Re: staż na dyplomowanego

From: "zz" <zzaniewicz@[nospam]poczta.onet.pl>
Newsgroups: pl.soc.edukacja
Subject: Re: staż na dyplomowanego
Date: Thu, 7 Aug 2003 14:13:18 +0200
Sender: z...@p...onet.pl@client-2-03.stella.net.pl

Użytkownik "Agnieszka" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
news:bgs1hi$lb2$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Wiem, że nie muszę. Ale jeżeli już podejmuję się jakichkolwiek
działań to
> chciałabym, aby były one z sensem i przyniosyły jak najwiekszą
korzyść
> zarówno mi jak i uczniom.

I o to chodzi żeby solidnie wykonywać swoją prace i nie robić rzeczy
do których nie ma się przekonania.

> Zresztą nie bez znaczenia jest tutaj podejśce
> dyrekcji do osób odbywających staż. Nauczyciele, którzy robili staż
u mnie w
> szkole byli do wielu rzeczy wręcz zmuszani.

Znam to z własnej szkoły i wiem, że nie łatwo powiedzieć "nie"
dyrektorowi. Jednak czasami warto się odważyć. Doświadczenie uczy
mnie, że ci co potrafią w pewnych sytuacjach odmówić traktowani są z
większym respektem.

> [...] twierdzili, że był to okres bardzo ciężki,
> podczas którego skupiali się i owszem na działaniach, ale "produkcja
> dokumentacji" była bardzo czesto nadrzędnym celem.

W kwestii "papierów" to rzeczywiście prawda. Najgorsze jest to, że
jakieś 80% tego co człowiek napisze nikt nie przeczyta. Jeżeli już na
siłe chciałabym znaleźć jakiś plus(?!) tej strony awansu to zmusza ona
do dogłębnego poznania wielu przydatnych przepisów, do których
wcześniej nie chciało mi się zaglądać a w przypadku starszych
nauczycieli "współczesnej" literatury ped. i metod.

> Pani Zosiu, dziękuję za adres strony.

Uprzejmie proszę i polecam sie na przyszłość (najwcześniej za 2 tyg.-
jutro wyjeżdżam)
Tutaj znajdzie Pani pełny tekst projektu zmian w Karcie:
http://www.eduinfo.pl/?section=zmiany_prawne&id=98
Polecam również forum eduseeka:
http://eduseek.interklasa.pl/forum/list.php?f=19
pozdr.