sucha pieczeń

1. Data: 2005-05-12 20:48:29

Temat: sucha pieczeń
Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Powiedzcie mi, jak się robi soczystą pieczeń wieprzową z szynki? Dla
mnie to się plasuje gdzieś w okolicach szczytu kulinarnej sztuki. Nie
skutkują w moim wykonaniu metody typu obsmażyc mięso najpierw na patelni
ani pieczenie w folii, podlewanie wodą itd. Wciąż wychodzi suche na wiór
mięcho, które trudno pogryźć :-(. Zrażona tym zwykle piękne kawałki
szynki marnuję na jakieś gulasze, czy coś a'la strogonoff. A zdarza mi
się jadać wspaniałe pieczenie z szynki w wykonaniu innych osób. Jak to
się robi, powiedzcie, bo wpadnę w kompleksy ;-).

Pozdrawiam
Ewa

2. Data: 2005-05-12 21:05:44

Temat: Re: sucha pieczeń
Od: tapta <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

medea napisał(a):
> [...]
> skutkują w moim wykonaniu metody typu obsmażyc mięso najpierw na patelni
> ani pieczenie w folii, podlewanie wodą itd.

A podlewanie sosem z pieczenia?

> [...]
> się jadać wspaniałe pieczenie z szynki w wykonaniu innych osób. Jak to
> się robi, powiedzcie, bo wpadnę w kompleksy ;-).

A może za długo pieczesz? Może spróbuj naszpikowac drobinkami słoniny?
(choc to bardziej wołowinie przystoi). Ja w sumie pieczenie to i tak
wolę z tłustych mięsiw :)

tapta
GG:4082847

3. Data: 2005-05-13 02:13:55

Od: b...@m...pl (Barbara) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
| się jadać wspaniałe pieczenie z szynki w wykonaniu innych osób. Jak to
| się robi, powiedzcie, bo wpadnę w kompleksy ;-).

Nie wpadaj w kompleksy, nie warto :)
Napisz natomiast w czym robisz te pieczen i jak..
czyli po prostu opisz caly wykonywany przez Ciebie proces...
lacznie z naczyniami, w ktorych to robisz...
temperatura piekarnika etc. etc.

Dopiero wowczas bedziemy mogli, ew. znalezc blad :)
Pozdrowka
Barbara

4. Data: 2005-05-13 06:52:52

Od: "Martka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> skutkują w moim wykonaniu metody typu obsmażyc mięso najpierw na patelni
> ani pieczenie w folii, podlewanie wodą itd.

sprobuj pieczenia w niskiej temperaturze. tak 80 - 100 st.C. trwa to dlugo,
ale warto - mieso rozplywa sie w ustach (doslownie!!!), jest soczyste,
pyszne, normalnie boskie...
poszukaj szczegolow w archiwum, bo wiem, ze niektorzy grupowicze to
praktykowali - ja niestety tylko jadam :))))

--
pzdr
marta

5. Data: 2005-05-13 11:37:05

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Barbara napisał(a):

> Napisz natomiast w czym robisz te pieczen i jak..
> czyli po prostu opisz caly wykonywany przez Ciebie proces...
> lacznie z naczyniami, w ktorych to robisz...
> temperatura piekarnika etc. etc.

Robiłam na dwa sposoby: w naczyniu żaroodpornym zamkniętym po uprzednim
obsmażeniu na patelni (lub nie) piekłam około 1,5 godziny w 180st.C; w
rękawie do pieczenia też po obsmażeniu lub nie w tej samej temp. i czas
taki sam. Może rzeczywiście kiedys wypróbuję w niskiej temperaturze na
dłuższy czas, jak radzi Martka. Ale to muszę poczekać aż zapomnę o
ostatnim fiasku ;-).

Pozdrawiam
Ewa

6. Data: 2005-05-13 12:11:25

Od: "plitkin" <NIK_JAK_W_NAGLOWKU-"OD"@interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Normalnie nie wierze! Z torebek do pieczenia wyszla sucha? To znaczy, ze
zadlugo trzymalas albo zbyt wysoka temp.

Moja rada: zamarynowac (dobe) (ocet, sol, pieprz, wg gustu) + torebka do
pieczenia. Obsmazasz, walisz wszystko do torebki, 50 ml wody (lepiej
rosolku), na gure daj kawalek tlustego boczku lub sloninki, szczelnie
zamykaj i piec to trzeba w temp. ok. 180 st. Przez ok. 1 godz. na 1 kg.
miesa. Mozna troche dluzej.

TOrebki nie przekluwaj (wbrew wskazowkom na opakowaniu). Na 5-10 min. przed
wyjeciem poprostu ja rozetnij na gorze. Nie da rady zeby nie bylo miekkie i
soczyste. Poprostu nie sposob.

7. Data: 2005-05-13 12:12:46

Od: "plitkin" <NIK_JAK_W_NAGLOWKU-"OD"@interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie zalamuj sie, tylko bierz sie do roboty!

W rekawie wyjdzie zdecydowanie bardziej miekkie niz w naczyniu.

8. Data: 2005-05-13 14:39:07

Od: "Dawid" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> się jadać wspaniałe pieczenie z szynki w wykonaniu innych osób. Jak
> się robi, powiedzcie, bo wpadnę w kompleksy ;-).

Gdzieś, kiedyś znalazłem przepis na szynkę pieczoną w "rękawie" z
jabłkami i.... dżemem malinowym. Wykonałem była naprawdę soczysta.

Dawid

9. Data: 2005-05-13 20:22:28

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le jeudi 12 mai 2005 ŕ 22:48:29, dans <d60feb$pp7$1@proxy.provider.pl> vous écriviez
:

> Powiedzcie mi, jak się robi soczystą pieczeń wieprzową z szynki?

Szynka nie nadaje sie na pieczen.

Ewcia

--
Niesz

10. Data: 2005-05-14 11:04:55

Od: tomasoburkaso <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik medea napisał:
> [...]
> się jadać wspaniałe pieczenie z szynki w wykonaniu innych osób. Jak to
> się robi, powiedzcie, bo wpadnę w kompleksy ;-).

Niełatwo. Obsmażyc, rękaw, itepeitede. Ale najważniejsze to dac jej
szansę nieodparowac. Piec tak któtko jak to tylko możliwe. Tak 1h +/- 10
min. Powinno wystarczyc przy 180. Szynka kapryśna jest w pieczeniu
bardzo bardzo, ale da radę. Może spróbuj upiec w soli przy tych
parametrach to szynka powinna miec 1,2 1,5 kg.

Tomaso

zapytanie
tatarak
Zapomniałem proszku do pieczenia