straty w ogrodzie po tegorocznych mrozach

11. Data: 2006-03-20 03:15:58

Temat: Re: straty w ogrodzie po tegorocznych mrozach
Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"wrześniowa " <b...@v...pl> wrote in message
news:3592.000001c7.441dcc8e@newsgate.onet.pl...

> b.słabo nie przemarzną? Pozdrawiam Wrześniowa

Mam tylko ta jedna azalie japonska. Najlepszym okryciem jest snieg (jesli
jest).
Na poczatku warto tez okryc stroiszem swierkowym np. bo wtedy nie bedzie
potrzeba duzo sniegu by przykryc calosc.
Badz dobrej mysli jesli chodzi o Twoje azalie. Wiekszosc popularnych
odmian zrzucajacych liscie na zime jest odporna wystarczajaco.

Pozdrawiam,
Bpjea

12. Data: 2006-03-23 08:52:11

Od: "Wojtek" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Podobnie i u mnie
Wymarzly wszystkie laurowisnie - sa burobrazowe, i tylko pojedyncze liscie przy
gruncie pozostaly zielone
Bluszcze tez jakos zbrazowialy. Ale moze to dobrze... W tym roku mialem zamiar
puscic pnacza na sciany domu. Skoro bluscz potrafi wymarznac przy takiej zimie,
to ide w winobluszcz.
Bukszpany nadaja sie do pozadnego golenia - nie calkiem, ale wiele galazek jest
przemarzniete
No i trawniki - nedza i rozpacz... no i jeszcze ta plesn.
Wszstko bylo by OK, gdyby nie ten snieg. Przez to bede mial powazne opoznienia w
tegorocznych pracach ogrodowych.
Naszczescie rozaneczniki o dziwo, mimo ze nie okrywane swietnie wygladaja
Magnoliom puchna paki, iglaki troche spponiewierane, ale dadza rade
Pozdrawiam
Wojtek

13. Data: 2006-03-23 12:38:33

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojtek" <w...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:51e4.00000056.442261ba@newsgate.onet.pl...
> [...]
zamiar
> puscic pnacza na sciany domu. Skoro bluscz potrafi wymarznac przy takiej

No widzisz, a u mnie laurowiśnie jeszcze są pod śniegiem:(

Natomiast bluszcze oglądałam - pospolity w idealnym stanie, Goldheart na
pniu jabłoni pędy stracone, Erecta w połowie zmarznięty.
Zgodnie z przewidywaniami w sumie.

Pozdrawiam, Basia.

14. Data: 2006-03-24 05:31:49

Od: m...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

Moj ogrod jest ubozszy po zimie o: roze pnaca sadzona poznym latem,
rozanecznika i pierisa, co do ktorych nie ma juz watpliwosci.
Kolejny rozanecznik nie wyglada tak martwo jak poprzednik, ale powinien
juz podnoscic liscie... No i dwie budleje, byly okryte ale i tak sie o
nie martwie.
Co do okrywania, to przykrylam roze pienne, budleje i hortensje
agrowloknina i wiecej tego hortensjom nie zrobie. To byl marny pomysl.
Oslony zdjelam wczoraj, mam nadzieje, ze to nie za wczesnie

Napiszcie prosze czy przycinaliscie juz roze? I co z wrzosami? Martwie
sie, ze przegnija pod sniegiem, bo to co wychodzi nie wyglada ciekawie

Magda

15. Data: 2006-03-24 06:56:45

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Wojtek" <w...@p...onet.pl> wrote in message
> Podobnie i u mnie
> Wymarzly wszystkie laurowisnie - sa burobrazowe, i tylko pojedyncze
liscie przy
> gruncie pozostaly zielone [...]

Moze to tylko liscie stracone (?) Jaki to podgatunek? O duzych lisciach
czy malych?
Ile stopni bylo u Ciebie?

Pozdrawiam,
Bpjea

16. Data: 2006-03-24 06:58:18

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@i...pl> wrote in message

> Natomiast bluszcze oglądałam - pospolity w idealnym stanie, Goldheart na
> pniu jabłoni pędy stracone, Erecta w połowie zmarznięty.

Pospolity na drzewie tez w dobrym stanie :)
(-28 bylo jednej nocy)

Pozdrawiam,
Bpjea

17. Data: 2006-03-24 07:46:44

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik <m...@w...pl> napisal w wiadomosci
s.com...
> Moj ogrod jest ubozszy po zimie o: roze pnaca sadzona poznym latem,
> rozanecznika i pierisa, co do ktorych nie ma juz watpliwosci.

Zastosowalas test sekatorowy?

> [...]
> agrowloknina i wiecej tego hortensjom nie zrobie. To byl marny pomysl.
> Oslony zdjelam wczoraj, mam nadzieje, ze to nie za wczesnie

Jesli masz warunki takie jak ja teraz, to tak, za wczesnie.

> Napiszcie prosze czy przycinaliscie juz roze? I co z wrzosami? Martwie
> sie, ze przegnija pod sniegiem, bo to co wychodzi nie wyglada ciekawie

Nawet gdybym wpadla na pomysl przycinania róz, to jest to niewykonalne. Nie
mam sniegofilców;( A na grzadce z rózami sniegu jest do kolan.

Pozdrawiam smetnie,
Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

18. Data: 2006-03-24 15:25:37

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 23 Mar 2006 21:31:49 -0800, m...@w...pl napisał(a):

> [...]
> Kolejny rozanecznik nie wyglada tak martwo jak poprzednik, ale powinien
> juz podnoscic liscie... No i dwie budleje, byly okryte ale i tak sie o

Jak anpisała basia - test sekatorowy.

> Co do okrywania, to przykrylam roze pienne, budleje i hortensje
> agrowloknina i wiecej tego hortensjom nie zrobie. To byl marny pomysl.
> Oslony zdjelam wczoraj, mam nadzieje, ze to nie za wczesnie

Osłony w sensie agrowłokniny? A jak owijałaś? Korzenie czy pędy też??
I co się stało hortensjom?

> Napiszcie prosze czy przycinaliscie juz roze? I co z wrzosami? Martwie
> sie, ze przegnija pod sniegiem, bo to co wychodzi nie wyglada ciekawie

Moim zdaniem zarówno na róze jak i wrzosy za wsześnie.

Pozdrawiam,
Marta

--

http://tabaza.sapijaszko.net/

19. Data: 2006-03-25 05:19:45

Od: m...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz napisał(a):

> Zastosowalas test sekatorowy?

Nie :-) Tak "na oko" wygladaja poprostu tragicznie jak nigdy dotad.

> Jesli masz warunki takie jak ja teraz, to tak, za wczesnie.

Jest cieplo, snieg lezy juz tylko miejscami, przy rozach ziemia
rozmarzla na kilka cm, no i prognozy pogodowe sa pomyslne.
W zeszlym roku mialam maczniaka rzekomego i czarna plamistosc, a ze
zostawilam na zime tak jak rosly z liscmi, kwiatami i owocami, to
chcialam zrobic porzadek zanim sie obudza.

Pozdrowienia
Magda

20. Data: 2006-03-25 05:30:20

Od: m...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

Marta Góra napisał(a):

> Osłony w sensie agrowłokniny? A jak owijałaś? Korzenie czy pędy też??

Wszystko owijalam, cale krzewy. Mialy duzo pakow, jesien byla dluga i
sezon wegetacyjny bardzo im sie wydluzyl.
To samo z budlejami. Takze owinelam calutkie.

> I co się stało hortensjom?

Snieg je przygniotl i cala zime wygladaly jak nalesniki z bita
smietana. Czesc pedow jest polamana, pozostale mam nadzieje podniosa
sie pozniej, w razie czego bede je jakos podwiazywac, zeby nie zostaly
roslina okrywowa juz na zawsze ...

> Moim zdaniem zarówno na róze jak i wrzosy za wsześnie.

Hmmm, no to niedobrze, bo roze juz przycielam i przygotowalam na
wiosne.

Pozdrowienia
Magda

chyba się przejełam ogrodem