sos do makaronu, mniam mniam

1. Data: 2001-09-13 11:11:22

Temat: sos do makaronu, mniam mniam
Od: Adam Majtyka <m...@s...pekao.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam!

podpatrzylem ostatnio cos co mi bardzo posmakowalo (pewnie odkrywam
ameryke, ale trudno)
dodatkowo nie znalazlem tego na witrynie makarony, wiec podaje.
prosze o sprostowanie jesli powinno byc inaczej ... ale w tej wersji tez
jest super smaczne

czas przygotowania: 20 min max

makaron kokardki - przygotowac al dente (normalka)

sos:
porcja sosu dla 0.5 kg makaronu (suchej masy ;) )

3-4-5 cebule (lub wiecej, jak kto lubi) drobno posiekane podsmazamy na
oliwie
dodajemy drobno posiekane pare zabkow czochu i podsmazamy dalej
posiekana natka pietruchy (tym wiecej im wiecej czochu - ja daje peczek)

wrzucamy dwie odsaczone puszki tunczyka (tego w zalewie naturalnej),
dobrze rozdrobinic
dodajemy dwie kwasne smietany (np kesem), mieszamy
dalej , 2 lub 3 lyzeczki curry, bialy pieprz i sol do smaku

odcedzony, goracy makaron mieszamy z sosem - pycha

pozdrawiam

ps co jeszcze fajnego (nie koniecznie z duza iloscia miecha) mozna
zrobic z curry - bo mam cala paczke i gdyby nie ten podpatrzony sosik to
pewnie nigdy bym jej nie otworzyl ...

1. Data: 2001-09-13 11:26:36

Temat: Re: sos do makaronu, mniam mniam
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ps co jeszcze fajnego (nie koniecznie z duza iloscia miecha) mozna
> zrobic z curry - bo mam cala paczke i gdyby nie ten podpatrzony sosik to
> pewnie nigdy bym jej nie otworzyl ...

Z curry można sporo, np. warzywa w sosie curry. W środku kalafiorek i różne
różności. Wychodzi żółte i smieszne. Jak chcesz to wygrzebię przepis. Kiedyś
robiłam

Wkn

1. Data: 2001-09-13 11:27:04

Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Adam Majtyka <m...@s...pekao.com.pl> wrote in message
> ps co jeszcze fajnego (nie koniecznie z duza iloscia miecha) mozna
> zrobic z curry - bo mam cala paczke i gdyby nie ten podpatrzony sosik to
> pewnie nigdy bym jej nie otworzyl ...

swego czasu przebojem w mojej rodzinie byl ryz warzywami i kurczakiem,
porzadnie doprawiony curry wlasnie. Przepis przywiozla moja swiatowa ciocia,
a bylo to z 10 albo i wiecej lat temu. W tych czasach byl to w mojej
rodzinie prawdziewy powiew z wielkiego swiata :-)
Sklad: piersi z kurczaka podsmazone na oleju i warzywa: marchew, seler,
pietruszka, kalafior - to obowiazkowe, a potem co dusza zapragnie:
pieczarki, papryka, por, kielki. Warzywa podsmazamy na tluszczu do sredniej
miekkosci, mozna minimalna ilosc wody dolac. Dodajemy pokrojone w kostke
piersi kurczacze, przyprawiamy curry, papryka ostra, sola.
To wszystko ukladamy na ugotowany ryz. Jest pycha i pieknie pachnie.
Smaczengo
Asia

1. Data: 2001-09-13 11:43:02

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik asia <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9nq5rc$hb6$...@n...tpi.pl...

> [...]
> piersi kurczacze, przyprawiamy curry, papryka ostra, sola.
> To wszystko ukladamy na ugotowany ryz. Jest pycha i pieknie pachnie.

Tak tak, popieram, tez robiłam coś takiego i było pycha. Tylko za dużo curry
mi się wtedy wsypało, trzeba uważać, bo jest curry ostre (lekko gorzkie) i
łagodne.

Wkn

1. Data: 2001-09-13 11:50:34

Od: Adam Majtyka <m...@s...pekao.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

jesli jeszcze wychodzily smaczne , to chetnie ;)

a.

1. Data: 2001-09-13 12:43:18

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Adam Majtyka <m...@s...pekao.com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@s...pekao.com.pl...
> jesli jeszcze wychodzily smaczne , to chetnie ;)

Wychodziło smaczne, ale niestety gdzies posiałam przepis. Obiecuję wieczorem
poszukać.
A w zastępstwie podaję inne rzeczy z curry:

Sałatka z curry i pędami bambusa
torebka ryżu
2 grube plastry szynki konserwowej
3-4 plastry marynowanej papryki
szklanka groszku mrożonego
puszka pędów z bambusa
sok z pół cytryny
olej
łyżeczka z curry
sól, pieprz, cukier

Ryz na sypko z sola i curry ugotować, wyjdzie żółty. Groszek zalac szklanką
gorącej wody, wsypac pół łyżeczki cukru zagotować, jak ostygnie odcedzić.
Pedy osaczyć, opłukać wodą, pokroić w paseczki. Papryke i szynkę w paseczki.
Olej, wymieszać z sokiem z cytryny, sola i pieprzem, wymieszać z ryżem,
dodać warzywa i szynkę.

Pewnie trzeba bedzie nieco zmodyfikować składniki i proporcje, także
przyprawy, ale zapowiada się ciekawie.

Ryba w potrawce curry:
70 dag filetów z np dorsza
sok z cytryny
peczek dymki
masło
2 łyżki mąki
1-2 łyżki curry
szklanka mleka
szklanka rosołu
1/2 śmietany kremówki
sól, biały pieprz

rybę umyć, pofiletować i w kostkę, skropić sokiem z cytryny. Dymke pokroić w
krążki podsmażyć na masle, oprószyć mąką i curry, zasmażyć. Zalać rosołem i
mlekiem zagotować, zabielić smietaną. Rybkę w tym sosiku gotować około 10
minut. Dosolić, dopieprzyć, można podawac z ryżem

To tyle
Wkn

1. Data: 2001-09-14 13:57:45

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dodatkowo nie znalazlem tego na witrynie makarony, wiec podaje.
> prosze o sprostowanie jesli powinno byc inaczej ... ale w tej wersji tez

Chcesz jeszcze ten przepis na warzywa w curry? Bo znalazłam przepis :-))

Wkn

1. Data: 2001-09-18 07:52:39

Od: Adam Majtyka <m...@s...pekao.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

poprosze!

Wkn wrote:

> Chcesz jeszcze ten przepis na warzywa w curry? Bo znalazłam przepis :-))

Ajvar
Metoda Montignac - pytania do stosujacych
W sprawie spotkania 15.09 w Warszawie
(OT) :-)
Ketchup