suchy chleb

1. Data: 2002-02-13 09:42:45

Temat: suchy chleb
Od: Tinqer <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ludzie kochani ja juz mam caly suchy chleb. nie mam konia ani zadnych

innych
zwierzat, nie chce wkladac go do zamrazarki. chce go jakos
wykorzystac.
wiem ze mozna zrobic jakies zapiekanki czy nikt nie wie jak to zrobic
dzieki za wszystkie dobre rady z gory thx to @ll
P.S.. tylko nie piszcie o tostach...

1. Data: 2002-02-13 10:10:11

Temat: Re: suchy chleb
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Tinqer <t...@w...pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
napisał:3...@w...pl...

> [...]
> wykorzystac.
> wiem ze mozna zrobic jakies zapiekanki czy nikt nie wie jak to zrobic

Jak jeszcze nie jest kamienny, to go lekko zwilzyc woda i ciach do
piekarnika na niezbyt wysoka temperature. Powinien zrobic sie miekki, ale
trzeba go zjesc tego samego dnia, bo szybko sie z powrotem zsycha.
Mozna zrobic czesterki, pokroic chlebek na kromki, kromki poprzekrawac na
ile sie chce kawalków (ja kroje na pólkromki), umoczyc je w rozbeltanym
jajku z papryka i buch na maselko na patelnie. Pycha. Jak sie podsmazy jedna
strona, to odwracamy i kladziemy plasterek sera na kazda kanapke. Pozeramy
cieple, mozna z keczupem, jesli ktos lubi.
Z chleba robi sie tez zapiekanki. Kromki chleba uklada sie na zmiane z
plastrami sera i jakimis dodatkami (wedlina, widzialam przepis w gazecie,
ale musialabym odgrzebac, jak chcesz, to wyszperam wieczorem), polewa
rozbeltanymi jajkami chyba i zapieka. Nie pamietam dokladnie, ale przepis
obiecujaco wygladal

Pozdrawiam
Wkn

1. Data: 2002-02-13 10:17:22

Od: Tinqer <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ale musialabym odgrzebac, jak chcesz, to wyszperam wieczorem), polewa
> rozbeltanymi jajkami chyba i zapieka. Nie pamietam dokladnie, ale przepis

Brzmi obiecujaco...bylbym wdzieczny za przepis :-]

1. Data: 2002-02-13 11:22:01

Od: "Joanna" <j...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kotlety "ruskie"

chleb do mleka, w bulke tarta, jajko z duza iloscia pieprzu i lekko
posolone, na koniec znowu w bulke - usmazyc na rumiano.
Po usmazeniu mozna polozyc plasterek sera, troche keczupu.

Grzanki Kubusia Puchatka

chleb posmarowac maslem, przelozyc serem - takie kanapki obsmazyc pod
przykyciem - ser sie stopi, wszystko jest pyszne.

--
Joanna
J...@e...pl

1. Data: 2002-02-13 11:48:27

Od: <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wykorzystac.
>  wiem ze mozna zrobic jakies zapiekanki czy nikt nie wie jak to zrobic

Witaj.
Rowniez mam czesto sporo suchego chleba.Kiedys chodowalem kury na dzialce i
problemu nie bylo ale teraz...?
Teraz przypomnial mi sie mamy przepis i go zastosowalem w domu.
Kiedy chleb zaczyna byc czerstwy kroje go w kromli ok.1cm i wkladam do
przewiewnej siatki wieszam w suchym miejscu.Taki chleb nie plesnieje .
Kiedy mam ochote wyjmuje kilka kromek 3-4 troche do wody lub mleka i na
patelnie z rozgrzany olejem.Trzeba dosyc czesto przewracac aby kromka sie nie
spiekla.Kiwedy jest juz brazowiutka na talerz troche cukru i....to
wszystko.Pieczony chlem "wypil" troche tluszczu z pateli i dobrze przylega do
cukru.Sadze,ze ta ilosc tluszczu i cukru nie jest zbyt kaloryczna.
W moim przypadku porcja z 3-4 kromek zaspokaja glod na kilka godzin.

Pozdrawiam Stanislaw
Zastepczy domowy kucharz.

1. Data: 2002-02-13 13:09:42

Od: <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Kiedy jest juz brazowiutka na talerz troche cukru i....to
wszystko.

I cynamon !

******
m-gosia
******

1. Data: 2002-02-13 13:38:04

Od: "szanna" <s...@g...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

na smalcu podsmazyc odrobine cebulki, a nastepnie podsmazyc chlebek az sie
zarumieni. Tluste , ale co za smak !!
ania

Tinqer napisał(a) w wiadomości: <3...@w...pl>...
:

1. Data: 2002-02-13 15:46:41

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witaj!
Moje dwa wyprobowane przepisy:
1) Kroic suche kromy (ok.1-1.5 cm) zrobic "kieszonke nozem w srodku, wlozyc
rokpol lub inny serek plesniowy, moczyc z obu stron w mleku, potem w jajku
rozbeltanym i na patelnie z maselkiem.
2) Wersja na slodko: postepowac tak samo jak wyzej, ale dodac czekolade(1-
2kostki)po upieczeniu posypac cuktem pudrem. Ta wersja wychodzi super na starej
chalce!
Pozdrowienia!
Agnieszka

1. Data: 2002-02-15 10:05:05

Od: fghfgh <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tinqer wrote:

> ludzie kochani ja juz mam caly suchy chleb. nie mam konia ani zadnych
>
> innych
> zwierzat, nie chce wkladac go do zamrazarki. chce go jakos
> wykorzystac.

Przedpiscy juz pisali o zapiekankach, grzankach itp. Mozesz tez go
wykorzystywac do zageszczanai sosów, zup itp zamiast maki. cZasem tak
robie jak ma byc zawiesiste.
pzdr
agi

1. Data: 2002-02-15 10:35:50

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ale musialabym odgrzebac, jak chcesz, to wyszperam wieczorem), polewa
> rozbeltanymi jajkami chyba i zapieka. Nie pamietam dokladnie, ale przepis

No, znalazłam w końcu tę złośliwą gazetę, nie pamiętałam zupełnie, co z nią
zrobiłam. Okazało się, ze przepis jest dużo prostszy niż mi się zdawało.
To tak:
400 białego chleba
250 g ementalera w plastrach niezbyt cienkich
3 jaja
1/2 litra mleka
sól
biały pieprz
gałka muszkatułowa
masło do formy

Chleb na kromki, jaja zmieszać zmlekiem, solą, pieprzem i gałką, żeby sos
był pipkantny. Formę do zapiekanek posmarować masłem i ukłądać dachówkowo
chleb na przemian z serem. Zalać sosem i piec ok. pół godziny w 200
stopniach.

Ulepszenia proponowane stronę dalej:
1.między ser i chleb wpakować boczuś w kotce i przysmażoną cebulę.
2. każdą kromę chleba posmarować metką, na to ser i posypać kaparami
3. między chleb wsadzić polastry wędzonego łososia i nie dawać sera!!! Można
posypać krabami i koperkiem
4. między chleb wsadzić zblanszowan (podgotowane) kawałki papryki, obłożyć
plasterkami oliwek i czosnku i posypać owczym serem zamiast ementalera, ser
dac 5 minut przed końcem pieczenia co by nie zbrązowiał
5. na serze ułożyć plastry salami i pomidora, przyprawić oregano, można dac
też biały ser
6. plastry gotowanej szynki o krążki pdsączonego z soku ananasa ciepnąc na
chleb, na to łagodny żółty ser, można posypać curry i podawać z keczupem

uffff, to chyba wszystko
smacznego
Pozdrawiam
Wkn