soczewki jednodniowe

31. Data: 2006-04-27 21:00:26

Temat: Re: soczewki jednodniowe
Od: "Statystyczny Internauta" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Baran" <g...@o...plCUT> napisał w wiadomości
news:e2q1tc$n7o$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Ja po przerzucenie się na soczewki z okularów (w okularach zwykłych
> pływałam ;) ) kupiłam sobie okularki pływackie - dziwnie w nich wyglądam,
> bo na basenie w okularkach to już zazwyczaj zawodowcy śmigają, a ja nawet
> pływać za bardzo nie umiem. Parują trochę,

Jeśli masz takie z powierzchnią przylegającą do twarzy zrobioną z gąbki, to
wypróbuj takie z gumą - z doświadczenia wiem, że mniej parują ;)

> ale można z tym żyć - nawet po wczorajszej wizycie na basenie
> stwierdziłam, że używam ich głównie do nurkowania, gdy pływam po
> powierzchni to nie mam tak dużego kontaktu z wodą w okolicach oczu, żeby
> mogły mi się wypłukać - no ale jak już pisałam żaden zawodowiec ze mnie ;)
> Za to po pierwszej wizycie na basenie z soczewkami na oczach stwierdziłam,
> że o wiele przyjemniej jest widzieć gdzie się płynie a nie tylko rozmazane
> kontury ścian basenu ;)

No, ba ;)
Co do wyplukania - jeszcze sie nie zdobylem na otworzenie oczu pod wodą, ale
jestem już blisko ;) W każdym razie wbrew pozorom trudno je (soczewki, nie
oczy - chociaż te też pewnie trudno) wypłukać, łatwiej przesunąć. Co
ciekawe, zdarza mi się coś takiego po kontakcie oka z wodą, że soczewki
jakby nie było, nie czuję jej, itd., ale po chwili okazuje się, że jednak
jest i wszystko normalnie widać - nie wiem, czy to wina wody, która wchodzi
pod soczewkę, czy jakiegoś przesunięcia, ale na basenie się zdarza i bywa
stresujące, bo wydaje się, że soczewka zgubiona.

W każdym razie: zazdroszczę tym, co nie potrzebują ani soczewek, ani
okularów :]

stti.

32. Data: 2006-04-27 21:06:40

Od: "creed" <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Habeck Colibretto" <h...@N...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:1vet7glidyaw3$.dlg@habeck.pl...
> Dnia 27.04.2006, o godzinie 17.22.32, na pl.sci.medycyna, siliana
> napisał(a):
>
> Tak BTW na wszelki wypadek najlepiej trzymiesięczne nosić miesiąc. ;))

Trzymiesieczne miesiac nosic? Ty chyba jestes niepowazny :/
Producent napisal ze trzy miesiace to nosic trzeba 90 dni a nie 30 ;) Chyba,
ze na wlasne ryzyko...

--
Pozdrawiam serdecznie!
Jacek W.

33. Data: 2006-04-28 10:48:36

Od: Baran <g...@o...plCUT> szukaj wiadomości tego autora

siliana napisał(a):
> Użytkownik "RobertSA" <n...@a...invalid> napisał w wiadomości

> a nawet wiecej - moj oku doradza tylko 1-dniowe na basen

Ja, jeśli akurat tak się spotka termin zmiany soczewek i basenu biorę
soczewki już zużyte (miesięczne), trzymam je te 2 czy 3 dni w pudełku,
idę na basen i potem je wyrzucam (od razu próbujących naskoczyć na mnie,
że psuję wzrok czy coś 'przenoszonymi soczewkami' - dla mojej wady nie
ma jednodniowych soczewek torycznych)

34. Data: 2006-04-28 10:49:46

Od: Baran <g...@o...plCUT> szukaj wiadomości tego autora

Statystyczny Internauta napisał(a):

> Jeśli masz takie z powierzchnią przylegającą do twarzy zrobioną z gąbki,
> to wypróbuj takie z gumą - z doświadczenia wiem, że mniej parują ;)

Aż sprawdziłam co mam - jednak guma - to nie chcę myśleć jak może być
gorzej z gabką - ale można z tym życ, przepłukać woda i na chwilę jest
spokój ;)

> No, ba ;)
> Co do wyplukania - jeszcze sie nie zdobylem na otworzenie oczu pod wodą,
> ale jestem już blisko ;)

Eeee, bez okularków to ja chyba się nigdy nie odważę, nieważne z
soczewkami czy bez - soczewki boję się stracić (a stanowią poważną wyrwę
w moim budżecie ;) ) a nawet bez nich jakoś tak otworzyć oczy pod wodą
bez ochrony kawałka plastiku - brrr ;) W tym ratują mnie jedynie okularki

> W każdym razie: zazdroszczę tym, co nie potrzebują ani soczewek, ani
> okularów :]

I ja, i ja

35. Data: 2006-04-28 10:50:21

Od: "creed" <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> idę na basen i potem je wyrzucam (od razu próbujących naskoczyć na mnie,
> że psuję wzrok czy coś 'przenoszonymi soczewkami' - dla mojej wady nie

Mozna kupic jedynie soczewki z wyprzedzeniem na pol roku :/
Zgadza sie?

--
Pozdrawiam serdecznie!
Jacek W.

36. Data: 2006-04-28 10:53:34

Od: Baran <g...@o...plCUT> szukaj wiadomości tego autora

creed napisał(a):

> Mozna kupic jedynie soczewki z wyprzedzeniem na pol roku :/
> Zgadza sie?

Hmm, nie wiem... Wiem, że nawet miesięcznych dla -2,75 cylindra poza B&L
optyk nie mógł mi zaproponować niz innego. A może coś się pojawiło, ktoś
wie?

37. Data: 2006-04-28 11:00:06

Od: Baran <g...@o...plCUT> szukaj wiadomości tego autora

RobertSA napisał(a):

> ABSOLUTNIE nie wolno plywac w soczewkach kontaktowych bez dodatkowego
> zabezpieczenia okularami plywackimi!!!

Ale czy ja napisałam, że coś takiego praktykuję? ;) Za dużo ten mały
kawałek galaretki mnie kosztuje, żebym sobie mogła je zostawić na dnie
basenu czy jeziora. A zdanie, które cytowałeś, tyczy się pierwszej
wizyty na basenie z soczewkami, po tym, jak wcześniej nosiłam okulary i
przy -7D i astygmatyzmie kiepsko się na basenie czułam, jeśli nie miałam
ich jednak na nosie i wszystko było rozmazane. Nawet zaparowane okularki
a pod nimi soczewki są lepsze niż tamte wrażenia ;)

38. Data: 2006-04-28 11:05:25

Od: Baran <g...@o...plCUT> szukaj wiadomości tego autora

creed napisał(a):
a nawet wiecej - moj oku doradza tylko 1-dniowe na basen

> Mozna kupic jedynie soczewki z wyprzedzeniem na pol roku :/
> Zgadza sie?

Aaaa, chodzi Ci o to, że sprzedają tylko po 6 sztuk w opakowaniu? Nie
wiem jak inne, ale Soflens 66 Toric Bauscha tak mają, ale to nie są
jednodniowe tylko miesięczne.

39. Data: 2006-04-28 11:46:55

Od: "creed" <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> creed napisał(a):
> a nawet wiecej - moj oku doradza tylko 1-dniowe na basen

> Aaaa, chodzi Ci o to, że sprzedają tylko po 6 sztuk w opakowaniu?

Tak

> Soflens 66 Toric Bauscha tak mają, ale to nie są
> jednodniowe tylko miesięczne.

Zgadza sie

--
Pozdrawiam serdecznie!
Jacek W.

40. Data: 2006-04-28 11:51:49

Od: Dunia <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Statystyczny Internauta wrote:

> [...]
> ale jestem już blisko ;) W każdym razie wbrew pozorom trudno je
> (soczewki, nie oczy - chociaż te też pewnie trudno) wypłukać, łatwiej

Dokladnie. Ja dosc czesto otwieram oczy pod woda w soczewkach i tylko
raz czy dwa mi sie soczewka wyplukala.
Okularkom plywackim mowie nie ;-), ale kiedy mam miec kontakt z woda
basenowa, morska itp to uzywam tylko jednodniowek.

D.
--
Sharks cause fatal injuries to about 12-25 humans per year.
Humans kill about 100 million sharks per year.

Kłucie pod lewą pachą?
wadliwy stymulator medtronic
Nieprzyjemne kopanie przez prąd elektrostat.
Czy mam szanse na zwrot kosztow od NFZ?
Prasa: Czy widział kto ubogiego doktora ?