Re: soczewki jednodniowe

From: "Statystyczny Internauta" <s...@o...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: soczewki jednodniowe
Date: Thu, 27 Apr 2006 23:00:26 +0200

Użytkownik "Baran" <g...@o...plCUT> napisał w wiadomości
news:e2q1tc$n7o$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Ja po przerzucenie się na soczewki z okularów (w okularach zwykłych
> pływałam ;) ) kupiłam sobie okularki pływackie - dziwnie w nich wyglądam,
> bo na basenie w okularkach to już zazwyczaj zawodowcy śmigają, a ja nawet
> pływać za bardzo nie umiem. Parują trochę,

Jeśli masz takie z powierzchnią przylegającą do twarzy zrobioną z gąbki, to
wypróbuj takie z gumą - z doświadczenia wiem, że mniej parują ;)

> ale można z tym żyć - nawet po wczorajszej wizycie na basenie
> stwierdziłam, że używam ich głównie do nurkowania, gdy pływam po
> powierzchni to nie mam tak dużego kontaktu z wodą w okolicach oczu, żeby
> mogły mi się wypłukać - no ale jak już pisałam żaden zawodowiec ze mnie ;)
> Za to po pierwszej wizycie na basenie z soczewkami na oczach stwierdziłam,
> że o wiele przyjemniej jest widzieć gdzie się płynie a nie tylko rozmazane
> kontury ścian basenu ;)

No, ba ;)
Co do wyplukania - jeszcze sie nie zdobylem na otworzenie oczu pod wodą, ale
jestem już blisko ;) W każdym razie wbrew pozorom trudno je (soczewki, nie
oczy - chociaż te też pewnie trudno) wypłukać, łatwiej przesunąć. Co
ciekawe, zdarza mi się coś takiego po kontakcie oka z wodą, że soczewki
jakby nie było, nie czuję jej, itd., ale po chwili okazuje się, że jednak
jest i wszystko normalnie widać - nie wiem, czy to wina wody, która wchodzi
pod soczewkę, czy jakiegoś przesunięcia, ale na basenie się zdarza i bywa
stresujące, bo wydaje się, że soczewka zgubiona.

W każdym razie: zazdroszczę tym, co nie potrzebują ani soczewek, ani
okularów :]

stti.