Re: sos

From: AgataW <a...@g...com.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: sos
Date: Tue, 09 Apr 2002 17:24:18 GMT

"Magda" <m...@i...pl> wrote:

>Na początek chciałam wszystkich pozdrowić, ponieważ jestem tu pierwszy raz
>:))
>Mam pytanie -otóż w knajpkach do smażonego mięsa podają gęste sosy -zwane
>różnie: turecki, czosnkowy, ziołowy...

Kilka wariantow na sos...
Sos Czosnkowy
"-Kilka zabkow czosnku (wedle uznania, ale ja na buteleczke
sosu taka od ketchupu Heinz daje pol glowki czosnku) -majonez
-smietana (kwaskowa) -sol -kwasek cytrynowy Czosnek nalezy
zmiazdzyc (lub rozetrzec jak kto woli), nastepnie lekko osolic. Majonez
i smietane wymieszac ze soba w proporcjach pol na pol. Dodac
do tego roztarty czosnek i wymieszac. Mozna doprawic odrobinka
kwasku. Najlepiej podawac lekko schlodzone" ArtNow

Sos czosnkowy
"...utarty dokladnie z sola czosnek + troche pieprzu + jogurt
naturalny + majonez (w dowolnych proporcjach- jak kto lubi) i
troche soku z cytryny, ewentualnie odrobina cukru dla zlagodzenia
smaczku" Mdana

"...To sie moze wyda dziwne ale ja do tego wszystkiego dodaje
jeszcze natke zielonej pietruszki pokrojona jak najdrobniej.Robi
rewelacyjny efekt a poza tym neutralizuje nieco nie dla
wszystkich przyjemny zapach czosnku." Izabela Wójcik

Sos czosnkowy
"...gęsta smietana, z porcja majonezu, fura czosnku i uczciwa
porcja majeranku, doprawione pieprzem i sola. ( dziewczyny wiem
ze to dla posladków zabójcze) z proporcjami jest raczej cięzko
bo to zalezy od oka. Ja lubie przygotowac ow sos ( niestety) z
gęstej smietany, ziól prowansalskich ( bazylia w
szczególności), czosnku w mega dawce, kropli cytryn, pieprzu i soli. Staram
się przygotować go wcześniej. A majeranek ma w sobie tutaj dużo
uroku.nie daję majonezu a jogurtem ewentualnie rozwadniam.
Turcy lubią dodać swieza mięte" AgataW.

Sos czosnkowy
"... 1/4 litra zwyklego jogurtu 1 maly zabek czosnku 1 maly
ogorek 1/4 lyzeczki soli, pieprzu, cukru Pokroic ogorek na drobne
kawalki, jak na chlodnik Zmiazdzyc i posiekac czosnek, w
mozdzierzu ukrecic czosnek z sola, pieprzem i cukrem, wymieszac z
jogurtem, dodac ogorek, wymieszac, zostawic pod przykryciem w
chlodnym miejscu, na godzine lub dluzej, zeby sie "przegryzlo". MagdalenaB.