smierdzacy pokoj

1. Data: 2004-01-09 16:33:45

Temat: smierdzacy pokoj
Od: Mo <l...@b...gazeta.g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

jestem tu po raz pierwszy własnie z okazji zapachu, jaki panuje w jednym
z pomieszczen w mieszkaniu.

Jest to sypialnia, niewielki pokoik, w ktorym stoi szafa, łóżko i mała
szafka z szufladami. Na ścianiach winylowe tapety, na suficie kasetony,
na podłodze PCV i dywan. I śmierdzi. Nie wiem co - wszystkie te obiekty
obwąchane z bliska nie wydzielają z siebie żadnej woni lub zgoła inną.

Wczoraj, korzystając z nieco wyższej temperatury, przewietrzyłam pokój
porządnie, po zamknięciu okna nic nie było czuć, ale po jakimś czasie
ten smród znów się pojawił! :( MA ktoś w domu myszki, chomika, świnkę
morską? Jeśli uzywacie trocin, to wiecie jakie aromaty panują w
sypialni, która powinna pachnieć zgoła inaczej!

Wiem, że to brzmi komicznie, ale ja naprawdę nie wiem skąd to się
bierze? Stara wykładzina? Zgniłe liście na dachu? (jakim cudem???)
Zdechły ptaszek w wewnętrznej skrzynce na rolety zewnętrzne? (jakim
cudem???)

Jeśli komus z Was przytrafiło się coś podobnego i potrafi mi to
wyjaśnić, to będę wdzięczna za pomoc. Za pomysł na detektor żródła, albo
miernik nasilenia smrodu też... ;)--

Pozdrawiam
M.

--
"Kobiety są jak przekład: piękne nie są wierne, wierne nie są piękne."
(Bernard Shaw)

1. Data: 2004-01-09 17:05:03

Temat: Re: smierdzacy pokoj
Od: "Beniamina" <w...@p...onet[skasuj to].pl> szukaj wiadomości tego autora

może podczas budowy mieszkania/domu naraziłaś się komuś z budowy i Ci
zamurowali jajko w ścianie.
Słyszałam o takim przypadku

1. Data: 2004-01-09 17:35:44

Od: " zayebisty" <z...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mo <l...@b...gazeta.g...pl> napisał(a):

> [...]
>
> Jeśli komus z Was przytrafiło się coś podobnego i potrafi mi to
> wyjaśnić, to będę wdzięczna za pomoc. Za pomysł na detektor żródła, albo

A które to piętro?
Co jest pod tym pokojem, a co nad?
Ja to bym szukał przyczyny w sąsiednich pomieszczeniach.

1. Data: 2004-01-09 19:14:39

Od: "berni" <b...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Jjeżeli ten zapach wydziela się ze ścian to polecam środek likwidujący
nieprzyjemne zapachy z pomieszczeń zamkniętych poprzez oprysk.Opakowanie
500ml kosztuje 20 zł + koszty przesyłki( 5 zł) Może uznacie to za chwalenie
, ale znam wiele przypadków likwidacji zapachów prze ten śerodek. Bliższe
szczegóły na priva

1. Data: 2004-01-09 21:38:21

Od: Mo <l...@b...gazeta.g...pl> szukaj wiadomości tego autora

zayebisty stwierdził:

> A które to piętro?
> Co jest pod tym pokojem, a co nad?
> Ja to bym szukał przyczyny w sąsiednich pomieszczeniach.

Piętro IV w bloku, nad jest dach (dziury, ptaszki?), pod - mieszkanie.
Obwąchałam dokładnie ściany, kaloryfer (może od sąsiadki), podłogę... W
sąsiednich pomieszczeniach na tym samym poziomie nie śmierdzi, chyba, że
otworzy się drzwi..

Czy to możliwe, żeby cos było w ścianie? Ale skąd by się wzięło, to
stare bloki i wcześniej nie śmierdziało! Może to Obcy przeprowadzają
doświadczenia? ;) Żeby ten nos się tak szybko nie męczył...

M.

--
"Symetria: estetyka idiotów." (Julian Tuwim)

1. Data: 2004-01-09 21:43:46

Od: "[edymon]" <e...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Mo napisał:

> [...]
> stare bloki i wcześniej nie śmierdziało! Może to Obcy przeprowadzają
> doświadczenia? ;) Żeby ten nos się tak szybko nie męczył...

Moze duchy?:-) Mojej mamie po smierci babci przez tydzien co noc
smierdzialo osrodkiem opiekunczym, w ktorym babcia przebywala przed
smierci z racji ciezkiej choroby...:-) Moze ktos Ci zamurowal przodka w
scianie?:-) Ale to juz temat NTG:-)

Edytka
[edymon]

1. Data: 2004-01-09 21:53:42

Od: Slawomir Mateuszczyk <s...@g...pl.SkasujTo> szukaj wiadomości tego autora

Mo wrote:
> [...]
> Obwąchałam dokładnie ściany, kaloryfer (może od sąsiadki), podłogę... W
> sąsiednich pomieszczeniach na tym samym poziomie nie śmierdzi, chyba, że

Może zdechła mysz, może coś zawilgocone...

Meble możesz sprawdzić - wynosić po kolei do innego pomieszczenia
i sprawdzać czy żródło zapachu też się przeniosło.
--
Slaw

1. Data: 2004-01-09 22:01:52

Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> na podłodze PCV i dywan. I śmierdzi. Nie wiem co - wszystkie te obiekty
> obwąchane z bliska nie wydzielają z siebie żadnej woni lub zgoła inną.

Jakiego rodzaju jest to smród ? Chemiczny czy organiczny (wynikający z
rozkładu czegoś "żywego inaczej") ?

Jak na mnie - tzn. moje pierwsze odczucie jak przeczytałem Twojego posta
to ... coś dużo chemii/tworzyw sztucznych w tym pokoju. Winylowe tapety,
kasetony jak mniemam styropianowe, wykładzina - zbiera się tego trochę.
Dodaj do tego meble - zapewne nie lite drewno a materiały drewnopochodne
to ... porażka :-(

Czy jest zapewniony dopływ świeżego powietrza do całego mieszkania i w
szczególności do feralnego pokoju. Czy są kratki wywiewne ? Jak piszesz
w poście poniżej "to stare bloki" więc pewnie i kominów wentylacyjnych
powinien być dostatek - może trzeba je przejrzeć/udrożnić - obowiązek
spoczywa na administratorze budynku.

> Zdechły ptaszek w wewnętrznej skrzynce na rolety zewnętrzne? (jakim
> cudem???)

Niekoniecznie ptaszek - może mysz ? Sprawdziłbym to.

Pytań jest więcej - np. kiedy pojawił się zapach.

Pozdrawiam - na szczęście z nieśmierdzącego pokoju ;-) za to lekko
przykurzonego - remont w pełni :-)

--
Wojciech Ściesiński
w...@N...prv.pl

1. Data: 2004-01-10 13:44:22

Od: "prodak" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Na ścianiach winylowe tapety, + klej miałem to samo po 2 latach wietrzenia
przeszło.

1. Data: 2004-01-10 19:00:57

Od: Mo <l...@b...gazeta.g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ha! Nie mysz. Nie ptaszek. Nie liscie. Nie duchy. Nie jajko. I nie
obcy... :)
Po prostu odpowietrzacz od kaloryfera nie do konca jest szczelny i
powolutku sobie kapalo na dywan (tak z kropelke na 4-5 min.)
A taki mokry dywanik tez calkiem niezle capi...
No, ale mokrego dywanu nie da sie wywachac tylko go przypadkiem wymacalismy.
Teraz odpowietrzacz chroniony jest skarpetka, dywan schnie, a pokoj sie
wietrzy... :)

Dzieki za zainteresowanie i pozdrawiam
M.

--
"Kobieta wierzy, że 2 i 2 zmieni się w 5, jeśli będzie długo płakać i
zrobi awanturę." (George Eliot)

jak we własnym zakresie pokryzować kaloryfery?
lodówki-2 agregaty czy jeden? no frost?
Ogrzewanie gazowe
Tapety papierowe zerwać muszę
[spam] I-BOX - UNIVERSAL - Hansgrohe zestaw podtynkowy