys'l z?ota:
Najpie;kniejsza; muzyka; przed snem
jest mruczenie szcze;s'liwego kota. (F.Klimek)

1. Data: 2004-09-10 08:49:28

Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna Chiger wrote:

> Klasycznie - s'liwki sa; tak s?odkie, z.e nic sie; nie dodaje.
> S'liwki (w beczce?) maja lez.ec', az. sfermentuja;.

slyszalem, ze musza lezec co najmniej ddo bozego narodzenia,
potwierdzisz ???
i dzieki za odpowiedz

wiku

1. Data: 2004-09-10 09:10:36

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiku wrote:

> slyszalem, ze musza lezec co najmniej ddo bozego narodzenia,
> potwierdzisz ???
> i dzieki za odpowiedz

Nie wiem. Te klasyczne to jeszcze leza w sianie w stodole :-)
Nie jest to jakims wymyslem, bo bez siana pewnie zamarzlyby
zamiast fermentowac.

Masakrujesz plogonki :-)

1. Data: 2004-09-10 11:32:03

Od: RoboD <r...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

9 wrzesień (czwartek) gdy o godz. 20:37, na pl.rec.kuchnia, *wiku*
napisał(a):

> [...]
> momencie) oraz jak dlugo powinny lezakowac sliwki w beczce przed
> destylowaniem (z tego co wiem to podwojnym)

Tylko do celów poznawczych ;-)

Polecam do klasycznego bimberka z cukru dodać suszonych śliwek. Ilość i
czas moczenia uzależnione są od tego jaki aromat i jaką intensywność
koloru chciałbyś uzyskać. Co do Łącka to, (zgaduje) zapewne cukru nie
dodają, bo byłoby to mniej opłacalne. Jego brak rekompensują dużą ilość
owoców.

> jak dlugo powinny lezakowac sliwki w beczce przed destylowaniem

zapewne do momentu aż skończy się fermentacja

> destylowaniem (z tego co wiem to podwojnym)

podwójnego (czy nawet potrójnego) destylowania można uniknąć stosując
odpowiednie aparaty destylacyjne...

Pozdr Robert
GG: 1590409
(_usuń spamtrap_)

1. Data: 2004-09-10 12:44:00

Od: "M.W." <t...@p...nospam.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "wiku" <s...@a...waw.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
> uprzedzajac komentarze - wiem, ze to nielegalne, dlatego potraktujcie to
> pytanie jako czysto akdemickie (choc sliwki w tym roku wyjatkowo tanie)

A tu jest adresik ( w celach edukacyjnych podany)

http://homedistiller.org/

traktujacy conieco o metodach oczyszczania ;) rzeczonej sliwowicy...

Marek

1. Data: 2004-09-10 14:06:22

Od: RoboD <r...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

10 wrzesień (piątek) gdy o godz. 14:44, na pl.rec.kuchnia, *M.W.*
napisał(a):

> A tu jest adresik ( w celach edukacyjnych podany)
> http://homedistiller.org/
> traktujacy conieco o metodach oczyszczania ;) rzeczonej sliwowicy...
>
> Marek

Polecam, polecam..., prawdziwa skarbnica wiedzy w temacie
Są jednak na świecie kraje, gdzie wiedzę ze wspomnianej strony można
wykorzystać legalnie nie tylko w celach edukacyjnych.

Pozdr Robert
GG: 1590409
(_usuń spamtrap_)

1. Data: 2004-09-10 21:17:22

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna Chiger" <k...@p...pl>
> Nie wiem. Te klasyczne to jeszcze leza w sianie w stodole :-)
> Nie jest to jakims wymyslem, bo bez siana pewnie zamarzlyby
> zamiast fermentowac.

Zakopują niektórzy w beczkach w ziemi nawet na dwa lata.
--
Pozdrawiam, Jerzy

---
List wolny od wirusów.

1. Data: 2004-09-10 22:06:32

Od: "adamek" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "M.W." <t...@p...nospam.onet.pl> napisał w wiadomości
> A tu jest adresik ( w celach edukacyjnych podany)
>
> http://homedistiller.org/

Spadaj stąd to strona z wirusem

1. Data: 2004-09-11 18:07:01

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora