stare jabłonie

21. Data: 2002-12-05 21:54:27

Temat: Re: stare jabłonie - Bogusiowi
Od: "WojtekP" <d...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Bielawski" <l...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:asn70b$1ec$1@news.tpi.pl...
> [...]
> prezesem czegoś, co do istenienia czego ma się wątpliwości) ale możemy
> spróbować przynajmniej z tym nakazywaniem.
> Idąc za tropem roli zwierzchników - nie mają się znac tylko innym mówić,
co
> robić i na czym się znać - możemy się tak umówić że ja na Ciebie
deleguję -
> tym bardziej jeśli to dla Cię zaszczyt ;-) - zadanie co byś się uczył
pilnie
> i tu donosił co się nauczyłeś.
>
> BoGusław - co do ksiązki może zaglądnie przedwiosną.

juz zabieram sie za rozgryzienie problemyu okulizacji. po przelozeniu rzeczy
na ludzki jezyk - dam znac.
wojtek Pa

22. Data: 2002-12-05 21:56:42

Temat: Re: stare jabłonie
Od: "WojtekP" <d...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> napisał w wiadomości
8...

> Ooooo!
> A ile zrazow mozesz pozyskac?

jeszcze nie wiem, ale jak sie dowiem - dam znac - i pewnie tu i owdzie
podesle owego zraza.
sie nie odezwie zaden specjalista od
> szczepien, to odpytam Ojca i napisze cos wiecej.
> Pozdrowienia - Ewa Sz.
PROSZE - pytaj ojca!

zerknij na mojego posta w tej kwestii i zapytaj Taty CO DALEJ! i na co
zwracac uwage
Wojtek Pa

23. Data: 2002-12-06 07:27:19

Od: "Ania Onet" <a...@n...spam.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <a...@o...pl> napisał w
wiadomości news:AEELLCFPEPACHFAEFIBEKEKODFAA.abies@ogrod-botani
czny.pl...

> A o nas nie pomyślałaś :-(
> pozdrawiam B.R.
>
> --
Ewa będzie sąsiadką, może wpadać codziennie, a Wy będziecie bardzo mile
widziany gośćmi :)))

pozdr
Ania

24. Data: 2002-12-06 08:22:53

Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "WojtekP" <d...@p...com.pl> napisał w wiadomości
> (...)
> trzeba miec WIEDZE) i tez chcialbym zaszczepic. Ba mam nawet ksiazke
> Augustyna Miki "Szczepienie i przeszczepianie roslin sadowniczych" (cena
8
> zl!) . Raz przeczytalem ale malo zrozumialem.
(...)
> Co juz wiem - ze podkladke to najlepiej kupic w szkolce a zraz - czyli to,
> CO chcemy szczepic powinno sie:
> 1.pomiedzy styczniem a marcem sciac jednoroczne pedy(ale nie wilka) o
> dlugosci 50 - 70 cm i `
> 2.przechowywac te pedy w wilgotnym piasku. ALE - nie wiem jak dlugo!!!! -
> jeszcze nie doczytalem (...)

To ja się podzielę moimi doświadczeniami w szczepieniu drzewek owocowych.
:-)
Szczepię najczęściej w marcu. Czy na początku miesiąca czy później zależy
od warunków pogodowych - czy wczesna wiosna czy próżna.
W tym okresie odcinam z "chcianej" odmiany zraz i idę (albo jadę)
na moją działkę, gdzie podchodzę do drzewka, które chcę zaszczepić
tą nową odmianą i szukam gałązki o podobnej grubości co zraz
i w miejscu w którym mniej więcej chcę to mieć, najlepiej blisko pnia
głównego.
Przycinam podkładkę na skos i podobnej wielkości skos robię na zrazie.
Staram się, aby płaszczyzny cięcia były gładkie i przylegały do siebie całą
powierzchnią. Zdarzyło mi się opłacić te operacje własną krwią. Nie na
sukcesów bez ofiar.
Przykładam do siebie te pasujące powierzchnie i ciasno owijam paskiem folii.
Koniec zrazu ucinam nad trzecim oczkiem i smaruję maścią ogrodniczą.
Większość takich działań kończy się sukcesem.
Nawet mam jabłka na gruszy, co jest efektem przypadku, a nie cel jaki
chciałam osiągnąć.
Myślałam, że gruszę szczepię inną odmianą gruszy, a wyszły jabłka.
Można obejrzeć jakie owoce były w zeszłym roku na zdjęciu
http://republika.pl/kkrycha/owocejabgru.jpg .
Zdjęcie z tego roku też mam, ale jeszcze nie zeskanowane.

Chętnie zaszczepię moje drzewka innymi ciekawymi i smacznymi odmianami,
którymi chwalą się grupowicze :-)

Pozdrawiam Krycha

25. Data: 2002-12-06 11:43:04

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:3impsa.7hq.ln@dns.zkz.com.pl krycha
<k...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> chciałam osiągnąć.
>
> Chętnie zaszczepię moje drzewka innymi ciekawymi i smacznymi odmianami,

Hejka. A mogła byś spróbowac zaszczepić grusze na wierzbie?:)) Znam
takich, którzy byli by Ci dozgonnie wdzieczni.;-)
Ja...cki

26. Data: 2002-12-06 12:12:14

Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> W wiadomości news:3impsa.7hq.ln@dns.zkz.com.pl krycha

> Hejka. A mogła byś spróbowac zaszczepić grusze na wierzbie?:)) Znam
> takich, którzy byli by Ci dozgonnie wdzieczni.;-)

Chyba komuś, bo u mnie nie ma wierzby :-))

Pozdrawiam Krycha

27. Data: 2002-12-06 15:53:02

Od: "Ania Onet" <a...@n...spam.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> napisał w wiadomości
8...

> Slyszalam, takie wieksze wroble juz cwierkaly :-)
> Jerzmanow gora!
[ciach]
> Pozdrowienia - Ewa Sz.

Czy te większe wróble to Kolega Małżonek ? ;))))
Niezły z niego wróbel ;)))

pozdr
Ania

28. Data: 2002-12-06 16:55:14

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Ania Onet" <a...@n...spam.poczta.onet.pl> writes:

> Ewa będzie sąsiadką, może wpadać codziennie, a Wy będziecie bardzo mile
> widziany gośćmi :)))

Słyszysz, Bogusławie? To może na jakiś kurs wyplatania koszyków (na te
jabłka) się zapiszemy? :-)

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
W środku pampy śpiewał gaucho Bruno:
,,Dźwięcz, gitary mej miłosna struno!

29. Data: 2002-12-06 19:12:20

Od: "Ania Onet" <a...@n...spam.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Sapijaszko" <g...@s...net> napisał w
wiadomości news:m14r9rw0i5.fsf@sapijaszko.net...
> Słyszysz, Bogusławie? To może na jakiś kurs wyplatania koszyków (na te
> jabłka) się zapiszemy? :-)
>
> Pozdrawiam,
> Grzesiek
> --

i ja też na ten kurs, i ja też

pozdr
Ania

30. Data: 2002-12-06 23:16:53

Temat: Re: stare jabłonie Jerzemu!
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czesc,
> ufam, ze nie pijesz do mnie TYM BARDZIEJ, ze prezesem JEST Boguslaw.!

Ups, skleroza, nie boli ale trzeba się tłumaczyć.
Wybacz Bobusiu;
;-)
--
Pozdr. Jerzy Nowak