suchy lód - gdzie kupić?

1. Data: 2008-09-11 19:14:18

Temat: suchy lód - gdzie kupić?
Od: "Fiora" <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Poszukuję jak w temacie.
Ilość detaliczna. Czytałam, że może być w kostkach albo spray.
Dzwoniłam do supermarketów - makro, castorama, sklep chemiczny i nic.
Czy ktoś się orientuje, czy to gdzieś mają?
Może w handlu to ma jakąś inną nazwę i dlatego trudno dowiedzieć się?
Jestem z Bydgoszczy, więc parę sklepów tu jest.
Pomóżcie proszę.
Pozdrawiam
Fiora

2. Data: 2008-09-11 20:53:20

Temat: Re: suchy lód - gdzie kupić?
Od: "Adam" <adamus1272{nospam}@tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Fiora" <f...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Może w handlu to ma jakąś inną nazwę i dlatego trudno dowiedzieć się?
> Jestem z Bydgoszczy, więc parę sklepów tu jest.

szukaj gaśnicy proszkowej:
suchy lód to CO2

Adam

3. Data: 2008-09-11 20:58:21

Od: Krzysztof Rudnik <r...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Adam wrote:

> szukaj gaśnicy proszkowej:

Chyba śniegowej.

> suchy lód to CO2

Ale zestalony.

Krzysiek Rudnik

4. Data: 2008-09-11 23:00:40

Od: "Jackare" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Poszukuję jak w temacie.
> Ilość detaliczna. Czytałam, że może być w kostkach albo spray.
> Dzwoniłam do supermarketów - makro, castorama, sklep chemiczny i nic.
> Czy ktoś się orientuje, czy to gdzieś mają?

Messer Polska lub z zresztą nawet lepiej - ich przedstawiciele.
Resztę google ci powie.
--
Jackare

5. Data: 2008-09-12 02:00:58

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Adam" <adamus1272{nospam}@tlen.pl> wrote in message

> Użytkownik "Fiora" <f...@g...pl> napisał w wiadomości
>
> szukaj gaśnicy proszkowej:
> suchy lód to CO2
>
> Adam

Nie proszkowej, a śniegowej, tyle, że ten CO2 jest techniczny, może być
zanieczyszczony i nie nadawać się do celów spożywczych.
Jest jeszcze inna możliwość roztwór CO2 w H2O - nazywa się to kwas
węglowy i jezeli czysty można dodawać do napojów.
Tylko mała uwaga - kwas węglowy bardzo niszczy zęby.

6. Data: 2008-09-12 05:51:28

Od: Michał Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 9/12/2008 4:00 AM, Prawusek napisał(a):

> Nie proszkowej, a śniegowej, tyle, że ten CO2 jest techniczny, może być
> zanieczyszczony i nie nadawać się do celów spożywczych.
IMHO jeśli do celów spożywczych (?), to już lepszy taki wygenerowany z
gaśnicy, niż z gotowych brył. Tylko trochę ciężko teraz z takimi gaśnicami.

> Jest jeszcze inna możliwość roztwór CO2 w H2O - nazywa się to kwas
> węglowy
Przesycony roztwór CO2 do celów spożywczych nazywa się "woda sodowa"
albo "woda mineralna gazowana". A ponieważ CO2 jest w powietrzu i
uwielbia rozpuszczać się w wodzie, to każda woda, z którą mamy do
czynienia, jest roztworem kwasu węglowego i ma odczyn kwaśny. Tylko co
to ma wspólnego z suchym lodem?

> i jezeli czysty można dodawać do napojów.
Dlaczego sądzisz, że Adam chce dodawać suchy lód do napojów?

> Tylko mała uwaga - kwas węglowy bardzo niszczy zęby.
Tak, a jak taka kropla wody sodowej kapnie na rękę, to wyżera dziurę na
wylot.

MS

--
Michał Sobkowski, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

7. Data: 2008-09-12 06:58:23

Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dlaczego sądzisz, że Adam chce dodawać suchy lód do napojów?
Takie 'whisky on the rocks' bez rozcienczania :-).

Pzdr.
Adam

8. Data: 2008-09-12 07:07:37

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Michał Sobkowski" <m...@f...adres.invalid> wrote in message

> [...]
> Dlaczego sądzisz, że Adam chce dodawać suchy lód do napojów?

> Tak, a jak taka kropla wody sodowej kapnie na rękę, to wyżera dziurę na

Nie sądzę - rozszerzyłem nieco odpowiedź, ponieważ są ludzie którzy szukają
porady nie podając celu lub sposobu zastosowania. A rzeczowe potraktowanie
tematu pozwala skrócić dyskusję (ilość wypowiedzi).

9. Data: 2008-09-12 08:48:23

Temat: Re: suchy lód - gdzie kupiae?
Od: Maverick <k...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Fiora pisze:
> Poszukuje jak w temacie.
> Ilo?ae detaliczna. Czyta?am, ?e mo?e byae w kostkach albo spray.
> Dzwoni?am do supermarketów - makro, castorama, sklep chemiczny i nic.
> Czy kto? sie orientuje, czy to gdzie? maj??
> Mo?e w handlu to ma jak?? inn? nazwe i dlatego trudno dowiedzieae sie?
> Jestem z Bydgoszczy, wiec pare sklepów tu jest.
> Pomó?cie prosze.
> Pozdrawiam
> Fiora

TNT Bydgoszcz:
http://www.tnt.com/country/pl_pl/about/oddzia_y_tnt_
polska/oddzia__bydgoszcz.html

Oni przewoza niektore przesylki (np organy) wlasnie w suchym lodzie -
zadzwon lub pojedz i sie zapytaj.

--
Regards,
Maverick

10. Data: 2008-09-12 18:08:59

Od: "Ela - Bydgoszcz" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Może w handlu to ma jakąś inną nazwę i dlatego trudno dowiedzieć się?
> Jestem z Bydgoszczy, więc parę sklepów tu jest.

Spróbuj popytać na Chemicznej 1 w firmie Linde. Wiem, że to duża firma, ale
kumpel jako detalista napełniał tam butle z powietrzem do nurkowania, więc
może lód też detalicznie sprzedadzą. Luknij zresztą na ich stronę:

http://www.linde-gaz.pl/international/web/lg/pl/like
lgpl.nsf/docbyalias/suchy_lod_opak
http://www.linde-gaz.pl/international/web/lg/pl/like
lgpl.nsf/docbyalias/suchy_lod_zmow

Powodzenia

--
Ela - Bydgoszcz

Bojler gazowy w łazience. Kłopot z zapalaniem.
RANO
plastikowe rury z PP - jak łaczyć
Reklamacja żarówki energooszczędnej
termometr za okno - mocowanie?